Snutjaget utanför uppsala 31 maj 06

• Thread starter Thread starter 47
  • Start date Start date
t-quick skrev:
2204350 snuten slutar aldrig förfölja, man borde anmäla dom, en gång blev jag hetsad i stan så jag var cm från att köra in i en barnvagn i säkert 140-150 blås..
Om du är så lätt att hetsa kanske du skulle lämna tillbaka ditt körkort innan du kör ihjäl dej :tummenupp

sorry nu orkar jag inte mer, skattar, ingen som förstod att jag skämtade hela vägen?

t-quick skrev:
2204404 sorry nu orkar jag inte mer, skattar, ingen som förstod att jag skämtade hela vägen?

Näe, alla nymodiga medlemmar förstår inte sånt. Jag fattade din ironi, men samtidigt så skulle det kunna komma från vilken nykläckt person som helst på sporthoj, utan att vara ironiskt...

Tycker det är sjukt fel att resonera "snuten hetsar, hakar på, orsakar risker" ... det är ju pga av att någon startar det hela?????????

:va

Tycker inte man ska komma undan så lätt.. Om man nu drar på rullen istället för att stanna, så får man väl räkna med lite fight. Klart som fan att dom inte ska skita i det - då blir det anarki, vilket det redan är för mkt.

Snuten ger sig aldrig in i en jakt utan anledning. Det är någon som startar det hela, i samband med "bar gärning"/flyende fot,. eller misstanke om brott.

Tycker snuten skulle ha rätt att skjuta punktering vid jakt..beroende på situation/brott.

:7peta

Från UNT "Mc-föraren blev misstänkt för drograttfylleri" . Detta är tillräckligt för att stoppa ekipaget för kontroll. Förarens ansvar för passageraren. Föraren måste ha gjort något som gör att allmänheten ringer polis!
Korkat att inte stanna!!

CayLe skrev:
2205451 Är det bara jag som reagerar på ordet "drograttfylleri" ? Det känns som om de inte har ett rätt med det ordvalet.. ehm..

Rätt åt honom om han var påverkad..

Heter det inte så då? Har iaf sett det vid flertalet tillfällen tidigare även om det ser rätt fult ut.

OT: Skriven ironi är _MYCKET_ svårt att förstå, när man inte har betoning och kroppsspråk att läsa av. :7peta

Vart tog alla snillen vägen som dissade polisen för att de försökte stoppa den drogpåverkade föraren?

IronMike skrev:
2205444 Tycker det är sjukt fel att resonera "snuten hetsar, hakar på, orsakar risker" ... det är ju pga av att någon startar det hela?????????

Tycker inte man ska komma undan så lätt.. Om man nu drar på rullen istället för att stanna, så får man väl räkna med lite fight. Klart som fan att dom inte ska skita i det - då blir det anarki, vilket det redan är för mkt.

Snuten ger sig aldrig in i en jakt utan anledning. Det är någon som startar det hela, i samband med "bar gärning"/flyende fot,. eller misstanke om brott.

Tycker snuten skulle ha rätt att skjuta punktering vid jakt..beroende på situation/brott.

Jag förstår hur du menar. Jag vill dock inte bli påkörd av någon dåre på väg till jobbet för att killen som vill komma ifrån polisen laddar för kung och fosterland samtidigt som polisen inte släpper av.

Blip skrev:
2205681 Jag förstår hur du menar. Jag vill dock inte bli påkörd av någon dåre på väg till jobbet för att killen som vill komma ifrån polisen laddar för kung och fosterland samtidigt som polisen inte släpper av.

Så polisen ska aldrig jaga då? Den situation som du beskriver är fortfarande inte polisens fel, killen som laddar är han som kontrollerar det hela, han KAN stanna och ta sitt straff som en man, det är inte polisen som hetsar.

Tänk om nån snodde din hoj och polisen tar upp jakten men släpper av på motorvägen för hojen kör fortare än 110 km/h, hur hade ditt resonemang gått då?

IronMike skrev:
2205444 Tycker det är sjukt fel att resonera "snuten hetsar, hakar på, orsakar risker" ... det är ju pga av att någon startar det hela?????????

Skjuta punktering!? Fan samma sak som att dömma killen till döden.

Någon som fortfarande e intresserad av vad som hände??? :arsele

Iaf så var det snutjag och mc`n vurpade kraftigt i en rondell båda förda till sjukhus. Föraren misstänkt för drograttfylleri. Så inget vanligt snutjag utan en drogad/full jävel. :mad:

Nedan urdrag kommer från Uppsala nya tidning.

Två skadade i mc-vurpa efter polisjakt

Två personer skadades då en motorcyklist vurpade i samband med en polisjakt i Uppsala på onsdagsmiddagen.

Ett vittne larmade polis sedan motorcyklisten sett uppträda märkligt vid Flogsta och bland annat slängt ifrån sig en jacka under färden.
Motorcykeln, med en man vid styret och en ung kvinna på passagerarplats, ville inte stanna när trafikpolisen skulle kontrollera ekipaget på Bärbyleden. Polisen tog upp förföljandet.
Färden gick utåt Nyby. I rondellen i korsningen Runebergsgatan — Gamla Uppsalagatan vurpade motorcykelekipaget våldsamt.
Både mannen och kvinna skadades, och fördes i ambulanser till Akademiska sjukhuset. Brandkåren måste kallas till olycksplatsen för att sanera.
Mc-föraren blev misstänkt för drograttfylleri.

Kawa_RR skrev:
2205728 Någon som fortfarande e intresserad av vad som hände??? :arsele

Iaf så var det snutjag och mc`n vurpade kraftigt i en rondell båda förda till sjukhus. Föraren misstänkt för drograttfylleri. Så inget vanligt snutjag utan en drogad/full jävel. :mad:

Nedan urdrag kommer från Uppsala nya tidning.

Två skadade i mc-vurpa efter polisjakt

Två personer skadades då en motorcyklist vurpade i samband med en polisjakt i Uppsala på onsdagsmiddagen.

Ett vittne larmade polis sedan motorcyklisten sett uppträda märkligt vid Flogsta och bland annat slängt ifrån sig en jacka under färden.
Motorcykeln, med en man vid styret och en ung kvinna på passagerarplats, ville inte stanna när trafikpolisen skulle kontrollera ekipaget på Bärbyleden. Polisen tog upp förföljandet.
Färden gick utåt Nyby. I rondellen i korsningen Runebergsgatan — Gamla Uppsalagatan vurpade motorcykelekipaget våldsamt.
Både mannen och kvinna skadades, och fördes i ambulanser till Akademiska sjukhuset. Brandkåren måste kallas till olycksplatsen för att sanera.
Mc-föraren blev misstänkt för drograttfylleri.

Läs min kommentar högre upp på sidan, klicka på länken och jämför texterna.
:hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...