Snyggast front???

Vip

n00b
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
Det var en zx6r -96
Behöver hjälp med ett akut beslut, måste bestämma mig typ igår med vilken front jag ska ha till mitt bygge!

Yamaha R6 eller Kawasaki's 600 (636) 00- uppåt. Kanske annan? Måste göra min beställning akut med Mr K.

Så här ser den ut mer eller mindre idag:

22-6.jpg

Så snälla säg vad du tycker för jag har svårt att visuallisera det, samt jävligt mycket beslutsångest...

636, finns en sådan som kommer till byn varje fin dag och ställer sig i hamnen.

Jävlar vad fin den är! Liten, dock.

Eftersom jag har en R6:a, så måste jag säga 636:an.
Ta någonting som inte suttit på den tidigare, alltid roligt med omväxling.

FUBAR skrev:
Eftersom jag har en R6:a, så måste jag säga 636:an.
Ta någonting som inte suttit på den tidigare, alltid roligt med omväxling.

Inget av dom har suttit på den tidigare.. Kluven som fan och känner mig inte lite stressad..

Kom igen peps lite mer feedback... Tar 2 sec att posta din åsikt..

Lite svårt att säga utan att veta hur det ser ut på din hoj. R6-kåpan är dock snyggare på originalhojen än vad 636 00-02 är på "sin" originalhoj och du har väl R6-bak på din så kör på R6-front, tycker jag.

Annars borde det ju vara Kawa-kåpor på en Kawa...

Nog för att jag egentligen skulle rekomendera dig en fighterfront, men....

Ska du nu välja mellan pest (Yamaha R6) eller kolera (Kawasaki 636) så skulle jag nog välja kolera.
Tycker personligen den fronten är lite snyggare.

Värdelöst vetande:
Kolera (Kawasaki) = en epidemisk tarmsjukdom som var vanlig i Europa under 1700- och 1800-talen. Sjukdomen orsakas av bakterien Vibrio cholerae och leder till våldsamma diarréer, kräkningar och feber. Utan adekvat behandling är risken stor att dö till följd av vätske- eller näringsbrist.
Anledningen till att man får kolera brukar vara smutsigt dricksvatten eller dålig hygien.

Pest (Yamaha) = Pesten orsakas av bakterien yersinia pestis, även kallad pasteurella pestis, vilken under medeltiden främst spreds från Asien till Europa genom den "invandrande" svartråttan?, vilken följde med på skepp från Orienten. Sjukdomen kallades denna gång för svarta döden.

Första utbrottet i Skandinavien var i hamnen i Bergen i Norge, och under år 1350 svepte pesten fram över Norge och Sverige, och slog ut upp till 2/3 delar av befolkningen. Pestdöd? blev ett vanligt ord som beskrev någon som dött i pesten.
De fattiga drabbades alltid värst, de hade mindre möjlighet att hålla hygien, vistades i större närhet av råttor och deras loppor. Men även högre samhällsklasser drabbades, och i synnerhet barnen led pestdöd?en, oavsett hur rika deras föräldrar var.

inte R6 för fan!!!!!!
mycket hellre 636, men helst ducce ss
Jag trodde du skulle ha det till bana, men antar att det är till ett fighterbygge. I så fall tycker jag du ska ha en rund frontlampa. Enkelt, cleant och snyggt!

Fixa till styret och smäll på streetfigter lampa!

//F

Wiseguy skrev:
Nog för att jag egentligen skulle rekomendera dig en fighterfront, men....

Ska du nu välja mellan pest (Yamaha R6) eller kolera (Kawasaki 636) så skulle jag nog välja kolera.
Tycker personligen den fronten är lite snyggare.

Värdelöst vetande:
Kolera (Kawasaki) = en epidemisk tarmsjukdom som var vanlig i Europa under 1700- och 1800-talen. Sjukdomen orsakas av bakterien Vibrio cholerae och leder till våldsamma diarréer, kräkningar och feber. Utan adekvat behandling är risken stor att dö till följd av vätske- eller näringsbrist.
Anledningen till att man får kolera brukar vara smutsigt dricksvatten eller dålig hygien.

Pest (Yamaha) = Pesten orsakas av bakterien yersinia pestis, även kallad pasteurella pestis, vilken under medeltiden främst spreds från Asien till Europa genom den "invandrande" svartråttan?, vilken följde med på skepp från Orienten. Sjukdomen kallades denna gång för svarta döden.

Första utbrottet i Skandinavien var i hamnen i Bergen i Norge, och under år 1350 svepte pesten fram över Norge och Sverige, och slog ut upp till 2/3 delar av befolkningen. Pestdöd? blev ett vanligt ord som beskrev någon som dött i pesten.
De fattiga drabbades alltid värst, de hade mindre möjlighet att hålla hygien, vistades i större närhet av råttor och deras loppor. Men även högre samhällsklasser drabbades, och i synnerhet barnen led pestdöd?en, oavsett hur rika deras föräldrar var.

Kan du inte PS:a dit en 636front och en R6front så man får se hur det skulle se ut?!

Kåpor från ZX-6RR samt hög-pipa:

kwaki.jpg

(Mycket impad av ditt projekt som sagt, önskar dig lycka till i fortsättningen :))

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!