Snygg brud!!

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
Gärna vill man ha en ekonomisk översikt oxå, typ kontonummer eller någe så man kan kolla hur phet hög med stålar hon/han har :rofl Helst innan man går ut på andra dejten :)

Emmi skrev:
Man går efter insidan om man vill ha ett förhållande, vill man bara ha sex går man efter utseendet. :fakta

lollepop skrev:
inte bryr sig så pass mycket om sig själv att de låter kroppen förfalla... för mig handlar det i grund och botten om hälsa och självrespekt, att vara (kraftigt) överviktig är att misshandla kroppen.

De flesta har ätstörningar så det skriker om det, iaf om man får tro otaliga domumentärer om fettfolket.
Märkligt att det bara är tjockisar som hånas att de "inte bryr sig" om din kropp. De har en sjukdom eller en fixidé, precis som dessa människor som bantar, kräks, tränar sig smala. Men de som är smala är det synd om istället, men tjockisarna är det rätt åt att de inte får nått :confused:

Själv tycker jag ju inte att det är särkilt sjysst mot kroppen att pilla in inlägg, nervgift, fettsuga o.dyl.

Lagom är bäst, helt enkelt :)

Jo, men den ledde ju till en diskussion där alla får tycka till :) Inte typ, min farsa är starkare än din som det BRUKAR leda till :) :tummenupp

TinaTjejen skrev:
Det var nog några sidor sen den gjorde det :rolleyes:

TinaTjejen skrev:
De flesta har ätstörningar så det skriker om det, iaf om man får tro otaliga domumentärer om fettfolket.
Märkligt att det bara är tjockisar som hånas att de "inte bryr sig" om din kropp. De har en sjukdom eller en fixidé, precis som dessa människor som bantar, kräks, tränar sig smala.
Visst finns det personer som har dessa problem och behöver hjälp, dock är det väl endå så att majoriteten (båda tjejer och killar) av de som är överviktiga helt enkelt är lata eller inte tycker att det spelar så stor roll hur de ser ut. Jag pratar då givetvis inte om de som väger 100 kilo för mycket eller de som bara är skinn och ben.
Det som upprör mig är inställningen "det är ok att väga 20 kilo för mycket, var stolt över din kropp" Det är som om man skulle säga att t ex rökning och alkohol inte längre är skadligt för kroppen "var stolt över ditt missbruk". Att man har en massa extra fett tyder antagligen på att man har en ganska ohälsosam livsstil.
Jag önskade att kvällspressen kunde slopa alla idiotiska bantningsartiklar, de flesta behöver bara röra lite mera på sig, då mår man bättre på felra sätt.

Bara för att man är stolt över den man är behöver man inte vara nöjd med sin kropp.

lollepop skrev:
Det som upprör mig är inställningen "det är ok att väga 20 kilo för mycket, var stolt över din kropp" Det är som om man skulle säga att t ex rökning och alkohol inte längre är skadligt för kroppen "var stolt över ditt missbruk". Att man har en massa extra fett tyder antagligen på att man har en ganska ohälsosam livsstil.

Dom som är feta mår ofta jävligt dåligt, skitsvårt att ta sig iväg till gym...
Det är inget svårt att gå ner i perfekt vikt och hålla den, OM man är berädd
att offra lite saker från sin livsstil...

Man blir fet av: Saker man INTE gör och saker man ÄTER och DRICKER.

Tips nr1: Ät inga snabba kolhydrater eller godis/dricka, förutom efter träning.
Tips nr2: Ät mindre! Skillnaden mellan att vara nöjd och mätt kan skilja 1000 kalorier, och mätt till proppmätt är 1000 kalorier till.
(Om du sitter på en träningscykel och cyklar i 1h i hyggligt tempo bränner du 3-400 kalorier.)

Gör man så så här går man ner i vikt :tummenupp

En gång i veckan kan du äta eller dricka vad du vill, att överdosera är inget farligt
Man får aldrig vänja kroppen vid att få för mkt energi, det är då man börjar lagra det på sig...

lollepop skrev:
Alla skriver att det är insidan som räknas, men det är inte den man ser först. :)

Överviktiga tjejer går bort för mig eftersom jag tycker det ser förjävligt ut, och vad är chansen att jag har tillräckligt gemensamt med någon som inte bryr sig så pass mycket om sig själv att de låter kroppen förfalla... för mig handlar det i grund och botten om hälsa och självrespekt, att vara (kraftigt) överviktig är att misshandla kroppen.

Någon annan som tänker på samma sätt?

Jo, det är det...

Jag är jävligt kräsen med utseendet på killar! :D
Å andra sidan har den ena aldrig varit den andra lik, så det är inte en sterotyp jag 'letar' efter. För snygga 'perfekta' killar är så ointressanta i utseendet!!! Det måste vara något som sticker ut och är...mmm...charmigt eller personligt.
Vältränat av endera slaget är det enda som är gemensam nämnare för mina ex och 'lekkamrater'. Jag önskar att jag skulle kunna bortse från det kravet, men den primitiva delen av min hjärna hänger inte på... :död ... vissa proportioner vinner över andra.

En snygg kille som är korkad och har en slätstruken personlighet, duger väl att ha sex med ( men det finns faaan gränser... ), men ju mer jag skall umgås med en människa, dessto större krav har jag på personligheten och lite mindre på utseendet.

Kraftig övervikt är direkt oattraktivt, men det går ju att göra något åt. Typ; Jag är fet, men du är dum. Jag kan banta. :hihi

Last edited:
Om en tjej har lite mage när hon sätter sig ner då som man ser att många har..? Kallas det att va överviktig?

[Överviktig förresten, är man viktigare än andra då? Man är över alla andra? :rolleyes: ]

Bikerbitch skrev:
Om en tjej har lite mage när hon sätter sig ner då som man ser att många har..? Kallas det att va överviktig?

[Överviktig förresten, är man viktigare än andra då? Man är över alla andra? :rolleyes: ]

Klart hon inte är överviktig! o den som påstår det är ett mumbo :)
behöver inte betyda att det är fett som bildar magen, dålig hållning, samt oträndad bål..
sen finns det ju de killar som anser att allt över 55kg är överviktigt, som sagt smaken är som baken, kommer alltid finnas människor med ätstörningar tyvärr. Som i de flesta fall orsakats av dåligt självförtroende. Människor som är överviktiga beror inte alltid på deras kostvanor. Fel på sköldkörtel finns i många fall hos överviktiga människor. Men en stor del motionerar inte, äter för dåligt, vilket inte behöver betyda att de slänger i sig en påse chips / kväll eller äter snabbmat. De äter för lite. Låter knasigt, men äter man inte kontinuerligt små mål helst 6 om dagen så går man upp i vikt..

hållundan skrev:
:kär

:hej

9 år? Det är ju helt galet...

Ja, det är tråkigt att se när dom kommer in. Men jag nekar alltid sådana köp, hänvisar till deras ålder och att de inte är färdigväxta och att de får ta med sig sina föräldrar om de vill köpa sådant. För tillåter föräldern bantningspreparat till en tjej som inte har ngt fett alls så är det ngt fel på föräldern oxå..

:hej

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back