Snygg polared R1 2004

Enligt vad jag hört skall det inte gå något vidare att kroma aluminium, däremot kan man ju eloxera aluminium så det får kromglans.
Vil nog ha en utförligare utläggning än att man kan köpa kromade fälgar i USA för att byta åsikt.

Att kroma något med gott resultat är väl för övrigt inte på något sätt enklare än att bara polera eftersom man bör ha polerad finish innan kromningen för att få fin yta. Kromet tål ju dock väder och vind bättre än polerad aluminium.

crazy martin skrev:
det går inte att kroma aluminium.boys!!!
p.s. min ex på bilden.det tog några timmar :Bugar
annars så polerar jag fälgar på fritiden.skicka en PM för info :tummenupp

Photoshop Lensflare på bild nummer 1 eller ? :hihi

För en billig peng, alternativt en back öl, så kan jag rugga upp era hojar med min vinkelslip.
Får en asläcker patina när den stått ute en helg eller två! :D
Högtrycksblästring med aluminiumsilikat är också väldigt vackert på stora ytor...

för övrigt är www.orangecountychoppers.com en ganska schysst sajt om man gillar män i läderväst och traktorer med krom.

Är det nån höjdare med polering egentligen? Blir det inte fult och oxiderat snabbt?

hbg_speedster skrev:
skillnaden mellan kromning och putsning?? hur ser man skillnad ?//of
man ser ganska lätt skillnad på krom o polering.

Kromet har en mer platt reflektion, medans polerat alu får mer en djup glans.:)

Pebl skrev:
Enligt vad jag hört skall det inte gå något vidare att kroma aluminium, däremot kan man ju eloxera aluminium så det får kromglans.
Vil nog ha en utförligare utläggning än att man kan köpa kromade fälgar i USA för att byta åsikt.

Att kroma något med gott resultat är väl för övrigt inte på något sätt enklare än att bara polera eftersom man bör ha polerad finish innan kromningen för att få fin yta. Kromet tål ju dock väder och vind bättre än polerad aluminium.
enligt vad du hört......
Istället för att höra så kan du oxo ta reda på saker själv, vilket jag rekomenderar dig varmt:)

mb skrev:
Är det nån höjdare med polering egentligen? Blir det inte fult och oxiderat snabbt?
om man kör en snabbpolish på den var 14:e dag så håller det sig finfint faktiskt:)

Det står en R1 04- nu på MC-varuhuset som det e polerad ram & sving på.... :hihi :hihi :hihi :hihi

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan