Snuten i farten!

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Var uten en sväng idag och mötte denna syn.
Tur man kör BMW så man får vara ifred...:D

Vad säger snuten?
Jag tror han säger:- Nog tycker jag den lever om lite väl mycket, lägg dig på 11000 varv så får jag höra...

Bifogat

• snut.JPG
    snut.JPG
    114.8 KB · Visningar: 234
  • snut1.JPG
    snut1.JPG
    119.9 KB · Visningar: 251
Kul

Trevlig tur idag!
Kändes lite som "bambi på hal is" dock.
Kul att se så många ute på hoj så tidigt!:tungan

Å blåljusen på! Strunta i vanliga hojåkare och gör något åt Bandidos istället.

Snuten i farten

vad tråkigt.. dom måste ju garanterat ha 100 viktigare fall/saker att göra en söndag efter löningshelg?
Eller är det bara slut på Donuts nere på "grishuset" och de måste fixa fram lite pengar till nya..?

Härligt åka idag.

Ja då har man varit ute och åkt en sväng idag. jag hade iallfall nummerplåten på rätt stället :tungan hehe nu får polarana ta modda om lite innan nästa tur. :pannkyss jaja man han ju med en liten grillkväll nu också, så nu är det ju fullbordat. :tummenupp

Bifogat

• Bild037liten.JPG
    Bild037liten.JPG
    114.5 KB · Visningar: 219
  • Bild041liten.JPG
    Bild041liten.JPG
    88.2 KB · Visningar: 118
Skulle bara ta en fika...

...så kommer farbror blå :huvet
jag till höger på första bilden. glad blir man när man sparat 1500:- på svåravläst reg.skylt :D
gick lös med vinkelslipen på 6:- plåtbitar från jula, funkade bra.
klarade mig med "enklare brister" á 0:- :tungan :tungan :tungan
tur att vissa blåisar är snälla ibland :tummenupp

Bifogat

• Bild034liten.JPG
    Bild034liten.JPG
    85.1 KB · Visningar: 179
  • Bild043liten.JPG
    Bild043liten.JPG
    53.3 KB · Visningar: 192
Kan inte...

... komma ifrån känslan av att det har kommit order uppifrån att kolla regplåtar och hjälmar. Detta kanske förebådar en hårdare inställning i sommar?

Ni får köpa BMW så lämnar snutarna er ifred. Ibland hälsar MC-poliserna när man möter dom på en hoj av samma märke.:tungan

Ni får köpa BMW så lämnar snutarna er ifred. Ibland hälsar MC-poliserna när man möter dom på en hoj av samma märke.:tungan
Nja ingen BMW än på sisådär 20 år, kanske skall köpa en när 50 års krisen kommer över en. Dessutom känner jag ingen direkt avundsjuka över att polisen skulle hälsa på mig för att vi kör likadana hojar...

var det inte i Umeå (och andra utbildningsorter i landet) det klagades så fruktansvärt på polisen och deras dåliga förarkunskaper? :tungan
fast man tycker ju att har de utbilning där så borde de ju vara duktiga förare?? iofsig aldrig lätt att vara duktig förare om man sitter i bil (även om det är en trafikare) och jagar en motorcykel..

utbildning?

Jag hörde nåt liknande om deras förarkunskaper. Jag tror det gällde de nya poliserna, aspiranterna. Men det gäller nog egentligen alla unga idag, tror försvarsmakten har annonserat samma problem.

De som var i farten i helgen var rätt så fräscha gölingar tror jag.
Ena var Polisassistent och andra var polisassistent med 6 år i yrket.
http://www.rikspolisstyrelsen.polisen.se/mediaarchive/1539/1892/Gradbetn2_.pdf
(fast det är klart 6år är ju länge om man sitter inne)

kanske därför dom fortfarande var trevliga poliser?:)

Jezze@:
Vore jag polis skulle jag stoppa en sån där bmw direkt, bara knarklangare och människorsmugglare kör sådär fräscha bilar... :-)
Skulle gärna ha en sådan.

Last edited:

Vore jag polis skulle jag stoppa en sån där bmw direkt, bara knarklangare och människorsmugglare kör sådär fräscha bilar... :-)
Skulle gärna ha en sådan.

Jo den är ju hur fräsch som hellst.. den är till salu och kostar endast 45.000:- sen hurvida de är ba att smuggla människor i är ju en annan fråga:arsele

var det inte i Umeå (och andra utbildningsorter i landet) det klagades så fruktansvärt på polisen och deras dåliga förarkunskaper? :tungan
fast man tycker ju att har de utbilning där så borde de ju vara duktiga förare?? iofsig aldrig lätt att vara duktig förare om man sitter i bil (även om det är en trafikare) och jagar en motorcykel..

mmm efter vinterns övningar i Bussjö var det väl fyra bilar med plåtskador varav en lösen men vad kan man vänta sig när man trycker in några halvtokiga personer som inte är van med snö i ganska motorstarka bilar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT