Snyggaste hojen för den minsta pengen?

xj 600 verkar mycket prisvärd och snygg :D

Om du tänker på xj 600 som 80-talare då så är de ofta snorbilliga, bekväma att åka långt på och faktiskt kul på kurviga småvägar (gillar den faktiskt bättre än rd350...)

Helförsäkring för max 1700:- / år är inte heller fel. Men utseendet, nja du får allt jobba hårt ifall du vill :ligga. :gnissla

I ditt fall med 20-30k skulle jag nog kika på en cbr 600 om du har råd med försäkringen.
Till ex: Honda CBR 600 F -99, 29 300:-
http://www.blocket.se/halland/Honda_CBR_600_F_35192982.htm?ca=14&w=3

Bifogat

• hynda.jpg
    hynda.jpg
    82.6 KB · Visningar: 109
Last edited:
Fyfan... är den kvar när lönen kommer så kommer jag buda på den!
Sicken maskin. Perfekt pendlarmoppe!:yoparty
Är den borta så är det bara att du håller ögonen på Blocket. Där dyker det ofta upp dylika tingestar. På senare tid så verkar dock priserna ha gått upp en aning. Och skick och utförande varierar från "haschmoppe-i-17-lådor-som-är-nästan-komplett" till "faktiskt-nästan-genomtänkt-bygge".

Bushido här på forumet köpte en gammal Honda chopper som han håller på och bygger om: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5297174

varför är den så billig? jag vart fan sugen på den, haha!

Fyfan... är den kvar när lönen kommer så kommer jag buda på den!
Sicken maskin. Perfekt pendlarmoppe!:yoparty

När får du lönen då? Blev det någe bud? hehe

Last edited:
Ingen aning. Kollar man filmen så verkar den vara i bra skick och startar ju iaf.
www.youtube.com/watch?v=6Z-N9j2N2M4
Bra mycket häftigare för jobbpendlande än någon XT600 eller något. :hihi

OBS: den är alltså tyvärr inte min, och jag känner inte ägaren heller.

jo såg den filmen, äntligen någon som fattar att ska man filma ska man ha kvalle på filmen, inte alla suddiga mobilfilmer på blocket! men men...

sjukt att den är så billig för den ser sjukt fräsch ut...

då jag kan verkligen noll när det kommer till att skruva så skulle ja nog aldrig våga köpa en sån där, för då behöver man nog kunna mecka lite själv! hehe men drömma lite kan man väll alltid få gö?! :banana

tråkigt som man har det så sökte jag på "chopper" på blocket, fått upp ögonen för någe helt nytt, satan vad mkt billigare än att åka sporthoj, kanske man ska sälja raketen? haha

kan man glida förbi sthlm-köer på en sån där hängasomenapaöverstyretåkarhoj? :D

Ingen säger FZR1000 '92. Finns det inga kvar vid liv eller?

Yamaha%20FZR1000%2092%20%201.jpg

Last edited:
då jag kan verkligen noll när det kommer till att skruva så skulle ja nog aldrig våga köpa en sån där, för då behöver man nog kunna mecka lite själv! hehe men drömma lite kan man väll alltid få gö?! :banana
Ja. På en 40år gammal hoj så finns en viss risk att man behöver skruva lite med jämna mellanrum. även om det är en Honda.

tråkigt som man har det så sökte jag på "chopper" på blocket, fått upp ögonen för någe helt nytt, satan vad mkt billigare än att åka sporthoj, kanske man ska sälja raketen? haha

kan man glida förbi sthlm-köer på en sån där hängasomenapaöverstyretåkarhoj? :D
Kolla försäkringskostnaden också. Blir billigare än på en EU-moppe. :D

Ingen säger FZR1000 '92. Finns det inga kvar vid liv eller?

Yamaha%20FZR1000%2092%20%201.jpg

Håller med! Köpte min FZR1000 för just 10.000 kr. Förvisso en '88, men den går fint för det. Modernare stuk än liknande hojar vid samma tidsålder tycker jag.

;-) vad rekommenderar ni då om jag vill köpa en 400-600 kubikare som är snygg, pålitlig och ska kosta runt 20-30k :)

Varför 400???:confused:

Gixxer 88 har en poäng: en välskött gsxr 750 eller 1100 är fortfarande enormt mycket hoj per krona. Undvik omlackade, sönderskruvande lik (det finns dessvärre rätt många), försök hitta en hoj som är så mycket original som det bara går. Då bör dina 30k räcka.

CBR 600 bör du också kika på, funkar till det mesta.

:tummenupp

Last edited:
Jag fattar inte, var det där kritik eller?

Klart man kan få provköra utan att köpa hojen först, men i så fall får man nog finna sig i att ha sällskap...

Nädå, ingen kritik.

Jag har bara aldrig förstått det där tankesättet. Kan bara tala för mig själv, men jag skulle aldrig slanta upp köpesumman i "pant". Skulle heller aldrig kräva någon på den.

Men snälla...

Sluta med att enbart länka till annonser på blocket.

Tråden är 2 dagar gammal och redan så är flera av länkarna döda. En annons på blocket lever i maximalt 2 månader. Denna tråd, med alla dess värdelösa länkar, kommer att vara för evigt...

Gör istället en skärmdump av blocketsidan eller skriv helt enkelt bara vilken hoj ni snackar om.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman