Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MikkE skrev:Jag snusar.... inte. Äh, jag har aldrig känt något behov att börja och kommer inte att gör det heller. Det kan hända att jag har tagit eller tar någon på fest.
Cigg undviker jag mer och mer. Partajrökte lite förut, men intresset för det har dött ut. Onödigt det med.
Word!henkablyfot skrev:Jo jag snusar.. Lös General. Trodde inte att det fanns nåt annat än lössnus för män?!![]()
![]()
Bart skrev:
Va jobbar du med då? slaktare typ? du får väl baka upp ett par prillor innan du går till jobbet då.. sen kan du ju bara öppna dosan och låta härligheten rulla in i käften!Solid snake skrev:Får la se om du gillar lös på mitt jobb då, blodsnus, mm, gott.
Smakar fyfan, bara järn.![]()
Bart skrev:Va jobbar du med då? slaktare typ? du får väl baka upp ett par prillor innan du går till jobbet då.. sen kan du ju bara öppna dosan och låta härligheten rulla in i käften!![]()
Baksnus säger vi här i värmland..hållundan skrev:Lös?
Kramsnus heter det föffan![]()
Solid snake skrev:Nä fyfasen, orka rulla innan man drar, då e jag faen trött.
Nope, inte slaktare, vi tar blodet som blir över från slakterierna (typ allt blod) och separerar vita från röda blodkroppar.
SEN så tappar vi antingen plasman eller fryser plasman, jag har fryst plasma hela veckan, runt 15-20 pallar eller nått i den stilen.
30 säckar på varje pall, varje säck väger 25 kilo, flytande plasman tappar vi ner i tankar, 900 liter i varje tank.
Sen har vi RBK som är röda blodkroppar som vi senare gör till hemoglobinpulver, finns olika sorters pulver, dyraste kostar runt 60 spänn kilot.
Såå, det är det jag jobbar med, tappar ju också av allt blod från tankarna som kommer varje dag, då blir man lite röd om händerna.![]()
Jag är den enda på hela SH som har ett sånt här jobb, enda anläggningen i sverige som sysslar med detta.
Bart skrev:Å fan.. ja det låter som ett ovanligt jobbvad händer med plasman sen då?
thundercat600r skrev:Jag snusar grov finns inget bättre!!I finland kan en dosa kosta upp till 5 euro(ca. 50kr
)
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!