Snyft!!!

aj

ajjajajja säger jag bara synd om hojarna ,,
man får nog ta det lite lugnare i år

Det är tråkigt att se sånt där!

ni lade säkert märke till den gula hojen som nästan hade gått igenom jeepen. Undra vilken hastighet han höll? :va

Last edited:
Inte kul att se. :(
Visst sätter det sina spärrar ett tag, men tyvärr är det många som är odödliga så fort de sätter sig på en MC utan att tänka på konsekvenser. Väldigt många.

Obligatorisk på körkortsutbildning kanske?.

När ni skriver att det får er att tänka två gånger, att ni ska köra lugnare....ärligt menar ni det? Blir ni så påverkade av några bilder, antaligen med hemska historier bakom visst. Ja skulle aldrig känna att jag behöver köra lugnare för att man ser det där. Jag smyger inte längs väggarna för att det finns en risk att jag blir rånad för att jag ser att det händer på nyheterna.

Jocke W skrev:
När ni skriver att det får er att tänka två gånger, att ni ska köra lugnare....ärligt menar ni det? Blir ni så påverkade av några bilder, antaligen med hemska historier bakom visst. Ja skulle aldrig känna att jag behöver köra lugnare för att man ser det där. Jag smyger inte längs väggarna för att det finns en risk att jag blir rånad för att jag ser att det händer på nyheterna.
Så bra!

Jag vill inte se, för jag vill inte tänka till!

Är det såpass vanligt Swedie, att amerikanerna inte använder fullgoda skydd för kroppen? (dvs helt skinnställ). Macho eller en kostnadsfråga?

Hmmm trist trist.
Det får iallafall mig att vilja åka så lite väg som möjligt och mer bana istället.
De flesta totalkvaddade hojjarna med mest personskador brukar ju va när man slår ihop med någon/något annat. tex medtrafikanter eller träd längs med favvovägen....
På banorna finns ju iallafall avåkningzoner lekakulor, inga möten, inte djur(iallafall inga älgar eller liknande) alla åker åt samma håll mm mm
Näe mer bana och mindre gata..........

innan dom gjorde den här filmen så filmade dom wheelies i 250 typ... tills brorsan hans (eller va det nu e) dog... sen gör man en sån här för att alla andra ska "sluta" åka hoj ... borde ha tänkt efter före!...

sharpedge skrev:
Är det såpass vanligt Swedie, att amerikanerna inte använder fullgoda skydd för kroppen? (dvs helt skinnställ). Macho eller en kostnadsfråga?
levnadsstil, väder och umgänge. Stadsuppbyggnad. Kostnad m.m.

Swedie skrev:
levnadsstil, väder och umgänge. Stadsuppbyggnad. Kostnad m.m.

Stadsuppbyggnad?
Det lär ju vara en attitydfråga mera än om hur gatuplaneringen är.
Men man kan ju vurpa lika illa i skinnställ som utan, det handlar mycket om tur när man väl har gått omkull.

Jocke W skrev:

Kunde inte ha sagt de bättre själv. Livet e kort? Visst fan e de kort? Ännu en anledning o försöka ha lite skoj mellan dåliga jobb, deklarationer och vinterjävlen.
Rulla på o kör snyggt

lättar nog lite på gasen

hm tål att tänka på inför sommaren / festar tills vidare :fyllisar

Back