Snygg jävla besiktning! fan!

Avelin skrev:
Tror reg-besiktningen är en 500:-
Det är ju vad man får betala för att rega om efter strypningen!
Så du får nog hoppa över en krogrunda dena månad!

Inte för att vara negativ men...
Jag fick då betala (kommer inte riktigt ihåg) mellan 1500-2000kr för regbesiktning! Då hade ju inte hojjen varit reggad i sverige förut..kanske har betydelse.(?)

Ja dom där ?#@ % * gubbarna fattar ju ingenting vissa av dom i allafall... Min besiktning i Juni på Södertälje stationen höll på att sluta illa när idioten fickk för sig att rulla in en dom kraft underkåpan... med kommentaren " det är ett hål där bla bla... Man kan väl för fasen inte lyfta på abgasrören heller... Lacka till & bröt upp cykeln medan gubb.fan muttra en massa att detskulle gåt, kan inte kolla styrlagret ( som jag för övrigt har bytt ) höll ett rejält grepp i ramen så kunde han rycka i både jul & gaffel... Sen börja han & svamla om kedjelås " fattas sprint" ... HAr dom aldrig lärt sig hur nitade kedjor ser ut? Vad jag vet finns det inte en sport hoj som har dessa moderna nitade låsningar, annat vore ju livsfarligt! Blev tvungen att beerätta hela proceduren om dessa lås som snubben aldrig sett förut. ... Det var fler grejer jag inte minns, bra nervöst att låta spånet provköra, trodde jag skulle få tillbaks den som skrot... Sen hitta han till sin glädje att nummeråplåts belysningen var paj ... Den är ju väldigt viktig för hojens funktion verkar dom tycka...

Tur det dröjer 2 år till nästa gång, om dom ändå kunde hitta min usla bakstödämpare jag bytte för 2 somrar sen, sånt vill jag veta inte nån onödig skit lampa som man kunde va utan.

Så du är inte ensam att ha råkat ut för besiktnings gubbar som inget begriper.

/Georg

capi skrev:
Skulle besikta hojen idag. Då får besiktningsgubben för sig att min ram är stulen och att ramnumret är bortslipat och omstansat!? :mad: :kocko
För mig så ser ramnumret helt intakt ut, men vafan ska man göra när gubbjäveln säger :"Jag ser minsann 150 hojar i vecka så jag vet.

citerar protokollet:

2 Identitet, fordonet kan inte säkert identifieras, utredning erfordras.

Så slängde gubben på en plombering på ramen....

Har kontrollbesiktning på framhjulslager = helt ok +
registreringsbesiktning :mad: :mad: om en månad. Det ser ut att bli en jävligt rolig hojsommar för mig. Har kontaktat försäljaren på den firman jag köpte hojen och han var lika jävla förvånad som jag, förhoppningsvis så hittar han en lösning på detta....

Vad fan ska man ta sig till nu då? Finns det någonstans man kan klaga? För besiktningsgubben bete sig hur som helst?, ska det inte bevisas att ramen inte stämmer innan man får bete sig så?

morr :huvet :huvet
:kocko :kocko

Jag har hittils i mina dagar bara träffat på trevliga och välutbildade besiktningsmän/kvinnor!

Ska på besök hos SBP med hojen nu på onsdag så man får hoppas att jag får samma trevliga och vänliga bemötande som tidigare. :)

Mystic skrev:
Ja dom där ?#@ % * gubbarna fattar ju ingenting vissa av dom i allafall... Min besiktning i Juni på Södertälje stationen höll på att sluta illa när idioten fickk för sig att rulla in en dom kraft underkåpan... med kommentaren " det är ett hål där bla bla... Man kan väl för fasen inte lyfta på abgasrören heller... Lacka till & bröt upp cykeln medan gubb.fan muttra en massa att detskulle gåt, kan inte kolla styrlagret ( som jag för övrigt har bytt ) höll ett rejält grepp i ramen så kunde han rycka i både jul & gaffel... Sen börja han & svamla om kedjelås " fattas sprint" ... HAr dom aldrig lärt sig hur nitade kedjor ser ut? Vad jag vet finns det inte en sport hoj som har dessa moderna nitade låsningar, annat vore ju livsfarligt! Blev tvungen att beerätta hela proceduren om dessa lås som snubben aldrig sett förut. ... Det var fler grejer jag inte minns, bra nervöst att låta spånet provköra, trodde jag skulle få tillbaks den som skrot... Sen hitta han till sin glädje att nummeråplåts belysningen var paj ... Den är ju väldigt viktig för hojens funktion verkar dom tycka...

Tur det dröjer 2 år till nästa gång, om dom ändå kunde hitta min usla bakstödämpare jag bytte för 2 somrar sen, sånt vill jag veta inte nån onödig skit lampa som man kunde va utan.

Så du är inte ensam att ha råkat ut för besiktnings gubbar som inget begriper.

/Georg

:kocko :kocko

Huuuu, man får rysningar :eek:

Back