Snuten har minsann resurser men ändå inte?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Kan ni tänka er att det krävdes 1 helikopter, 1 mc & 2 bilar för att fånga en mc förare igår?

När det gäller mord o skit har dem bristande resurser? Hur prioriterar politiker egentligen? Helt :kocko i min mening.

Muggen skrev:
Kan ni tänka er att det krävdes 1 helikopter, 1 mc & 2 bilar för att fånga en mc förare igår?

När det gäller mord o skit har dem bristande resurser? Hur prioriterar politiker egentligen? Helt :kocko i min mening.

Krävs lite mer än så för att ta en mördare, du kanske ska tänka på kriminalarna som gör detektivjobbet.

Muggen skrev:

Hur vet du det lyssnade du på pÅlis radio eller?

Liknande sak hände har i på hisingen/ramberget 3 tonåringar kom släpande på en moppe mitt på ljusa dagen, Ungefär 10stycken ringde pålisen efter ugefär 3min komm det 2 cevilbilar en radio bil och en pålis helekopter snacka om överprioritet.
men endå moppefuckona blev nog ganska skrämda :D

Kalle_rs skrev:
Hur vet du det lyssnade du på pÅlis radio eller?

Liknande sak hände har i på hisingen/ramberget 3 tonåringar kom släpande på en moppe mitt på ljusa dagen, Ungefär 10stycken ringde pålisen efter ugefär 3min komm det 2 cevilbilar en radio bil och en pålis helekopter snacka om överprioritet.
men endå moppefuckona blev nog ganska skrämda :D

Polarn blev tagen av pikéten mitt på dagen för länge sen. Dom misstänkte honom för att ha rånat posten, han hade en blå jacka och rånaren likaså.

Kanske inte kul men dom gör sitt jobb och vi ska inte klaga på saker vi inte förstår oss på.

ät mat :)

vågen skrev:
Polarn blev tagen av pikéten mitt på dagen för länge sen. Dom misstänkte honom för att ha rånat posten, han hade en blå jacka och rånaren likaså.

Kanske inte kul men dom gör sitt jobb och vi ska inte klaga på saker vi inte förstår oss på.

ät mat :)
Han ska va glad att han inte blev rammad!

Gu' va bra att de fick fast en potentiell mördare. Han kunde ju kört på nån oskyldig...!
:mad:
(Nu sätter jag mig ner och väntar på reaktioner)
:notme

Muggen skrev:

Att redovisa källan till uppgifterna vore ju inte helt fel.

/Olzki

jag skulle bara skratta åt snutarna ifall dom jagade mig med helikoptrar och sånt och lyckades fånga mig. att hålla en helikopter i luften är ju svindyrt. skulle kännas bra komiskt att dom lägger ner kanske 40.000kr sammanlagt eller nått sånt på att ta en fortkörare. blir ju säkert nått sånt ifall man räknar ihop precis alla kostnader för en sån jakt när helikopter, hoj och bilar och snutar är inblandade. nån dag senare är man ute och ylar utan regskylt och körkort i alla fall. ha ha

bmwjohan skrev:
jag skulle bara skratta åt snutarna ifall dom jagade mig med helikoptrar och sånt och lyckades fånga mig. att hålla en helikopter i luften är ju svindyrt. skulle kännas bra komiskt att dom lägger ner kanske 40.000kr sammanlagt eller nått sånt på att ta en fortkörare. blir ju säkert nått sånt ifall man räknar ihop precis alla kostnader för en sån jakt när helikopter, hoj och bilar och snutar är inblandade. nån dag senare är man ute och ylar utan regskylt och körkort i alla fall. ha ha

Skönt att se att du inte ändrar din åsikt iaf.

Olzki skrev:
Att redovisa källan till uppgifterna vore ju inte helt fel.

/Olzki
Källan är polismännen själva :notme

bmwjohan skrev:
Skön inställning. Faktum är att jag håller med dig.
"Mycket pengar för litet brott"
men vad blir det. 3e gången gilt? :pangihuve

När jag var 14bast och blåst omkring på min trimmade Puch montana så blev jag stannad av 1st civil mc polis och två st normala målade mc var med. För att skruva på plats så kom även service bussen med två poliser i. Alla deltog i att plocka bort trimm från Pucken 2h tog det.

Muggen skrev:

Känner du killen ifråga?
Isåfall vem va det?
kan ju varit en pundare på en stulen hoj typ?

Blondie skrev:
Känner du killen ifråga?
Isåfall vem va det?
kan ju varit en pundare på en stulen hoj typ?

"Säger inget så har jag ingenting sagt" :notme är väl väldigt passande annars..

Hojen var inte stulen, eller lite kanske. Beror på hur man ser på't. :(

Precis. Det skulle räcka med ETT JAS Gripen för att blåsa honom av vägen så kunde de andra jaga bovar istället.

Muggen skrev:

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2