Snyggaste scamförsöket än så länge

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Fick precis mail från "Netflix" om att de inte kunnat debitera mitt konto den senaste tiden och att de hoppades jag ville fortsätta vara deras kund genom att fylla i mina uppgifter igen... För någon sekund tänkte jag faktiskt "va fan, jaja, klart jag vill ha kvar Netflix, det är ju bra skit!"

Klickar in på länken, och direkt när jag ser att INGEN information finns ifylld från början slår det mig att något är skumt, och en snabb titt på URL/adressfältet så inser man vilket snyggt försök till att komma åt mina uppgifter.

(bilderna går att förstora, högerklicka och välj "öppna bild i ny flik" om så önskas)

gGsRR7K.jpg

Hp8O4Yp.jpg

Jag fick nåt liknande från Apple, som gick ut på att man skulle få tillbaka pengar för en service som senare befunnits vara en garantiservice. De ville alltså ha mitt kontonummer så att de skulle kunna sätta tillbaka de 8000 jag betalat för service. För bra för att vara sant, eller hur?

Började fundera och jo, jag hade ju haft burken inne på rep för 2 år sen. Sidan var ytterst snyggt byggd, men jag tänkte vaffan, vill ju inte missa chansen att få 8000. Ringde och Apple och MYCKET RIKTIGT, jag SKULLE få tillbaka 8k!

Jäkla tur att jag inte bara raderade mailet. (Nu har jag fått mina 8000). Det visade sig att nån snubbe stämt Apple för nåt fel, och att han faktiskt fick rätt, så Apple blev återbetalningsskyldiga till alla som haft burken inne för det felet.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8