Snubben vägrar fatta?

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Jag har ett litet problem som jag gärna vill ha lite hjälp med.
En tjejkompis till mig (flickvän snart?) har lite problem med sin gamla pojkvän.
Han vägrar fatta att hon inte vill ha med honom att göra längre och ringer KONSTANT. Det har nu gått 2-3 veckor sedan dom gjorde slut men han vägrar sluta ringa. Han har hotat mig och mina vänner när vi varit på krogen, vi var nära på att få spö i tisdags för att vi va "mesiga" enligt han och sina små polare (boxare?).

Vad fan ska jag göra åt det? Snälla ge mig lite tips, börjar bli riktigt less.

BlueNote skrev:
Jag har ett litet problem som jag gärna vill ha lite hjälp med.
En tjejkompis till mig (flickvän snart?) har lite problem med sin gamla pojkvän.
Han vägrar fatta att hon inte vill ha med honom att göra längre och ringer KONSTANT. Det har nu gått 2-3 veckor sedan dom gjorde slut men han vägrar sluta ringa. Han har hotat mig och mina vänner när vi varit på krogen, vi var nära på att få spö i tisdags för att vi va "mesiga" enligt han och sina små polare (boxare?).

Vad fan ska jag göra åt det? Snälla ge mig lite tips, börjar bli riktigt less.
Ahh stå på dig, boxas tillbaka! Hur ska sh.com hjälpa dig, anlita ravis som livvakt kanske :rolleyes:

Bryt kontakten? Sluta gå på samma ställen på krogen? Inte svara när han ringer? :va

Bli först och främst officiell pojkvän till henne.
Sedan har du den moraliska rätten att göra vad som krävs när någon trakasserar din tjej. Det kan vara en feting-box eller att bara anmäla honom, vilket du tycker passar bäst.

se till så du har en kompis med dig, låt han "boxa" dig o anmäl han sen... :tummenupp
fast jag vet själv hur svårt de skulle va o inte "boxa" tibaks :D
försök håll er undan..blir han närgången prova få ett sånt dära tillstånd där han måste hålla sig ifrån er :3freak

Skit i han,ju mer du engagerar dig ju mer har han vunnit.

Han vill ju vara besvärlig och hotfull,om du plockar chansen till att han kan vara det så är han ju bara just ingenting,mer än möjligtvis en dålig förlorare.

Så svara inte i telefon,gå när han kommer.

Han kommer ju ropa fegis,men vad spelar det för roll när du ändå vunnit över han?

Folk kanske är kaxiga på fyllan med sina polare på krogen, men kaxigheten försvinner om du skulle dyka upp och knacka på hans dörr när båda är nyktra och ensamma, förklara för honom att så här ligger det till (det du vill ha sagt)
Ge honom tillfälle att förklara hur han känner och visa sitt bättre jag
Så länge han inte är drogad så borde det funka bättre än att skita i det totalt.

Använd det du har där uppe, tänk efter hur han känner, att det är jobbigt och komplicerat med förhållanden jaddajadda... han har säkert enligt honom blivit missuppfattad om hur han egentligen vill vara.. han kanske har framstått sämre än han ville i förhållandet och känner sig missförstådd av henne och får dålig självbild och måste därför hävda sig själv att fan här är jag och mig behandlar man inte så här etcetc... och då kommer du i kläm som ev ny pojkvän. :näsblod

Tror ingen vinner nåt om man ser sig själv som vinnare genom att antingen ignorera eller som motpart att hota och visa att man är "man". Visst det kanske känn rätt för stunden men i slutändan är båda förlorare.

Om han ringer till hennes mobil så kan ni väl vidarekoppla numret till psyk. eller något annat kul, om nu mobilen klarar av sånt.
Annars så lär hon säga ifrån på skarpen, vet att det kan vara svårt för vissa men det är ett "måste". Går säkert att hota med att göra en Polisanmälan, men räkna inte med att Polisen gör något åt saken mer än att ta emot anmälan.
Som en del tidigare skrivit, undvik han och hans gäng. Kanske inte lätt och kul att dom ska få göra som dom vill, men att slippa träffa dom på krogen mm kan ju vara en bra sak om dom håller på att boxas mm och är "ute efter er".

Långa farbron skrev:
För man har vuxit upp och kommit ur puberten?

Dessutom löser inte våld något. Gå hem till honom ensam och snacka med honom så kanske han inser hur dum han är.

P-E skrev:
Dessutom löser inte våld något. Gå hem till honom ensam och snacka med honom så kanske han inser hur dum han är.
Håller med om detta, dock kanske du inte skall göra det om han e känd som misshandlare/psykopat...

Våld löser inga problem :tummenupp Men ibland löser det mycket om man bara vill skrämma upp han lite....man behöver inte använda våld för att skrämma heller :yoparty :yoparty

Tänk på att han kan anmäla dig för olaga hot!!!! :gnissla Så hota INTE!!!! Mitt råd, antingen skiter du i han, eller så snackar du men hota INTE!!!

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025