Snusnäsduk eller buff?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Snusnäsduk eller buff?

• Antal röstningar
    0
Jag använder Buff..;)
Tycker det är enklast och så är den skönare än snusnäsduk:)

Jag tycker att det är jävligt lustigt att se hojförare som mitt i smäll-jävla-varma sommaren envisas med att ha en halsduk/buff, det är liksom som att detta föremål övergått från att vara av nyttokaraktär till att vara en accessoar som måste sitta där, för utseendets skull.

Jag har buff eller en gammal försvarshalsduk som jag norpade från lumpen på mig när det är KALLT ute, när det är sommar och varmt så har jag ingetdera, för det är helt paj att åka med halsduk när det är 30 grader ute :fakta.

Armens gröna näsduk. Its the shit! Man ser dessutom ut lite som miinnin när man glider runt på sina favoritvägar

Behöver inte skydda min hals dvs kör utan buff, dock lite kallt på vintern

semper skrev:
2340399 inget, men ska fan börja göra det, förrförra veckan fick jag in en geting i skinstället, och igår vart jag bränd/stucken av en geting/humla på halsen... gör så jävla ont! :mad:

Detta är OT men jag måste fråga.

När fan ska myten om att humlor "bränns" dö ut?

Till och med Wikipedia påstår att humlor bränns. (Okej, "till och med" var kanske att ta i, sajten suger, men ni fattar vad jag menar.)

HUMLOR HAR EN GADD, precis som getingar och bin. :fakta

http://www.snf.se/verksamhet/djur-natur/mernatur/humlespelet/sticks.htm

End of discussion. :)

lorkan skrev:
2340822 Detta är OT men jag måste fråga.

När fan ska myten om att humlor "bränns" dö ut?

Till och med Wikipedia påstår att humlor bränns. (Okej, "till och med" var kanske att ta i, sajten suger, men ni fattar vad jag menar.)

HUMLOR HAR EN GADD, precis som getingar och bin. :fakta

http://www.snf.se/verksamhet/djur-natur/mernatur/humlespelet/sticks.htm

End of discussion. :)

att du orkar, vem fan bryr sig, hade jag skrivit "stucken av en humla" hade nån annan gnällt. Nu gnäller du istället, hade jag stavat fel på geting så hade en 3:e gnällt. Är det relevant till tråden?

sgtpepper skrev:
2340775 Jag tycker att det är jävligt lustigt att se hojförare som mitt i smäll-jävla-varma sommaren envisas med att ha en halsduk/buff, det är liksom som att detta föremål övergått från att vara av nyttokaraktär till att vara en accessoar som måste sitta där, för utseendets skull.
Jag har kört utan ett tag för värmens skull.. men träffats av diverse saker i halsen vilket är väldigt obehagligt.. dessutom fick jag upp massa damm i hjälmen när jag hamnade bakom stooor bil i vägarbetsområde.. det stack i ansiktet och ögonen.. så nu blir det buff på.
Fick dock en hjälmluva av min sista körskola, men det blir väldigt varmt..

körde utan tills jag fick nackspärr (dessutom 2 dagar innan min A1-uppkörning :huvet ). Nu använder jag något Buff liknande, men efter att ha kollat på deras hemsida kom jag fram till att min knappast hade samma breda användningsområde så jag kryssa i annat.

P.S. Wikipedia is da shit!

använde ÖoB:s snusnäsduk först.. men har ett antal buffar nu... enligt mig skit bra, har dessutom en med flece (stavning?) för vintern :D

sgtpepper skrev:
2340775 Jag tycker att det är jävligt lustigt att se hojförare som mitt i smäll-jävla-varma sommaren envisas med att ha en halsduk/buff, det är liksom som att detta föremål övergått från att vara av nyttokaraktär till att vara en accessoar som måste sitta där, för utseendets skull.

Jag har buff eller en gammal försvarshalsduk som jag norpade från lumpen på mig när det är KALLT ute, när det är sommar och varmt så har jag ingetdera, för det är helt paj att åka med halsduk när det är 30 grader ute :fakta.

testa att åka 40mil i ca 140km/h så ska vi se hur din nacke mår utan något vindskydd

Använder buffar när det blir lite kallt. åker helst utan, skönast så.

Har också buff när det är kallt! Men det är sant kommer aldrig längre än
15 mil på en dag nuförtiden!

Kör med Buff... (men glömde häromdagen o har ett härligt getingstick i halsen som bevis...)

semper skrev:
2340829 att du orkar, vem fan bryr sig, hade jag skrivit "stucken av en humla" hade nån annan gnällt. Nu gnäller du istället, hade jag stavat fel på geting så hade en 3:e gnällt. Är det relevant till tråden?

Humlor sticks.

Jag har Försvarets gröna halsduk, vem fan är den där Buff egentligen? Jag har halsduk oavsett temeratur eftersom man får ont i nacken av drag även om luften är varm.

sgtpepper skrev:

min farbror får grymt ont i nacken om han kör utan..han tro de bero på att han aldrig använde när han va yngre :7peta

Buff när det är lite kyligt, annars inte.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT