snygga skinnställ och hjälm

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Pratade med farsan precis och han är redan skyldig mig en hjälm.Han sa också att han ska betala ett skinnställ åt mig.
så nu undrar jag om ni kan rekomendera några schyssta skinnställ (ryggskydd handskar skor har jag redan)
Jag tycker att daineses verkar schysst.
jag vill ha schyssta knäpucklar också :yoparty

marcus_136 skrev:
Pratade med farsan precis och han är redan skyldig mig en hjälm.Han sa också att han ska betala ett skinnställ åt mig.
så nu undrar jag om ni kan rekomendera några schyssta skinnställ (ryggskydd handskar skor har jag redan)

Dainese är som sagt snygga, sen har du tex:

Arlen Ness
Alpinestars
Jofama
Halvarsson
IXS
Spidi
Nankai
Swift
Gimoto
Daytona

För mig passade Texport bäst som dessutom är ruggigt snyggt. Där har du knäpuckar på också.

Snacka med Lill-Duccen, han har den snyggaste utrustningen jag har sett iaf...
Men kostar det så smakar det...
Jag hade (som alex sa) satsat på ett Arlen Ness ställ... en av de få riktigt bra och riktigt snygga ställen man kan få för en vettig peng.

kaZmur skrev:
Snacka med Lill-Duccen, han har den snyggaste utrustningen jag har sett iaf...
Men kostar det så smakar det...
Jag hade (som alex sa) satsat på ett Arlen Ness ställ... en av de få riktigt bra och riktigt snygga ställen man kan få för en vettig peng.

Håller med dig kaZmur arlen ness ställen är mycket snygga men om dom ligger vettigt till i pris vet i f*n nu fick jag mitt till ett väldigt bra pris men i affärerna ligger ju dom runt 7000 till 11000kr.

BRa att veta: Arlen Ness-ställen har USLA dragkedjor original. Byt INNAN de pajar, så sparar du lite gråt och tandagnissel.

Mattias skrev:
BRa att veta: Arlen Ness-ställen har USLA dragkedjor original. Byt INNAN de pajar, så sparar du lite gråt och tandagnissel.

Inget skinnställ har ju direkt någon super dragkedja det är ju en slitage sak ta det lungt när man sätter på och tar av så har man ju inga större problem möjligen att man får sy dit den i början då dom lätt släpper där.

Mattias skrev:
Har också hört det, men jag har inte haft några problem med det hittills, bara att flärparna som sitter på dragmockajängen lossnar. Men det är väl bara till att byta när de väl går sönder (kostar pengar ju :()

Jag menar inte att det går småsönder. Det TOTALHAVERERAR. Det hjälper inte att vara försiktig, tyvärr.

Här har du mitt schyssta skinn ställ. Det är ett dainese. Har funkat jävligt bra!

marcus_136 skrev:

Har du växt klart på längd, bredd och djup? :D Köp begagnat annars..

Hehehe jag letar också något läckert skinnställ för runt 4000kr begagnat. Bara att kika på olika ställ på nätet :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back