Snygga hjälmar

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Köpa ny hjälm är ett kärt besvär. Om man lyfter blicken lite och ser efter vad som finns i USA hittar man bland annat dessa. Men den låga dollarn blir det heller inte dyrare än att köpa här.

Hittar ni någon favorit bland dessa?

Bifogat

• ast_04_m_magenta_lrg.jpg
    ast_04_m_magenta_lrg.jpg
    26.7 KB · Visningar: 85
  • ast_aoki_pirahna_lrg.jpg
    ast_aoki_pirahna_lrg.jpg
    43 KB · Visningar: 74
  • ast_tempest_blue_lrg.jpg
    ast_tempest_blue_lrg.jpg
    46.6 KB · Visningar: 73
  • ast_van_den_lrg.jpg
    ast_van_den_lrg.jpg
    47.4 KB · Visningar: 71
  • qf_tattoo_silver_lrg.jpg
    qf_tattoo_silver_lrg.jpg
    41.6 KB · Visningar: 93
  • rx_nakano_2_lrg.jpg
    rx_nakano_2_lrg.jpg
    49.4 KB · Visningar: 79
Nyteknik skrev:
Köpa ny hjälm är ett kärt besvär. Om man lyfter blicken lite och ser efter vad som finns i USA hittar man bland annat dessa. Men den låga dollarn blir det heller inte dyrare än att köpa här.

Hittar ni någon favorit bland dessa?

Om det inte är dyrare (eller billigare?) än att köpa här, vad är det då för mening?

Tycker OGK FF3 och FF4 är as fräna! Har hört att det ska vara bra hjälmar. Av de du visade så är den längst ner till höger snyggast. I alla fall formen på den.

Den längst ner till höger är den som ser snyggast ut.Är det en Nakano replica ?

Helsvart eller helvit är billigast och snyggast! Kameleonthjälmarna med discolack ser bara töntiga ut, designerna var iofs snygga och stilrena för 10-15 år sen. Randy Mamola-lacken är en favorit. Barry Sheene-replika är med tuff.

Fast den här färgsättningen va coolare..

Bifogat

• nakn_grn.jpg
    nakn_grn.jpg
    101.4 KB · Visningar: 98
P-E skrev:
Tycker OGK FF3 och FF4 är as fräna! Har hört att det ska vara bra hjälmar. Av de du visade så är den längst ner till höger snyggast. I alla fall formen på den.
ja OGK är grymt bra ... har iofs ej kraschat i en men de är bekväma, tysta, lätta ... ett bra hjälm helt enkelt.

o självklart är hjälmen längst ner till höger snyggast ... men då i nyare tappning med lite kawa gröna inslag ... :D

Jag har en Arai RX7 Corsair Nakano. Det är min andra Nakano (och min femte RX7 och åttonde Arai) eftersom jag hade nöjet att funktionstesta den första Nakanon i somras. Visst slog jag mig medvetslös, men hjärna och skalle är fortfarande hela. Att den sen är den bästaste hjälmen på alla punkter för övirgt hjälper ju också. Köp!

Själv har jag en Svart hjälm... lite tråkigt, men den fanns tydligen inte i annan färg! Tror jag provade hela lagret på Yamaha Center.... :hihi Och tillslut blev det en Shoei Raid XXS....

Man får väl lacka om den sen när dom där miljonerna kommer in som man väntar på :rolleyes:

Oj va surpuppig jag låter nu men jag tycker Arai har rätt trista hjälmar. Dock är den silvriga skaplig.

Köp svart hjälm. Med en snygg vinge ibak. Svart är bra passar till alla hojar.

Don Quixote skrev:
Oj va surpuppig jag låter nu men jag tycker Arai har rätt trista hjälmar. Dock är den silvriga skaplig.

Du är ju sponsrad och tappade tydligen smaken då. ;)
Nakanohjälmen är skitsnygg - nästa får bli en sådan.

Personligen så ÄGER ARAI, absolut den bästa hjälmen som suttit på min lilla skalle :D Sen vad det gäller postade hjälmar så har jag alltid varit svag för Nakonos hjälm... Just den gröna är ju självklart snyggast :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa