Snutjag på Södermalm (Sthlm)

Det där har jag erfarenhet av, spritt över flera år. Sen har jagväldigt god insyn i förarnas villkor och hur många både över och underkvalificerade det finns.
Statusen på yrket behöver upp och vilken idiot som helst ska inte kunna få det jobbet, som nu. Går ut över de kompetenta.
Svensk politik mot flyktingar är väl: Är du man - Chaufför. Kvinna - hemtjänst. Problem solved. Forever. FOREVER!!

Oavsett kompetens eller lämplighet.

we-fixed-it-tom-hanks.gif

Det värmer verkligen att se SH forumet såhär enat :krama

"– Till slut så tvärnitar jag, och då har jag liksom helt snedfällda däck. Då släpper fästet från bilen och jag far bara rätt in i målsägande, säger polismannen i förhör."

Ööh... Jadu... :va Det här med tvärnit i kurva är ju liksom...Ehh... :glömdet

"– Till slut så tvärnitar jag, och då har jag liksom helt snedfällda däck. Då släpper fästet från bilen och jag far bara rätt in i målsägande, säger polismannen i förhör."

Vilken tomte...
Motorcyklisten, som han med liv som insats försöker få tag på eller likvidera, verkar ju haft god tid på sig att bromsa in innan korsningen. Denne kommer smygande i normal stadskörningsfart genom kurvan och ser ut att vara på väg till den lokala latte-mojjen för att inta sin eftermiddagskopp av svindyr barristamånglad dryck.

Sänkta intagningskrav?
Var det inte en rätt nybakad?
Man vill veta mer om vad det är för individ. Sättet att beskriva är minst sagt udda. ”snedfällda”?
”…släpper fästet från bilen…”?

Sänkta intagningskrav?
Var det inte en rätt nybakad?
Man vill veta mer om vad det är för individ. Sättet att beskriva är minst sagt udda. ”snedfällda”?
”…släpper fästet från bilen…”?
Jag reagerade också på det märkliga sättet att uttrycka sig, men lät bli att kommentera det eftersom det lika gärna kan vara personen som skrivit texten som inte kan återge i text vad som sagts i ord. Oavsett förmåga att uttrycka sig, så är uppenbarligen förmågan att arbeta som polis, eller ens inneha körkort, långt ifrån godtagbar.

det inte polisens fel. det idioten på mc´n
om han bara hade kör enligt reglerna o även stannat när länsman ville prata med han hade det alldrig hänt
frågor på det :va:va

Jag tror inte ens att motorcyklisten visste att han var jagad.
Och desto mer chockad skulle han varit ifall polisen hade lyckats ramma honom vilket jag tror att målsättningen var.

Det är min bild också av de få sekunder man ser i filmklippet.
Det är faktiskt en smått skrämmande tanke att efter man snirklat sig förbi några köer med öronproppar och lynyrd skynyrd på högsta volym i hjälmen så blir man helt plötsligt en freebird utan dess like för att årets aspirant som är jagis kåt fått för sig att man försöker fly från myndigheterna på ens lilla fina blåa xj6a när man inte ens lagt märke till dem :crash

Sen är det fullt möjligt att ser jag en civil bil bränna in på en avskild cykelbana i motsatt körriktning i min spegel drar jag ganska fort slutsatsen narkotika/alkoholpåverkad individ som jag definitivt inte vill vara i närheten av på hojen, därav kanske man skapar lite distans, liksom :hihi

Det är faktiskt en smått skrämmande tanke att efter man snirklat sig förbi några köer med öronproppar och lynyrd skynyrd på högsta volym i hjälmen så blir man helt plötsligt en freebird utan dess like för att årets aspirant som är jagis kåt fått för sig att man försöker fly från myndigheterna på ens lilla fina blåa xj6a när man inte ens lagt märke till dem :crash

Sen är det fullt möjligt att ser jag en civil bil bränna in på en avskild cykelbana i motsatt körriktning i min spegel drar jag ganska fort slutsatsen narkotika/alkoholpåverkad individ som jag definitivt inte vill vara i närheten av på hojen, därav kanske man skapar lite distans, liksom :hihi
Vet vad du menar. Har flera ggr skrivit om hur jag blev hetsad av en bilist utanför Broby. Körde en beskedlig 318 - 98. Jag har aldrig varit mer övertygad om att det är en påtänd galning som håller på och hetsar bakom. Jag besvarade inte men farten ökade någon km över 90. Disco!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon