Snygga till motorkåpor till KTM

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Hej.

Håller på med min KTM exc450 som inte är i bästa skick med att renovera och rusta upp.. Jag ska till att ta ur motorn och renovera växellådan då fyran kuggar över och inte längre går att köra på. När jag ändå har isär skiten tänkte jag snygga till transmissionskåpa och generatorkåpa då dessa ser aningens sletna och fula ut. Tillomed väldigt sletna och fula.

Original är det ju någon sorts guldfärgaktigt, en kass färg som verkar vilja flagna av och bli fult som stryk. Det är en sak om man sliter bort färgen med skon, det kan tilllomed se rätt snyggt ut tycker jag, men nu flagnar det av och det ser ut som helvete.

Vad är dessa kåpor gjorda av? Magnesiumlegering eller? Går det att blästra dessa? Glasblästring kanske? Sen är jag sugen på att pulverlackera skiten silver eller liknande. Borde gå eller?

Om nån behöver bilder kan jag fixa det pronto (jag ska även fixa bild på statorn till Boris......)

/ Eder Alltid Lika Ödmjuka
MAHHBECHHH

(hej)

Ja de går utmärkt att blästra och lacka, eloxering finns där folk som försökt men det blir inge bra finish. Det är någon mysko leglering i dem så svetsa blir inge vidare heller...

Ja de går utmärkt att blästra och lacka, eloxering finns där folk som försökt men det blir inge bra finish. Det är någon mysko leglering i dem så svetsa blir inge vidare heller...

Fint, då ska jag se till att lösa detta pronto! TAck tack.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...