Snusk Billig Försäkring!!

hur kan man lägga tiotusentals klonol/år i försäkring för att få köra r1:a el liknande som mc-rookie???

snälla förklara, jag vill verkligen förstå!

Edit: (jag tycker fan i mig det börjar bli dax med åldersgräns samt krav på mc-kort visst antal år innan man ska få köra SH.)

Fast det är lite som Teamturbo skriver att vi har alla olika värderingar. Trots att jag förmodligen skulle ha halva premien som Teamturbo har för samma hoj (och ha råd utan att jobba över:tungan ) så skulle jag tycka det var blodigt. Jag är nog för snål helt enkelt.

hittade faktist en ännu snuskigare...ligger nu på 1885kr per månad helförsäkring.. hos sveland... årsförsäkring...men man kan alltid byta ägare...

Själv betalar jag 2 å 2

Om året alltså.

Helförsäkring...

;)

Hahaha
Det är jag som är "Peter von nånting". Tyvärr slutar jag på SalusAnsvar imorgon, torsdag. Nu har jag gjort det här med försäkringar ett tag.
Jag hänvisar istället till en Ann Danieli. Hon kör en ZX6R -98 och vet vad hon snackar om gällande våra hojförsäkringar.

:tuttar kan nås på direktnummer 08-55545239

Lycka till och kör lugnt den här säsongen....hehehe.... :yoparty

Om man betalar så mkt i försäkring får man se till o klota några gånger också så man får ut ngt ur det hela.

/se det hela ur en ny vinkel

Själv betalar jag 2 å 2

Om året alltså.

Helförsäkring...

;)

jojo,,, men ja e 23 ÅR..bor i ganska stor stad, körkort 6 månader GAMMALT, o den värsta liter hojen out there... så för mej e d billigt... vissa bolag blev sura när ja ringde haha!!! O VISSA VILLE HA 250 000KR PER ÅR FÖR HELFÖRSÄKRING,,,

Hahaha
Det är jag som är "Peter von nånting". Tyvärr slutar jag på SalusAnsvar imorgon, torsdag. Nu har jag gjort det här med försäkringar ett tag.
Jag hänvisar istället till en Ann Danieli. Hon kör en ZX6R -98 och vet vad hon snackar om gällande våra hojförsäkringar.

tjena!! hehe du fick d namnet av mej va!!?hehe
ha det najs denna hojsäsong o hoppas du hittar ett nytt fett yrke!!!

mvh

Last edited:
jag har tagit salu ansvar har just nu halv förs 8990 kr/år
för hel skulle ja betala 22800 kr/år nånting!

hyfsade premier faktiskt.. man kunde dessutom ändra från hel till halv och så vidare utan komplikationer!

Hahaha

Yeah baby, ring mig, jag är snäll och fin!

2200 i helår är bra.. men med den lilla moppen så :hojsmilie

Jag betalar 4800 hel/hel för min Superblackbird :rock

KTM 950SM - 26 i stockholm (Bor i villa (?))

IF - 32.000:- (Kommentar: "Du är inte välkommen som kund hos oss")
Trygghansa - 27.000:-
Salus Ansvar - 11.000:- (drygt)
Bilsport-mc - 7.200:- (Offroadförsäkring)

Larviga skillnader faktiskt.. Men jag är nöjd med Bilsports peng.. 5000 för halvförsäkrning.. Priserna gäller hel/hel!

24 år bor i malmö
Gixxer gsxr 750 1985
1400 PER ÅR!!! (bilsport mc)
Geni tycker jag

hur kan man lägga tiotusentals klonol/år i försäkring för att få köra r1:a el liknande som mc-rookie???

snälla förklara, jag vill verkligen förstå!

Edit: (jag tycker fan i mig det börjar bli dax med åldersgräns samt krav på mc-kort visst antal år innan man ska få köra SH.)

Menar du att du ska skydda oss yngre från att betala så mycket eller?

Varför man betalar så mycket är kanske för att man tycker att det är kul, sen att man inte har så mycket val än att betala om man vill köra är ju en annan sak.

Blir det mer körglädje för pengarna när man har haft kortet längre tid?

Blir det mer körglädje för pengarna när man har haft kortet längre tid?

Ja, för många blir det nog faktiskt det.
Vad jag inte kan förstå är att folk betalar så mycket för en cykel de inte klarar av att hantera, många skulle ha minst lika rolig åkning på en cykel
som kostade en tredjedel i försäkring.

Sen har jag svårt att se hur beslutsfattarna ska kunna blunda för olycksstatistiken med sporthoj länge till och en begränsning vore väl isof bättre än ett totalt förbud?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show