snutskräck

andersbrink skrev:
Det växer bort med åldern... se bara till att INTE vifta med morakniven eller kalla polisens mamma för hora så brukar det gå bra. Själv har jag aldrig blivit stoppad av polisen - när jag kört bil.

/snabbast i Uppsala 1982 (enligt UNT)
vafan ålder, jag är ju 30.. om någon vecka. :huvet

Somliga växer nog aldrig upp. Snutnojja gick över efter 5e gången de stannat en och sen fyllde jag 20 år.
Det är bara jobbigt när de ska stanna en. Får man böter vet man om det innan och blåsa kan man ju göra var dag förutom vissa lördagsnätter....

Man har inte snutnojja om man e 30 - till sinnet.

sandstream skrev:
Är du helt säker?
Har hört att det bara är grabbar med asfalterade sandlådor och trasiga leksaker som blir poliser :rolleyes:

P.s Har också hört att de gillar att plåga riktigt små djur också :tungan

Det där stämmer faktiskt. Jag fick aldrig ha några leksaker, fick
leva på en skorpa om dagen, hade jag varit snäll fick jag en mugg
vatten till det. Fick smörj varje dag, mobbad i skolan, inga vänner,
hade en kaktus som julgran och drack surströmmingsspa istället
för julgröt.
Nu är jag ju på god väg att ta revanch på samhället genom att
missbruka alla behogenheter jag kommer få och ge alla på käften
och dela ut böter till höger o vänster. Om ett år så...
:näsblod

:rolleyes:

DumbassDriver skrev:
för julgröt.

Om ett år såhär dags är du BANNAD :hihi

Snutar gör mig helt klart nervös, fast det är värre med tullare.

Känner mig alltid så jäkla skyldig när jag går genom tullen även om jag inte ens har en starköl med mig. Kan svära på att jag ökar gångtakten helt omedvetet.

Men det värsta är när tullarna går genom tåget med hund. Tänk om hundfan blir glad och vill hälsa på mig. De kommer ju tro att jag smugglar. tänk att bli visiterad framför alla andra passagerare... huu..

Sad Glad skrev:
Men det värsta är när tullarna går genom tåget med hund. Tänk om hundfan blir glad och vill hälsa på mig. De kommer ju tro att jag smugglar. tänk att bli visiterad framför alla andra passagerare... huu..

:D :rofl :hihi

Sad Glad skrev:

Eller så åker du på en kroppsbesiktning... :rofl :lol

Äh, det var länge sen man vart skraj för Polisen, sist jag vart stoppad så gällde det en misstänkt hastighetsöverträdelse+ springnota på en tapp. O de drog igång ett litet förhör o som vanligt gav man passande dryga strategiska svar. Polisen frågade därför om jag varit i kontakt med"pooliisen" förrut..Ja sa jag jag fick ett "säker cykel 1980" klistermärke av en polis då 1980 o det var kul.. blabb blaa.. varpå han tappade besinningen totalt o bad mig förvinna från destriktet asap.. vilket jag gjorde. Fabbo plingplong är bra att ha o göra med :) det finns inget att vara rädd för. De tog mig en gång för körförbud, de stoppade mig på motorvägen o skruvade av skyltarna o sa att jag inte fick köra därifrån. Jag svara att man får inte gå på motorvägen så de får lov att skjutsa mig till närmsta station vilket de GJORDE!! phankjo!
Flemming :hihi

Tullen är ändå värst...
Jag svettades, blev blek, rodnade och fumlade med allt sist jag gick igenom tullen, då bar jag sisådär tio liter starksprit, 38 liter vin, och ett par hundra öl MINDRE än vad man får ta med sig inom EU idag.

Knarkhundar däremot tycker jag bara är trevliga, tänk bara på att man inte ska klappa/prata med hunden när den jobbar, hunden blir glad, men det blir inte husse :hihi

Sist en knarkhund gick loss på mig blev den vääääldigt intresserad av min högra benficka, då var det läge att bli nervös, men det visade sig vara en påse frolic (hundgodis till mina hundar).
När husse och hund hade gått ronden färdigt kom dom tillbaka och husse tog av selen så hunden fick ledig, så jag passade på att göra mig av med frolicpåsen innan nästa flygplats...

DumbassDriver skrev:
för julgröt.

Hahaha..... jag känner igen mig precis.. :rofl

GuW skrev:
Sist en knarkhund gick loss på mig blev den vääääldigt intresserad av min högra benficka, då var det läge att bli nervös, men det visade sig vara en påse frolic (hundgodis till mina hundar).
När husse och hund hade gått ronden färdigt kom dom tillbaka och husse tog av selen så hunden fick ledig, så jag passade på att göra mig av med frolicpåsen innan nästa flygplats...

Sist? :va

sandstream skrev:
Är du helt säker?
Har hört att det bara är grabbar med asfalterade sandlådor och trasiga leksaker som blir poliser :rolleyes:

P.s Har också hört att de gillar att plåga riktigt små djur också :tungan

Japp! Så är det. :banana

crashtestdummy skrev:
.......

....någon stans innanför uniformen verkade det som det fanns en vanlig människa :hihi
David.

Var ju snällt sagt. Tycker att en övervägande majoritet gör ett suveränt jobb.

Klart att man blir lite nervös när man ser en poliskontroll och man kommer med bilen/hojen. De allra flesta människor kör ju normalt över lagstagdad hastighet vilket kan innebära konsekvenser om det är en hastighetskontroll. Tycker man att den känslan är för jobbigt så är det ju bara köra sakta och lagligt rakt av.

Som kontrast kan nämnas den trygghetskänsla man haft de gånger man passerat mindre trevliga gäng på stan och haft uniformerad polis i närheten.

/Olzki

flemming skrev:
Äh, det var länge sen man vart skraj för Polisen, sist jag vart stoppad så gällde det en misstänkt hastighetsöverträdelse+ springnota på en tapp. O de drog igång ett litet förhör o som vanligt gav man passande dryga strategiska svar. Polisen frågade därför om jag varit i kontakt med"pooliisen" förrut..Ja sa jag jag fick ett "säker cykel 1980" klistermärke av en polis då 1980 o det var kul.. blabb blaa.. varpå han tappade besinningen totalt o bad mig förvinna från destriktet asap.. vilket jag gjorde. Fabbo plingplong är bra att ha o göra med :) det finns inget att vara rädd för. De tog mig en gång för körförbud, de stoppade mig på motorvägen o skruvade av skyltarna o sa att jag inte fick köra därifrån. Jag svara att man får inte gå på motorvägen så de får lov att skjutsa mig till närmsta station vilket de GJORDE!! phankjo!
Flemming :hihi

Fan vad du är ball Ragge!...
:3freak
David

Jag blir inte nervös längre...
Tappade räkningen för ungefär 10 år sedan på hur många gånger jag blivit stoppad men då hade jag passerat 50... :)
Var tydligen lik någon polisen här i Örebro hade span på...
Blev alltid stoppad så fort en polis fick syn på mig...
De ville oftast bara se körkortet och när de såg att det var jag var det bara att åka...
Tycker det är lite kul att prata med farbror blå, särskillt när man vet att man inte gjort något... :D :D
Fast så roligt var det väl inte när jag satte nytt personrekord i att bli stoppad, 4ggr på under 15 minuter... :gnissla
Den sista av de gångerna blev jag stoppad av piketen som vill kolla om jag rånat banken i Örebro... :huvet :huvet :huvet
Nu för tiden ser man städad ut och slipper bli stoppad mer än några gånger per år... :)

MattE. skrev:

Ja, varje gång jag flyger internationellt bussar dom knarkhundar på mig, undrar om jag ser ut som Fig 1a Knarkare i tullens utbildningsmaterial?

Jag tycker bara att det är trevligt dock, samma sak när man blir invinkad av polisen för att blåsa, jag brukar tacka polisen för att dom är ute och kollar nykterhet.

Jag ser gärna fler nykterhetskontroller, om dom inte ska hålla på och göra flygande besiktningar samtidigt, för vem vill bli nermejad av ett fyllo, men samtidigt om dom börjar gnälla på andra småsaker blir man ju irriterad!

För ett tag sedan när jag åkte från.. Hmm. Säg om det var england, tro :va

Hur som.. Så blev två knarkhundar VÄLDIGT intresserad av min väska. De markerade tydligt att det var nått galet med den. Jag, bakis som en örn, tänkte ett nu blire nakcskått direkct. Men de såg väl på mig att jag var förvirrad till max och tog med mig till nått rum där de gick igenom väskan väldigt noga. Tydligen hade jag satt ner den/tragit den genom något skit för hundarna markerade undersidan på den och inte insidan. Så jag fick gå efter ett tag.

Det var en intressant upplevelse...

flemming skrev:
Äh, det var länge sen man vart skraj för Polisen, sist jag vart stoppad så gällde det en misstänkt hastighetsöverträdelse+ springnota på en tapp. O de drog igång ett litet förhör o som vanligt gav man passande dryga strategiska svar. Polisen frågade därför om jag varit i kontakt med"pooliisen" förrut..Ja sa jag jag fick ett "säker cykel 1980" klistermärke av en polis då 1980 o det var kul.. blabb blaa.. varpå han tappade besinningen totalt o bad mig förvinna från destriktet asap.. vilket jag gjorde.

:rofl :D 'säker cykel'

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back