Snusa, röka, dricka?

Vad gör du av detta?

• Antal röstningar
    0
Jag snusar inte..det är bara äckligt..jag röker inte..det har jag gjort i mitt förra liv som fjortis :rofl Jag dricker inte för det mår jag bara dåligt av..dessutom gillar jag inte öl...thats me :rolleyes:

Snusar en dosa per dag, röker ett paket i månaden, dricker runt 5-10 öl i veckan och runt en halvliter starksprit i veckan.

Röker inte, snusar inte. Dricker gör jag när jag festar eller tar en Baileys/Dooleys eller liknande framför TVn.

Jag sniffar lim :hej

Jag dricker gärna och massor, alla som efterfestar tills 07 är bra människor :tummenupp
Dricka sprit och hålla käften är ett ämne som borde läras ut redan i småskolan, bakfylla får man se som träningsvärk :gnissla

Jag röker inte, förutom lite vattenpipa då och då med en polare, och några bloss från såna där äckliga cigaretter då jag fått en lite väl stor dos av alkohol i mig. För dricker det gör jag! Fast i mindre mängder nu för tiden (sen om du skulle kalla de små är en helt annan sak :))... Snus har jag undvikit pga den vidriga lukten. Droger tar jag absolut inte, har aldrig testat och tänker aldrig testa!

The_FacultyGirl skrev:
Hej igen!

Nu är jag sugen på mer statistik!

Anledningen till denna är att jag jobbar i en mataffär och har börjat fundera på hur pass många det egentligen är som röker, snusar och/eller dricker alkohol. (Jepp, är uttråkad ibland i kassan :rolleyes: )
...

Statistik är det enda som kan få en människa som står med ena foten i en ishink och den andra foten i kokande vatten, att känna sig sval...

NoicE skrev:
Jag dricker gärna och massor, alla som efterfestar tills 07 är bra människor :tummenupp
:hihi Det är sant, det händer lite då och då att man tar en taxi till en nattöppen mack för att köpa folköl när efterfesten fått slut på alkohol framåt morgonen.
När man festar ska man festa rejält.

Dricka går ju åt, på helger större mängder (alltför stora för min vikt), nån enstaka bärs under veckan kan hända och röka blir väl av några gånger per halvår. Snus, once and never again, va iaf tvungen att testa men inget för mig. Aldrig köpt varken snus eller cigaretter och så ska det även förbli. :tummenupp

kaZmur skrev:
Snusar en dosa per dag, röker ett paket i månaden, dricker runt 5-10 öl i veckan och runt en halvliter starksprit i veckan.
yeah!! du borde flytta till jkpg.. vi behöver fler som dig :tummenupp :D

Slutade snusa när man vaknade upp på golvet fortfarande helt nertankad och käften full av svart skit så det täppte till andningen. Blev heller inte bättre när man skulle spy på morgonen.

Röker när jag känner för det och dricker endast ett par liter sprit i veckan.
Tror jag förlorat kontrollen för länge sen och nu är det nog inget att göra nånting åt. Borde väl komma till AA-möten men hinner aldrig.

Knark är helt onödigt.

johngbg skrev:
Litar inte på nykterister...
Precis, man kan aldrig lita på nån man aldrig vart full ihop med. Känns som de har nåt att dölja. Men det är väl för att vår kultur är uppbyggd med sprit i centrum. Finns ju många andra länder där de knappt dricker alls, åtminstone inte på det sättet som vi i Sverige.

mb skrev:
Precis, man kan aldrig lita på nån man aldrig vart full ihop med. Känns som de har nåt att dölja. Men det är väl för att vår kultur är uppbyggd med sprit i centrum. Finns ju många andra länder där de knappt dricker alls, åtminstone inte på det sättet som vi i Sverige.

Ähh.. det håller ju inte. T.ex. så har jag fullt förtroende för min mormor
och jag har knappt sett henne ta ett glas vin. Har däremot större
förtroende för personer som väljer att inte dricka. De har ju kommit på
hur patetisk och ynklig man blir på fyllan..

da-geez skrev:
Ähh.. det håller ju inte. T.ex. så har jag fullt förtroende för min mormor
och jag har knappt sett henne ta ett glas vin. Har däremot större
förtroende för personer som väljer att inte dricka. De har ju kommit på
hur patetisk och ynklig man blir på fyllan..
Japp, du har naturligtvis helt rätt här. Tyvärr tror jag fortfarande att det ligger en hel del i det talessättet. Om inte annat visar det hur starkt alkoholen är knuten till svenska kulturen.

mb skrev:
Japp, du har naturligtvis helt rätt här. Tyvärr tror jag fortfarande att det ligger en hel del i det talessättet. Om inte annat visar det hur starkt alkoholen är knuten till svenska kulturen.

Sant.. Men visst e det tragiskt.. :(