Snygga broms- och kopplingshandtag

backisen

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
FZ6-N
Är på jakt efter kortare och snyggare kopplings- och bromshandtag att sätta på hojen. De som sitter som orginal är ju uråldriga och förjävliga.

Söker något i stil med Pazzo-handtagen men för ett billigare pris. Är inte beredd att lägga 1k+ för ett par handtag.

PazzoRacing, absolut dom snyggaste, men lite dyrare än Titax. Finns långa och korta och alla möjlliga färger.

Bifogat

• pazzo.jpg
    pazzo.jpg
    132.8 KB · Visningar: 214
Tack för tipsen, men tycker de är på tok för dyra. Lägger inte ut 2k på ett par handtag. Finns det ingen budgetversion? Behöver inte vara ställbara.

Tack för tipsen, men tycker de är på tok för dyra. Lägger inte ut 2k på ett par handtag. Finns det ingen budgetversion? Behöver inte vara ställbara.
Du vet, dom växer inte i det vilda dom där sakerna.

Vet inte om du försökte vara fyndig nu. Mn hur svårt och dyrt kan det vara att tillverka ett par kortare handtag med ett par hål i? Inte speciellt.

OK, Tillverka ett par och lägg sen ut en bild på resultatet och vad det kostade i pengar och tid.

Så kan vi jämföra utseende och pris med Pazzo och Titax.

Deal ?

OK, Tillverka ett par och lägg sen ut en bild på resultatet och vad det kostade i pengar och tid.

Så kan vi jämföra utseende och pris med Pazzo och Titax.

Deal ?

Ja, för jag har ju en fabrik. Eller ens en cnc-fräs för den delen.

Hoppas att du inte var seriös.

Jo jag var hyffsat seriös.

Du köper alltså inte chips heller ? Vad kostar 1 kg potatis och vad kostar 1 kg chips ?

Man får vad man betalar för... Det ÄR stor skillnad i finishen mellan Titax och Pazzo handtagen till sistnämndas fördel. Men favorithandtagen kommer från Rizoma.

Man får vad man betalar för... Det ÄR stor skillnad i finishen mellan Titax och Pazzo handtagen till sistnämndas fördel. Men favorithandtagen kommer från Rizoma.

Klart det är så. Därför söker jag något mellanting eftersom jag inte anser att det är värt att lägga ut 2kkr på handtag. ::)

Det är sjuka överpriser på "styling" och "racing" produkter, en kinesisk tillverkare skulle kunna göra dom där alu bitarna för en tiondel av priset.
(en femtedel med bibehållen kvalitet)
Tyvärr säljs det för lite för att kinestillverkarna ska ta upp tillverkningen.

En annan kul idé är att någon tar upp specialtillverkning, till dom priser som tas ut i dag för dom relativt massproducerade handtagen i tråden.

Ska man ha handtag som är något att ha så får man räkna med minst 1000:- för ett par.

Kolla bara vad original kostar och där snackar vi massproduktion.
Beroende på vilket land dom är tillverkade så skiljer tillverkningskostnaden, men räkna med minst 300:-/h. För några timmars jobb så blir det lätt 1000:-

Det är självklart mycket billigare med gjutna eller smidda, gjutna är ganska kasst då dom lätt går av.
Så fort det är bearbetat material så blir det dyrare.

Jag vet att Ian på http://www.youngengineering.net/ håller på att ta fram "billiga" handtag till superduke. Han kanske har planer på att tillverka till andra modeller.

Har precis beställt rearset adjusters till fotpinnarna och dessa fick jag betala ca 615:- med frakt, fråga mig inte hur han kan göra dessa så billigt.
Det är riktigt fin finish på dom :)

/Magnus

Har precis beställt rearset adjusters till fotpinnarna och dessa fick jag betala ca 615:- med frakt, fråga mig inte hur han kan göra dessa så billigt.
Det är riktigt fin finish på dom :)

/Magnus

CNC maskin som man får "låna" efter jobbet kanske?
På en timme spottar en sån ut rätt många färdiga bitar.

Finns det inga sporthojare med sådana förmåner som kan köpa in en platta ALU och snickra lite bitar?

hittar inte någon info om pazzo handtag men visst säljs dom i par på t.ex ebay för 150$ ??

Ska ha pazzo till nästa hoj :yoparty

Känns som vissa inte har en susning om hur mycker maskintid det är på saker och ting,en skaplig maskin ligger på 700< timmen

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage