Snutens befogenheter, straff mm

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Om man kör för fort och blir invinkad av snuten för att stanna men kör förbi i stället... Vad har de då för rätt att bruka våld för att stanna personen. Sparka av cykeln, slå med batong, skjuta mm (antag att man bara har kört väldigt mycket för fort).

Det finns en websida som har typ jurister och en massa exempel med påföljder vid fortkörning, smitning, rödljuskörning mm...

Har glömt adressen. Nån som vet?

:kulspruta :mattias :FU

R1bjorn skrev:
Om man kör för fort och blir invinkad av snuten för att stanna men kör förbi i stället... Vad har de då för rätt att bruka våld för att stanna personen. Sparka av cykeln, slå med batong, skjuta mm (antag att man bara har kört väldigt mycket för fort).

Det finns en websida som har typ jurister och en massa exempel med påföljder vid fortkörning, smitning, rödljuskörning mm...

www.trafikjuristen.se

R1bjorn skrev:

Är det www.trafikjuristen.se du menar?

Re: Re: Re: Snutens befogenheter, straff mm

Emmi skrev:
Jag hann före... :cool:
Baby, med mig blir det alltid så :hej

Re: Re: Re: Re: Re: Snutens befogenheter, straff mm

Felix skrev:
Bingo is the man :slicka
Så ta mig fan! :D

Ser att du sålt den fina Falcon, Felix. Vad blir det istället?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Snutens befogenheter, straff mm

Bingo skrev:
Så ta mig fan! :D

Ser att du sålt den fina Falcon, Felix. Vad blir det istället?

Det lutar åt något rejsigare, gsxr 750 elr 1k, eventuellt nya R6:an.. kanske något skrotat så man har att göra i vinter, :rolleyes:

Har grym hojabstinens nu när vädret är fint..

Tips och förslag på hoj som passar en 186 cm lång snubbe?

/F

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Snutens befogenheter, straff mm

Felix skrev:
Suzuki TL1000R -99?? Fullvuxen knarr för fullvuxen karl. Inte alls lika mycket "pocketbike" som många moderna 4-cyl sporthojar.
Och, liksom av en händelse så vet jag en som är till salu. Skicka PM om av intresse.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Snutens befogenheter, straff mm

Felix skrev:
Det lutar åt något rejsigare, gsxr 750 elr 1k, eventuellt nya R6:an.. kanske något skrotat så man har att göra i vinter, :rolleyes:

Har grym hojabstinens nu när vädret är fint..

/F
Mitt enda tips har du redan hört, prova och se vilken som passar dig bäst. Annars är storgixxern är jäkligt rymlig, jämfört med min 600 alltså. Trevligt problem har du i vart fall :tummenupp

Jo storgixxern är enormt lockande men TLR är ruggigt snygg den med... Nåja ett delikat problem är det helt klart, man kan ju vänta och se vad 04:orna blir för något också... ser ju ut som om det blir ordentliga uppdateringar,

Hondan får det verkligen att vattnas i munnen, synd att de inte hyvar med någon försäkring för den hojen bara...

Sweedo skrev:
Inte du som har hamnat i tråkigheter hoppas jag?

Nä, har inte åkt fast i några problem...

Är bara trött på att det finns så jävla många dåliga snutar som inte kan sköta sitt jobb...- utan att hämnas för att de inte fick leka med hink o spade i sandlådan för de andra barnen när de var små... Finns så klart bra snutar oxå, men alldeles för många har helt fel attityd för jobbet...och är inkompetenta för, ja de flesta jobb i samhället...

kolla på trafikjuristen.se...

så kan man i alla fall sätta dit dem dåliga om de jävlas för mycket...

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back