snygga streetfighters

Treo skrev:
Hmm, domdära sexcylindriga hondorna borde ju gå att bygga dubbel turbo på.. borde ju gå bra rakt fram iaf.

Visst kan man det. Efter att ha lagt upp en mindre statsskuld på vevstakar från Carillo eller nåt liknande! Och 5 flagg för en packningssats. Med andra ord är inte CBX-motorerna särskilt billiga att trimma. :-)
Men jag håller med om att dom låter ball. För det gör dom.
För övrigt:
Varför dubbelturbo?
Det fungerar ju uppenbarligen kanonbra med enkelturbo, även på CBX:er (för den som vill lägga upp stålarna). Varför göra det hela så mycket mer komplicerat genom att peta dit en till turbo? Det är ju inte direkt så att marknaden saknar utbud av turbo som flödar tillräckligt för 1047cc och fler hästar än ett gatchassi klarar! :-))
Men som sagt; god sång vare sig det är med eller utan stressfläkt.

R.

R1-Street>> Snygga! Ser att vi delar smak när det gäller hojar. :tummenupp Spondon är :kär .

Robban_C skrev:
För övrigt:
Varför dubbelturbo?

R.

Hehe, mest för att göra nåt som ingen annan har gjort :p

För övrigt så håller jag med om att R1 streetfighter's hör till det bästa som finns, körde en sån igår och nu bara måste jag ha en sån !!!

Inte säker men det ser ut som en oljekyld Gixxer-rova i en Spondon-ram eller liknande. Har inte riktigt stenkoll, det var lite före min tid, men det finns nog dom som ka ge bättre svar!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back