Snusa, röka, dricka?

Vad gör du av detta?

• Antal röstningar
    0

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Hej igen!

Nu är jag sugen på mer statistik!

Anledningen till denna är att jag jobbar i en mataffär och har börjat fundera på hur pass många det egentligen är som röker, snusar och/eller dricker alkohol. (Jepp, är uttråkad ibland i kassan :rolleyes: )

Ni kan rösta på flera!
Och gör man varken det ena eller det andra, så "rösta" på dem! :tummenupp

Vore gott och kul om ni är ärliga och röstar på :D :banana

Ha det bra! :hej

___

Ajust det... statistiken ljuger kom jag på... lalla
Rösta gärna i en av varje "ja eller nej" alternativ! :tummenupp
Så om du t.ex. bara dricker så kryssa gärna för röker inte och snusar inte!

Thank you!

Last edited:
Jag svär inte, jag röker inte och jag dricker inte.

Helvete också, nu glömde jag cigaretterna på systemet. :rofl

Hmm, lite förvirrande poll. Var för snabb och röstade fel tror jag... de första sex alternativen är ju egentligen bara tre alternativ och det sjunde bygger på kombinationen 2, 4 och 6.

Varken snusar, dricker eller röker... Med dricker menar jag inte att jag inte dricker en öl ibland, för det händer, men inga mängder och absolut inte förbi salongsberusat tillstånd.

//@

Egentligen är det inte så intressant att veta ifall folk röker, drircker eller snusar, utan snarare hur mycket. Själv dricker jag väl ganska måttligt, festar till ordentligt högst en gång i månaden och sörplar enstaka folköl varma sommarkvällar. Är snusare, fast har en dosa 1 1/2 vecka så inte heller detta är någon större belastning på varken hälsa eller ekonomi. Feströker ibland... högst en gång i månaden. Tar en kopp kaffe till frukosten och en halv efter lunch.

Man kan unna sig lite ibland om man håller det på en sund nivå. Det är väl ungefär som med mat. Vissa äter sunt medan andra missbrukar maten och för dom blir den en drog - ett beroende av överkonsumtion.

Edit: Jag har full förståelse för att vissa åker dit och blir beroende mot sin vilja. Det var absolut inte menat att pracka ner på dom. Vad jag menade var att man kan komma långt med sunt förnuft.

Last edited:
BIKER23 skrev:
Kart som fan man SUPER,RÖKER,SNUSAR,KNARKAR är inte det livet går ut på :va
Nej, det finns inget självändamål med användande av droger :fakta

Pratar vi exempelvis alkohol så måste man dock förstå att det är skillnad på bruk och missbruk. Livet går ut på att ha en trevlig stund på jorden. Detta är naturligtvis väldigt individuellt men själv ser jag det som en livskvalitetshöjande krydda att kunna svalka sig med en öl i hamocken efter en svettig tur på hojen.

mb skrev:
Nej, det finns inget självändamål med användande av droger :fakta

Pratar vi exempelvis alkohol så måste man dock förstå att det är skillnad på bruk och missbruk. Livet går ut på att ha en trevlig stund på jorden. Detta är naturligtvis väldigt individuellt men själv ser jag det som en livskvalitetshöjande krydda att kunna svalka sig med en öl i hamocken efter en svettig tur på hojen.

jo håller med!! men skadar ju aldrig med en lina på en sjysst fest :fyllisar

BIKER23 skrev:
jo håller med!! men skadar ju aldrig med en lina på en sjysst fest :fyllisar
Jag vet inte om du är självironisk nu eller bara ironisk i största allmänhet, men exakt den attityden är ganska så utbredd så det är inget att skämta om. Farliga grejjer... jag vet precis vad som händer med dom som inte kan handskas med droger. Har haft en del såna i bekantskapskretsen genom åren, både när det gäller alkohol och andra droger som man helst bör hålla sig undan från helt.

Bättre att föra en vettig diskussion om vad som är en sund syn på alkohol/droger.

Last edited:
rökar inte, snusar inte dricker kopparbergs cider ibland :D :D :)
Absolut inga droger.Möter folk i jobbet ibland som är helt borta :näsblod :kocko

Pollen kan verka skum om man kollar på procenten. Att enbart 36 % av alla som röstat dricker alkohol är ganska osannolikt. :D

Carbon skrev:
Pollen verkar lite skum, skulle bara 35% av alla som röstat dricka alkohol. :confused:
Nja, 10 st av 214 har kryssat för att de är nykterister, så 95 % dricker alkohol.

snusar inte, röker inte (har hänt att det har blitt nån cancerpinne på krogen, men det var lääängesen), men dricker gärna i rimliga mängder

Snusar dagligen, röker cigarr rätt ofta och dricker alkohol rätt ofta också. Men super mig inte full så ofta däremot, dricker hellre en grogg eller två framför tv'n på kvällen än dricker en sjuttis rom och har ont i huvudet dagen efter :(