Snyggast bak på en Hornet 900

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Ska "göra vid" baken på min hoj, jag undrar om det är nån som har lite tips på hur man kan få den lite snyggare baktill. Ska man meka ihop något eget eller finns det färdiga prylar att slänga på?

BridgeMill skrev:
2050256 Ska "göra vid" baken på min hoj, jag undrar om det är nån som har lite tips på hur man kan få den lite snyggare baktill. Ska man meka ihop något eget eller finns det färdiga prylar att slänga på?

Jag tycker enkelsitskutsen som finns att köpa till Horneten gör STOR skillnad på baken. Den där heldragna sadeln eller vad man ska kalla den gör att hela bakpartiet ser klumpigt ut men när du sätter dit enkelsitskutsen blir den mycket smidigare!

Det är ett enkelt sätt, sen kan du ju naturligtvis byta ut hela skiten mot en bakram och bak från en Z1000, ZX-6R eller varför inte en 954? De tycker jag alla har snygga bakar!

//Eric

DR-Zätare skrev:
2050374 Jag tycker enkelsitskutsen som finns att köpa till Horneten gör STOR skillnad på baken. Den där heldragna sadeln eller vad man ska kalla den gör att hela bakpartiet ser klumpigt ut men när du sätter dit enkelsitskutsen blir den mycket smidigare!

Det är ett enkelt sätt, sen kan du ju naturligtvis byta ut hela skiten mot en bakram och bak från en Z1000, ZX-6R eller varför inte en 954? De tycker jag alla har snygga bakar!

//Eric

Tack för tipset men jag kanske var lite otydlig, jag menade skylthållare och blinkers...

Bifogat

• hornet 2.jpg
    hornet 2.jpg
    71.1 KB · Visningar: 80
BridgeMill skrev:
2050422 Tack för tipset men jag kanske var lite otydlig, jag menade skylthållare och blinkers...

Brukar finnas färdiga skylthållare som är betydligt mindre och smidigare än originalplasten som oftast är både stor, skrymmande och ful. De brukar även ha fästen för miniblinkers. Kombinera det med en mindre regskylt så blir ser det smidigare ut!

www.s-racing.se till exempel har sådana, vet dock inte om det finns till Hornet 900 men de har en lista på hemsidan.

//Eric

- If you don't come in on friday you don't have to bother to come in on monday either.
- Wohoo, four day weekend!!

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form