Snyggaste sporthojen för ca. 30k

Dufva skrev:
Denna hade jag lagt mina pengar på. Trevlig hoj. :)

Jag oxå faktiskt om jag hade en budget på 30 - 35 000 :tummenupp

Kawa ZX6R 95-96 borde man kunna få om man letar ett tag.
Trevlig cykel...

nicke skrev:

Nja men grejjen är att cbr'n ser ut som ett rymdskepp jämnfört med ducatin och gixxern..Alltså att cbr'n är typ 5år längre fram i utseende utvecklingen än vad suzuki och ducati är...det var typ det jag menade :)

tycon1 skrev:
Nja men grejjen är att cbr'n ser ut som ett rymdskepp jämnfört med ducatin och gixxern..Alltså att cbr'n är typ 5år längre fram i utseende utvecklingen än vad suzuki och ducati är...det var typ det jag menade :)

själv hade jag valt en kawa zzr600

Om du hittar en fräsch "gammelblade" så är det nog oslagbart. Skapligt modernt chassi även på tidiga 90-talare och allmänt trevliga maskiner. Se då till att motor, växellåda m.m. verkligen är ok för annars kan det bli en dyr historia.

Fina hojar från den tidan än CBR, FZR, ZXR jag skulle nog ta en CBR dom gjorde i allafall 250 med 2 på -92, och på den tiden var ZXR grymmare än gatan :tuttar

Jag köpte min för strax över 30', en GSXR750 -95, sen kostar den halva priset att försäkra mot min förra Thundercat -98...

Pinnar på rätt bra för att vara en så pass gammal konstruktion, lite tung bara...

Så hitta en gixxer mellan 92-95 så får du en kul hoj som kostar ca 500:- i månaden att halvförsäkra... (född-81 sthlm)

Snyggaste hojen för 30k? Den jag spontant kommer att tänka på är Aprilia RS250, dessutom är den nog roligast också.

Dez skrev:
ZXR750 (-91-92)...snyggaste hojen som nånsit tillverkats :kär

Bör gå att få för 30' utan större problem
Håller med dig. Den e läskigt snygg! Såg dom bränna däck på mc-mässan i sthlm med en 750 för lääänge sen. Så soft!

Jag säger väl FZR1000 -91 o framåt. Hyffsat med Prestanda och någorlunda modernt utseende. Bör väl gå att få loss för drygt 28-30k ungefär. Försäkringen är ganska human också.

30k, dä räcker ju till kontantinsatsen för en ny hoj!! låna är :tummenupp :tuttar :yoparty :banana annars, hade jag valt en honda cbr600..

Har helt klart fastnat för Thunderace och Thundercat än så länge.
Lite dyrare än vad jag hade tänkt men jag kommer ju inte köpa hoj riktigt än så de hinner gå ner i pris.

Skriv ner vad ni vet och tycker om dessa hojjar om ni har tid o lust. Chassi, bromsar, motor, hk, försäkring m.m.

Ha det gött! :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...