Snyggast? 916 eller 999 *Poll*

Vilken båge är snyggast


  • Antal röstningar
    0
sandstream skrev:
Tack för alternativ 3, har inte sett en snygg Ducati hittills.
Gillar inte mekano heller :3freak

Den här bilden skäms jag över än idag....
Gör inte det, en Darmah är cool :tummenupp
 
Har alltid äskat 916-998 designen! Och när 999 kom så tyckte jag....hmmm vad är nu detta! Saken var bara den att 999 kom med en helt annan design, den försökte verkligen inte att efterlikna 916, utan har en helt egen design, och därför så blir dom lite svåra att jämföra. Det tog mej ett tag innan jag verkligen börjarde uppskatta 999. Men nu är det ju liksom så att jag inte kan få nog av att titta när jag går ut i garaget!! Kolla bara in detaljerna, som att den tex är världens smalaste 1000 kubikare, och när man har stirrat ett tag så ser nästan 916 kantig och föråldrad ut.......men bägge är otroligt vackra klassiker på sitt eget sätt........
 
Incredible skrev:
Har alltid äskat 916-998 designen! Och när 999 kom så tyckte jag....hmmm vad är nu detta! Saken var bara den att 999 kom med en helt annan design, den försökte verkligen inte att efterlikna 916, utan har en helt egen design, och därför så blir dom lite svåra att jämföra. Det tog mej ett tag innan jag verkligen börjarde uppskatta 999. Men nu är det ju liksom så att jag inte kan få nog av att titta när jag går ut i garaget!! Kolla bara in detaljerna, som att den tex är världens smalaste 1000 kubikare, och när man har stirrat ett tag så ser nästan 916 kantig och föråldrad ut.......men bägge är otroligt vackra klassiker på sitt eget sätt........


Visst ser 916 lite kantig och föråldrad ut, modellen har i princip sett likadan ut sen 93. De fick inte lätt jobb att ersätta en legend. Enligt mitt tycke har de misslyckats totalt. Allt Ducati stod för (design) försvann med 999, ingen enkelsving, piporna under sätet ser gräsliga ut, sidospeglar, lyktor, blinkers, allt förutom instrumenteringen. Nae Tamburini kan designa cyklar, kolla på MV Augusta.. :Bugar

Det ska bli skoj o se när Ducati ska ersätta Monstern.

Finns andra snygga hojar man inte behöver intala sig själv att de är snygga eller att man gjort ett bra köp..

/C :yoparty
 
duc916 skrev:
Äsch, vafasen, jag är väl så subjektiv man kan bli efter att jag nu är inne
på min 3:e 916.

Jag föredrar Massimo Tamburini framför Pierre Terblanche. Kolla bara vad
Tamburini tog fram när han gick till MV Agusta = F4'an. :tummenupp

Jag har verkligen försökt gilla utseendet på 999'an, men det går inte.
Dock tycker jag 2005'an är en stooor förbättring mot tidigare, riktigt snygg.
Tack duc916, jag kunde inte sagt det bättre själv.

Tamburini, han kan rita hojar :Bugar

Jag kan hålla med om att -05:ans 999:a har snyggats till ordentligt. Med röd ram och svart sving, så ser den riktigt bra ut. Fronten har också blivit bättre.
Om man byter vingarna fram till kolfiber, tar bort baksbegel/blinkersarna fram, tar bort nummerplåtsspaden/blinkers/bakljus där bak, mera kolfiber och mindre skräp på hojen. Då kan den nog bli riktigt snygg.
 
Smaken är ju som... Jag tycker det märks att 916-modellen är designad av någon som ville skapa något som han tyckte var vackert och inte något som marknadsstrategerna trodde skulle passa en Transformers/MTV-generation. I och med det så kanske det blir tidlöst och inte någon modefluga.

Det är som om någon har suttit med vareviga detalj (blinkers undantaget) och funderat ut hur den ska formges för att vara snyggt. Tex. hållaren för spridarna i luftboxen är vackert gjuten aluminium och inte någon formpressad plast.

Sen kan man ju jämföra 748R med 749R och tycka vad man vill om hur man lyckats...
 

Bifogat

  • 748R.jpg
    748R.jpg
    97.8 KB · Visningar: 129
  • 749R.jpg
    749R.jpg
    29.5 KB · Visningar: 120
  • 748R-insprut.jpg
    748R-insprut.jpg
    63.8 KB · Visningar: 139
999 är en snygg design!
Men är just där den faller i mina ögon, för överdesignad. Tillomed stödet ser ut som ett litet ben, blir bara töntigt då. Form före funktion till stor del och där det brister.
Jag (och jag tror många tycker likadant) gillar det råa spartanska stuket racehojjar har, noll överflödiga saker och allt så simpelt som möjligt.
Det blir vackert automatiskt då.
 
Last edited:
sandstream skrev:
Tack för alternativ 3, har inte sett en snygg Ducati hittills.
Gillar inte mekano heller :3freak

Den här bilden skäms jag över än idag....

Känner du till ordet "övertydlig"? Jag tror att alla som någon gång varit inne på SH förstått att du inte gillar Ducati. Lite barnsligt känns det tycker jag. Ditt syfte kan inte vara annat än att reta upp folk som gillar Ducati. Känns inte som dina inlägg i ämnet Ducati tillför så värst mycket. Lägg ner.

/Ssss
 
RedBaron skrev:
Du har smak, till och med Juman platsar i sällskapet

Exakt det utförande jag har!
Jag har min fabriksnya blå Juma i hallen, aldrig startad, jag vill inte förstöra drömmen som 16-åring om en Juma.
 
Incredible skrev:
Har alltid äskat 916-998 designen! Och när 999 kom så tyckte jag....hmmm vad är nu detta! Saken var bara den att 999 kom med en helt annan design, den försökte verkligen inte att efterlikna 916, utan har en helt egen design, och därför så blir dom lite svåra att jämföra. Det tog mej ett tag innan jag verkligen börjarde uppskatta 999. Men nu är det ju liksom så att jag inte kan få nog av att titta när jag går ut i garaget!! Kolla bara in detaljerna, som att den tex är världens smalaste 1000 kubikare, och när man har stirrat ett tag så ser nästan 916 kantig och föråldrad ut.......men bägge är otroligt vackra klassiker på sitt eget sätt........

Jag har precis samma åsikt.
 
Superlight skrev:
Känner du till ordet "övertydlig"? Jag tror att alla som någon gång varit inne på SH förstått att du inte gillar Ducati. Lite barnsligt känns det tycker jag. Ditt syfte kan inte vara annat än att reta upp folk som gillar Ducati. Känns inte som dina inlägg i ämnet Ducati tillför så värst mycket. Lägg ner.

/Ssss

Jodu, det har jag också märkt. Han dissar Ducati i varenda tråd där det finns tillfälle. Den där bilden han postade väcker ju en del tankar, kanske finns det en liten Ducatist i Sandstream som kämpar för att få "komma ut". :hihi
 
Långa farbron skrev:
Inte ens som kräftfiske fordon ? :hihi

Till påsk så brukar jag ha en bukett påskliljor i tanken, på hösten tjaa... jag kanske skulle ha mina tjuvfiskade flodkräftor i Jumatanken istället för i badkaret.

Har förövrigt inte köpt någon bättre tjuvfiskemoppe än. XR:en får duga ett tag till.

Funkar Duken på grus??
 
Fist Woman skrev:
Till påsk så brukar jag ha en bukett påskliljor i tanken, på hösten tjaa... jag kanske skulle ha mina tjuvfiskade flodkräftor i Jumatanken istället för i badkaret.

Har förövrigt inte köpt någon bättre tjuvfiskemoppe än. XR:en får duga ett tag till.

Funkar Duken på grus??

Jo det går ,men absolut inte den ultimata grushojen.

Men visst går det var ute i onsdags och körde grusväg ett par mil,dock räcker det för att ta sig till asfalten när man tjuvfiskar och sen stekar man dom då :rolleyes:

Vilket trevligt litet tilltag ,kräftor i tanken.
 
916 eller 996

Klart att 916 är snyggast, den nya är överdesignad, riktigt ful faktiskt. :arsele
 
sandstream skrev:
Tack för alternativ 3, har inte sett en snygg Ducati hittills.
Gillar inte mekano heller :3freak

Den här bilden skäms jag över än idag....
Håller med Superlight, lägg ner. :huvet
 
Inte riktigt jämförbart enligt min mening, men visst var hypern en revolution när den kom svårt att slå den med en 999 vilken mognar i mina ögon.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top