Snutslädar?.

Re: Re: Re: Snutslädar?.

willy skrev:
kunde du inte dra honom med gixxern :D
Gixxern kunde men det var värre med mig :rolleyes: Jag trodde inte att det var något allvarligt det var fråga om - visade sig vara 121 (eller nåt sånt) på 70-väg.

Edit: det var förresten först dagen därpå (dagen då jag miste körkortet i en annan "incident") som jag började tänka i sådana banor.

Last edited:
Har ingen byggt turbo på en sådan, med bmw:s motorkvalite så borde den hålla för ruskiga effekuttag?. :confused:

jaha ok. tur ändå :squid

Re: Re: Re: Re: Snutslädar?.

Bingo skrev:
Gixxern kunde men det var värre med mig :rolleyes: Jag trodde inte att det var något allvarligt det var fråga om - visade sig vara 121 (eller nåt sånt) på 70-väg.

Tog han lappen för dig, eller var han mänskligt och skrev ned hastigheten?.

Re: Re: Re: Re: Re: Snutslädar?.

Hightuned skrev:
Tog han lappen för dig, eller var han mänskligt och skrev ned hastigheten?.
HAn gav mig tre hundra i böter för att jag inte blinkade i en rondell. Sen snackade vi bra MC-vägar i typ tre kvart. Men dan därpå körde jag genom en radarkontroll, som jag aldrig ens såg och blev av med kortet. Så jag hade inte så mycket för att den första polisen var trevlig :D

willy skrev:
jaha ok. tur ändå :squid

:p Yepzz - Det Store Rörken Spök, har inte dragit mig ner i asfalten än :brynad

Även, om det ä mycket som tar i när man gassar lite :D

PowerslideGrountouch.jpg

Så man lär sig liksom gränsar - när man tränar :hej

Turbo finns te såna - frågan är om jag hinnar få sån - min motor är pt paj - och de ska en BMW ju inte bli :eek:

Galne Dansken skrev:
:p Yepzz - Det Store Rörken Spök, har inte dragit mig ner i asfalten än :brynad

Även, om det ä mycket som tar i när man gassar lite :D

Så man lär sig liksom gränsar - när man tränar :hej

Turbo finns te såna - frågan är om jag hinnar få sån - min motor är pt paj - och de ska en BMW ju inte bli :eek:
Balla bilder :D

är det min dator eller filmen som är cp? det TOTAL hackar för mkt... inget händer på skärmen hör bara en hackande musik med ca 5 sek mellanrum mellan snuttarna jag hör?!?!?!

Quaya skrev:
är det min dator eller filmen som är cp? det TOTAL hackar för mkt... inget händer på skärmen hör bara en hackande musik med ca 5 sek mellanrum mellan snuttarna jag hör?!?!?!

Det lär vara din dator.. Den filmen kan iaf jag se :)

BMW K1200RS, 130Hk, 264Kg, om det är den så gör den 225 km/h, men med deras extrautrustning aldrig mer än 215-220.. :D

Quaya skrev:
Om du fick hem den hel och hållen är det definitivt din dator.
Sorry. :hej
Det är vanlig MPEG och ingen obskyr codec.

Mja det börjar bli skrämmande. Än så länge är det ju inte nån fara så länge man har en hyfsat rak väg framför sig ;)
Allt det här är ju givetvis reeeeeeent hypotetiskt ^^

Hightuned skrev:
Dom e duktiga att köra ja men en +300kilos hoj är nog tung att bromsa ned och lägga ned i kurvorna?.

Va å körde på samma gång på banan i Jurva som en polis med en K1200. Jag tänkte att jag ger inte upp förrän jag e kört om, men jag fick nog ta i för att komma om honom. Han drog i väg på rakorna å jag knappade in i kurvorna. Men han körde nog betydligt bättre än jag hade trott att det gick att göra med en så pass stor å tung hoj.

Kul med en flinande polis som kommer å kollar sv'n å e lite imponerad av att den gick så bra, efter att jag körde om honom...till sist. :)

Även om polisen nu får lite vassare grejor, så ska vi vara lyckliga så länge polisen inte får samma utrustning som deras engelska kolegor:

Bifogat

• 1588_police_r1.jpg
    1588_police_r1.jpg
    74.4 KB · Visningar: 229
mr hånda skrev:
Även om polisen nu får lite vassare grejor, så ska vi vara lyckliga så länge polisen inte får samma utrustning som deras engelska kolegor:

Haha tur att de där inte finns i sverige om polisen är sååå duktiga som alla säger så skulle nog en del ha stora problem med att dra de men kanske inte GR :tummenupp

Hightuned skrev:
Dom e duktiga att köra ja men en +300kilos hoj är nog tung att bromsa ned och lägga ned i kurvorna?.
under (hm.)HDs jubileumsdag förra sensommaren körde jag tillsammans med en riktigt trevlig mc-polis en uppvisning av manöverprovet: började med att göra garagevändningar 100% synkroniserat, sedan bromsprov 50,70 och 90 jag på skolans gsx 750 och han på ovanstående hoj, där vi visade skillnader mellan abs och normala bromsar, redan där var det tufft att bräcka honom sedan i tids-serpentinen................. där började det pressas rejält inom gällande regler med 50 på hemvägen, grabbfan gled utan större bekymmer igenom på ca: 16 sek med "tung klumpig hoj inkl. packväskor" :bow MEN han fick pisk i alla fall :rock :D

Visst kan vissa av gossarna hantera cyklarna!
men dom borde satsa på artighets kurser istället för körkurser :fakta
dom gånger man stannat så har dom vart ruskigt otrevliga!
trots att man stannat snällt utan det minsta motstånd....

pro ;-) skrev:
under (hm.)HDs jubileumsdag förra sensommaren körde jag tillsammans med en riktigt trevlig mc-polis en uppvisning av manöverprovet: började med att göra garagevändningar 100% synkroniserat, sedan bromsprov 50,70 och 90 jag på skolans gsx 750 och han på ovanstående hoj, där vi visade skillnader mellan abs och normala bromsar, redan där var det tufft att bräcka honom sedan i tids-serpentinen................. där började det pressas rejält inom gällande regler med 50 på hemvägen, grabbfan gled utan större bekymmer igenom på ca: 16 sek med "tung klumpig hoj inkl. packväskor" :bow MEN han fick pisk i alla fall :rock :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra