Snygg Kopplingskåpa + trumma sökes :)

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r6 -99
Skulle vilja hitta ngn fin Kopplingskåpa + trumma som kan passa min kina hoj.
Ngt förslag?

En del till DMZ är ganska snygga, men vet inte om dem passar

spelar det verkligen nån roll hur snygg en sån är ???

så länge den inte gör att det går fortare är det ointressant :rofl

polera upp den? / lämna in för kromning? (välj själv, en (billig) kväll i garaget med polertrissan, eller snåla in på julklapparna och lägg lite kosing på en kromning)

p2 skrev:
polera upp den? / lämna in för kromning? (välj själv, en (billig) kväll i garaget med polertrissan, eller snåla in på julklapparna och lägg lite kosing på en kromning)

kanske kan både lämna in för kromning och vara generös med julklappar :)

passade på att "kroma" kopplingskåpan själv, även det bakre drevet.

När man ändå höll på, så lackade jag hela ramen blå och lite andra detaljer :)
c3.jpg

c2.jpg

svampe skrev:
Har du lackat bromsskivan gul?
har dragit på färg där, ska bromsa bort en del. Så dår man man en fin rund cirkel på den övre delen av skivan, sedan in mot mitten. ( detta är planerat)

Andreas_ace skrev:
har dragit på färg där, ska bromsa bort en del. Så dår man man en fin rund cirkel på den övre delen av skivan, sedan in mot mitten. ( detta är planerat)
Det är inte så snällt mot bromsbeläggen. Värmebeständig färg? annars så blir det inte så bra skulle jag tro.

svampe skrev:
Det är inte så snällt mot bromsbeläggen. Värmebeständig färg? annars så blir det inte så bra skulle jag tro.
har köpt ett par extra bromsbelägg, så det är redan inräknat.
Färgen ska klara 600 grader, så hoppas det inte blir varmare :)

Andreas_ace skrev:
har köpt ett par extra bromsbelägg, så det är redan inräknat.
Färgen ska klara 600 grader, så hoppas det inte blir varmare :)

Jag hoppas du kommer att bromsa bort den färgen på bana och inte på allmän väg? Du kommer ha brutalt dålig bromssträcka när färgen börjar kleta omkring! :ajjabajja

Hoztic skrev:
Jag hoppas du kommer att bromsa bort den färgen på bana och inte på allmän väg? Du kommer ha brutalt dålig bromssträcka när färgen börjar kleta omkring! :ajjabajja
vet inte hur det är på din hoj, men min har även bakbroms :)

Andreas_ace skrev:
vet inte hur det är på din hoj, men min har även bakbroms :)

Jag är tämligen säker på att gsxf har bakbroms den också, samt att Hoztic vet att använda den på ett bra sätt dvs mellan 5-30% beroende på last. Hur mycket längre bromssträcka tror du att du får med endast bakbroms då framhejdarna är igenkletade med färg? Dubbelt?

GSX1100FRAD skrev:
Jag är tämligen säker på att gsxf har bakbroms den också, samt att Hoztic vet att använda den på ett bra sätt dvs mellan 5-30% beroende på last. Hur mycket längre bromssträcka tror du att du får med endast bakbroms då framhejdarna är igenkletade med färg? Dubbelt?
Glöm nu inte att detta är frågan om en 14E kines.
Dvs frambromsen är ändå så kass så man märker ingen skillnad... och färgen... hmm ja den lär ju få sitta ett tag .. :D

Andreas.. Vet du.. du hade ju bara kunna ställa åt bromsen lite så hade du fått en snyggt blåanlöpt skiva :D :tummenupp

Jag är medveten om hur usla hejdare det är på 14E då 14X har samma skit men det innebär ju inte att bromssträckan inte förändras om framhejdarn är "urkopplad"
Nåja det blir nog bra det där också...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...