snuten tog min Same!!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag blev av med Lappen i går!! Faen! Jag har kört massor på slangen och då ofta up emon 200-ingen men i går tog Jag det lugnt på Nynäsv för att Jag skjutsade tjejen. Häpp! 40 för fort, det är ju bara 70 på denna 6-filiga aoutostrada.... var på gottlan i helgen och där vågar man inte hålla fartbegränsningarna (typ 90 på en filig grusväg..)....
de får gärna ta kortet, det var ju trots allt Jag som körde för fort men sen kostar det DESSUTOM 2.000 spänn!!!!

-jaha kostar det 2.000 att köra för fort?!! Här är två lakan, får Jag köra som ett svin nu?

Det detta sist nämda straff lett till är endast att Jag utan någon som hälst tvekan kommer att dra nästa gång. Bra gjort Länsstyrelsen..

Teo skrev:
Jag blev av med Lappen i går!! Faen! Jag har kört massor på slangen och då ofta up emon 200-ingen men i går tog Jag det lugnt på Nynäsv för att Jag skjutsade tjejen. Häpp! 40 för fort, det är ju bara 70 på denna 6-filiga aoutostrada.... var på gottlan i helgen och där vågar man inte hålla fartbegränsningarna (typ 90 på en filig grusväg..)....
de får gärna ta kortet, det var ju trots allt Jag som körde för fort men sen kostar det DESSUTOM 2.000 spänn!!!!

-jaha kostar det 2.000 att köra för fort?!! Här är två lakan, får Jag köra som ett svin nu?

Det detta sist nämda straff lett till är endast att Jag utan någon som hälst tvekan kommer att dra nästa gång. Bra gjort Länsstyrelsen..

Pengarna är ju lungt. De får du ju tillbaka eftersom du nu ställer av hojen, och därmer slipper försäkringskostander på 2000-3000kr (Beroende på hur länge de tar din lapp).
Så böterna är ju lixom redan betalda... ;)

Trist att bli av med kortet dock, men se det på den ljusa sidan, säsongen är ju nästan över ändå...

:hej

Teo skrev:

jag säger det samma... finns ingen möjlighet att jag stannar en gång till!! :notme

Blev av med kortet i morses...fast med b*l då.....jag började köra om ett gäng b*lar då såg jag en bil som hängde på....gött nån som vill rejsa tänkte jag...
Icke då efter andra gången jag hängde av han var han inte så glad när han kom ikapp...
När jag blinkade med mina blinkers svarade han med att blinka med sina blå...
Han verkade vara mest sur för att han itne hann med i sin sura civilbil....
Tänker minsann ALDRIG rejsa mot en vinröd 9-5'a igen...
Nu är det bara vänta på ett brev där det står hur länge jag får åka kommunalt :(

red_ninja skrev:
körde du på grusväg när dom stoppade dej?? inte? då drar man iväg visandes ett finger od mvh

Om Jag vore själv hade helvetesfärden kunnat börga, nu var emelertid min tjej med bakpå och hon verderar Jag högre än kortet... :tummenupp

Och jag blev av med kortet på en transportsträcka på Essingen, hade varit ute i Roslagen och haft trevligt med folk från SH.
Blev en månads indraget kort och nu är det 2 veckor kvar tills man har lappen igen

Shavey skrev:
Blev av med kortet i morses...fast med b*l då.....jag började köra om ett gäng b*lar då såg jag en bil som hängde på....gött nån som vill rejsa tänkte jag...
Icke då efter andra gången jag hängde av han var han inte så glad när han kom ikapp...
När jag blinkade med mina blinkers svarade han med att blinka med sina blå...
Han verkade vara mest sur för att han itne hann med i sin sura civilbil....
Tänker minsann ALDRIG rejsa mot en vinröd 9-5'a igen...
Nu är det bara vänta på ett brev där det står hur länge jag får åka kommunalt :(

Jobbigt :( .... Jag brukar nästan alltid kolla vad det är för nån som kör om jag kör förbi en 9-5 eller V70.... ( se om han ser ut som en typisk polis :D ) det jobbiga är att dom är så många .... :crash ( ..... man får ska mao bara räsa med folk som kör med dimmljus och har nätgrill.. haha :D )

Men alltså.. köra ifrån dem? dem checkar ju bara plåtnummret sen är du fast???

Tror många säger i detta läget att: "de e ju bara neka och säga att det var en annan kille" men jag tror inte det är så bara att stå där vid ytterdörren och neka för 2 poliser..

Quaya skrev:

Tror många säger i detta läget att: "de e ju bara neka och säga att det var en annan kille" men jag tror inte det är så bara att stå där vid ytterdörren och neka för 2 poliser..

Varför inte :finger :notme :D

Sen borde civilbilar förbjudas :mad:

Last edited:
kör man för fort vet man ju att lappen äventyras,det går ju faktist att bestämma själv om man vill ha kvar lappen eller riskera att bli av med den:) trist o höra iaf:(

2000:- ??? Jag fick 200:- o 4 månader när jag körde 58km/h för fort :) Får börja köra om 9 dagar :cool:

Quaya skrev:

De måste sätta fast dig på hojen, annars kan man bara säga att hojen är till salu och någon annan (vid namn Bengt exempelvis) provkörde.

Annars håller det aldrig i rätten. Och skriva på något som snuten vill... Tja, då får man skylla sig själv. :fakta

oscar skrev:
2000:- ??? Jag fick 200:- o 4 månader när jag körde 58km/h för fort :) Får börja köra om 9 dagar :cool:
Länsaplånboksstyrelssen kan göra fel dom åxå, 2000 är bötesbeloppet för ditt brott, jag körde 55 km/h för fort och fick 4 månader + 2000 i böter, pengarna kan kvitta men hela vintern utan KK suger fett, nu försöker jag iaf att köra lagligt ibland...

oscar skrev:
Gissa då hur det är på sommaren!!! :)
Gnäll inte Pjoskar, du har ju en snygg tjej som drar din räcer till alla träningar och tävlingar, du är den enda i Rookie gänget med egen privatchaufför, trots detta så orkar du aldrig ett helt pass, du är en sill.

Jag som inte har någon erfarenhet alls, men om jag har förstått rätt så snor dem kortet från en om man har otur också får man tillbaka det sen och kan man börja köra igen??
Jag hade för mig att dem tog kortet så fick man köra upp igen :(

Quaya skrev:
Jag som inte har någon erfarenhet alls, men om jag har förstått rätt så snor dem kortet från en om man har otur också får man tillbaka det sen och kan man börja köra igen??
Jag hade för mig att dem tog kortet så fick man köra upp igen :(
Ahhh vilket djup, jag fattar ingenting... som vanligt :confused:

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back