snutskräck

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
varför blir man nervös så fort man ser en polis även om man inte gjort något.? :3freak
idag vart jag invinkad av polisen, jag stannade fint och åkte på en blåsning och en flygande besikting av cykeln. Jag hade inte kört för fort och cykeln var i sin ordning, ändå fipplar man med körkortet och känner sig allmänt nervös. :rolleyes:
när dom besiktigat cykeln som polis och besiktningskontrollant så vart dom trevliga snubbar, och vi pratade acc-tider och wheelis en stund. någon stans innanför uniformen verkade det som det fanns en vanlig människa :hihi
David.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
crashtestdummy skrev:
varför blir man nervös så fort man ser en polis även om man inte gjort något.? :3freak
idag vart jag invinkad av polisen, jag stannade fint och åkte på en blåsning och en flygande besikting av cykeln. Jag hade inte kört för fort och cykeln var i sin ordning, ändå fipplar man med körkortet och känner sig allmänt nervös. :rolleyes:
när dom besiktigat cykeln som polis och besiktningskontrollant så vart dom trevliga snubbar, och vi pratade acc-tider och wheelis en stund. någon stans innanför uniformen verkade det som det fanns en vanlig människa :hihi
David.

Man blir väl nervös ifall man gjort något.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Jag blir nervös varje gång jag handlar på systemet.. Jag är 26 :rolleyes:

:)
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
snutskräcken brukar gå över :)
oftast är de rätt shyssta sen finns det paragraf ryttarna gärna unga nya snutar som ska vara dryga o tuffa usch :kocko
när jag bytte koppling på min bil nere på mitt gamla jobb så låg jag under bilen o skruva hörde en röst som sa går rätt bra en sån här va?(kör just nu M3a med 286hk+)
ja det gör dom säger ja. brukar du racea om nätterna? säger rösten.
än så länge obsegrad säger jag o rullar dän från bilen o ser att mitt samtal om bilen o streetrace körningara har vart med en snut :3freak
killer ler lite drygt o böjer sig ner o säger vi har aldrig haft detta samtalet va säger han o skrattar ända jag gör är o skakar på huvet lite nervöst.f-n hade ju mer eller mindre erkänt grovvårdslöshet i trafik ju.
 

sandstream

Guest
crashtestdummy skrev:
när dom besiktigat cykeln som polis och besiktningskontrollant så vart dom trevliga snubbar, och vi pratade acc-tider och wheelis en stund. någon stans innanför uniformen verkade det som det fanns en vanlig människa :hihi
Är du helt säker?
Har hört att det bara är grabbar med asfalterade sandlådor och trasiga leksaker som blir poliser :rolleyes:

P.s Har också hört att de gillar att plåga riktigt små djur också :tungan
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
sandstream skrev:
Är du helt säker?
Har hört att det bara är grabbar med asfalterade sandlådor och trasiga leksaker som blir poliser :rolleyes:

P.s Har också hört att de gillar att plåga riktigt små djur också :tungan
Det är sant. när jag stannade så höll 2 andra snutar på att klippa benen av en jättesöt kattunge.
:lol
David
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Min morbror är gammal kriminalare och jag sätter inte min fot i hans hus. Hör jag att han ska komma på släktträff, begravning eller bröllop så stannar jag hemma. Fan, han kan ju bura in mig när som helst gubbjäveln :gnissla
 

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Ort
I gult tegelhus i Skåne.
Hoj
flyttat hemifrån
Blev stoppad förra veckan, så förbannat rädd jag blev. Ingen anledning till det visserligen men rädd blev jag. Fick visa körkort och blåsa. Skakade och var allmänt klåfingrig -fattar inte varför. Har en polare som är snut, han kör hoj och är snäll så jag VET att det finns snälla snutar också. Den som stoppade mig var trevlig -men jag var ändå rädd :näsblod
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Kevorkian skrev:
Min morbror är gammal kriminalare och jag sätter inte min fot i hans hus. Hör jag att han ska komma på släktträff, begravning eller bröllop så stannar jag hemma. Fan, han kan ju bura in mig när som helst gubbjäveln :gnissla

hehe.. bura in dig för vadå?
:va
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
~Settan~ skrev:
Blev stoppad förra veckan, så förbannat rädd jag blev. Ingen anledning till det visserligen men rädd blev jag. Fick visa körkort och blåsa. Skakade och var allmänt klåfingrig -fattar inte varför. Har en polare som är snut, han kör hoj och är snäll så jag VET att det finns snälla snutar också. Den som stoppade mig var trevlig -men jag var ändå rädd :näsblod
Det är det jag menar. varför blir man sån?
:va
David.
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Klart man hajar till när man blir stoppad, det kan ju vara så att man kört för fort och att det isf har blivit uppmätt. Sen är det ju alltid nåt skitfel som man kan åka på. De flesta poliser är helt ok, kan bli lite hetsig stämning om man blånekar iofs... :D
 

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Ort
I gult tegelhus i Skåne.
Hoj
flyttat hemifrån
crashtestdummy skrev:
Det är det jag menar. varför blir man sån?
:va
David.

Jag vet inte faktiskt. Har blivit stoppad 2 ggr, kollat körkort och fått blåsa. Även om jag vet att jag hållt hastigheten, bilen/hojen har inte körförbud, jag har inte druckit eller nåt annat olagligt så blir jag lika rädd.
Har det kanske att göra med att snuten kan sno körkortet om han vill? (Kanske inte hur som helt, men han/hon KAN). Känner vi oss underlägsna? Osäkerhet om man verkligen följt lagar och föreskrifter?

:rolleyes:
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
~Settan~ skrev:
Jag vet inte faktiskt. Har blivit stoppad 2 ggr, kollat körkort och fått blåsa. Även om jag vet att jag hållt hastigheten, bilen/hojen har inte körförbud, jag har inte druckit eller nåt annat olagligt så blir jag lika rädd.
Har det kanske att göra med att snuten kan sno körkortet om han vill? (Kanske inte hur som helt, men han/hon KAN). Känner vi oss underlägsna? Osäkerhet om man verkligen följt lagar och föreskrifter?

:rolleyes:
Där har vi det kanske. "missade jag förbudsskylten?" paranoia över att ha missat något.
När jag vart stoppad i Utah av en polis kände jag mig ännu räddare, haha, anlednignen till det var kanske "Put your hands where i can see 'em" i kombination med pistolhot.
När polisen senare kollade mitt svenska körkort så fattade hon noll. hon sa tom. "Ok mr Korkort, i'm gonna give you a warning, not a ticket" DVS hon hade inte en aning om ens hur hon skulle läsa mitt namn fr. körkortet.
:D
David.
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
~Settan~ skrev:
Jag vet inte faktiskt. Har blivit stoppad 2 ggr, kollat körkort och fått blåsa. Även om jag vet att jag hållt hastigheten, bilen/hojen har inte körförbud, jag har inte druckit eller nåt annat olagligt så blir jag lika rädd.
Har det kanske att göra med att snuten kan sno körkortet om han vill? (Kanske inte hur som helt, men han/hon KAN). Känner vi oss underlägsna? Osäkerhet om man verkligen följt lagar och föreskrifter?

:rolleyes:

bara två gånger tur säger jag. sitter med 15 gånger själv varav en gång gjorde jag verkligen något olagligt men fick behålla kortet som tur va :Bugar
fattar inte vad de har emot mig lkpg snutarna :va
 

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Ort
I gult tegelhus i Skåne.
Hoj
flyttat hemifrån
crashtestdummy skrev:
Där har vi det kanske. "missade jag förbudsskylten?" paranoia över att ha missat något.
När jag vart stoppad i Utah av en polis kände jag mig ännu räddare, haha, anlednignen till det var kanske "Put your hands where i can see 'em" i kombination med pistolhot.
När polisen senare kollade mitt svenska körkort så fattade hon noll. hon sa tom. "Ok mr Korkort, i'm gonna give you a warning, not a ticket" DVS hon hade inte en aning om ens hur hon skulle läsa mitt namn fr. körkortet.
:D
David.

Ja, det kan vara nåt sånt. Man känner sig inte säker på sig själv. Det har jag upplevt många gånger, jag litar inte på mig själv och det är skrämmade :hihi

"Mr. Korkort"?! :rofl :rofl Den var bra!
 

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Ort
I gult tegelhus i Skåne.
Hoj
flyttat hemifrån
bad santa skrev:
bara två gånger tur säger jag. sitter med 15 gånger själv varav en gång gjorde jag verkligen något olagligt men fick behålla kortet som tur va :Bugar
fattar inte vad de har emot mig lkpg snutarna :va

Skaffa en polispolare som kan tala om var snutarna står :7peta

;)
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Har aldrig blitt nervig av att se en snut!! Fast så kör jag ju alltid lagligt också!! :rolleyes: :D
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Jag blir med nervös som fan när jag ser snuten. Samma sak med t. ex. lögndetektortest. Brukar tänka: om jag hade blivit anklagad för mord fast jag inte hade gjort nåt, så hade jag kuggat lik förbannat bara för att man tänker för mkt på att man inte får vara nervös, för då kanske man blir oskyldigt dömd.

Är totalt övertygad om att jag hade kuggat ett sånt test :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
crashtestdummy skrev:
varför blir man nervös så fort man ser en polis även om man inte gjort något.?

Det växer bort med åldern... se bara till att INTE vifta med morakniven eller kalla polisens mamma för hora så brukar det gå bra. Själv har jag aldrig blivit stoppad av polisen - när jag kört bil.

/snabbast i Uppsala 1982 (enligt UNT)
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top