Snubben som nästan blev kylarprynad..

tur i oturen..

Han kan ju vara glad att bilarna inte försökte "hjälpa till" genom att flytta sig längre ut åt höger till vägrenen...

Det gick inte speciellt fort heller. 100 MPH ( ca 160 km/h, rätta mig om huvudräkningen är fel) som mest en bra bit före kurvan. Han var nere i ca 80 MPH tyckte jag att det stod när det började svänga.

Speciellt tvär var inte den kurvan heller tycker jag. Som andra har skrivit, ovan förare som inte har lärt sig (på bana) att det går att lägga ner grymt mycket och fixering på mötande bil.

Skulle gissa att många singelolyckor går till på liknande sätt pga samma orsak, tyvärr går det inte alltid lika bra. :(

Palmas skrev:
2677439 Det gick inte speciellt fort heller. 100 MPH ( ca 160 km/h, rätta mig om huvudräkningen är fel) som mest en bra bit före kurvan. Han var nere i ca 80 MPH tyckte jag att det stod när det började svänga.

Speciellt tvär var inte den kurvan heller tycker jag. Som andra har skrivit, ovan förare som inte har lärt sig (på bana) att det går att lägga ner grymt mycket och fixering på mötande bil.

Skulle gissa att många singelolyckor går till på liknande sätt pga samma orsak, tyvärr går det inte alltid lika bra. :(
Tyvär så vågar man oftast inte lägga ner tillräckligt, det gäller alla erfarna som oerfarna. Asfalten såg riktigt kasst ut men det är nog ingen ursäkt. Tur hade han i varje fall! Något så sjukt!

Ligger han förövrigt inte totalt fel inför den där högerkurvan? Nästan så långt in till höger man kan komma, och sedan utan nämnvärt nedlägg, inte konstigt att det nästan gick åt helvete.

I 95 fall av 100 så slår man sig mindre om man provocerar fram en lowsider, så det är bara att lägga ner ... som bonus så klarar de flesta hojar/däck betydligt mer nedlägg än vad chauffören tror ...

Säsongens första repa :D

Je, som tidigare skrev, hojen kan gå längre ner än många ägare VÅGAR tro..

Finns bara ett botemedel, öva öva öva så man får förtroende, förtroende förtroende. Jösses vad jag ska öva till våren :gnissla

Vargklippa skrev:
2677260 Inte undra på att vissa sporthojsförare blivit religiösa. Men vissa borde inte ha lappen när de inte kan lägga ner hojen i svängarna.
Tur att dom lär en sånt på körskolorna idag! :rolleyes:

enchanter skrev:
2677165 Killen fick säkert byta kallingarna efter den här upplevelsen ..

http://www.youtube.com/watch?v=dzbfkWV4gs0&eurl

:skrämd

Jävlar.....
Han verkar ju blihelt spännd när han märker att det börjar gå åt helvete. Rätt vanligt fenomen verkar det som. Han kunde ju lagt ner hojen mer för att kunna ta kurvan men det ser ut som han spänner sig.
Jävligt obehagligt i alla fall

Fy fan,, man hade dragit så hårt efter andan att hojen åkt upp i röven...

Hahahaha! Fyfan, han kan skatta sig lycklig att han lever, skaplig kick han måste fått!

Nu ska han bara lära sig köra hoj och veta hur hojen beteér sig så ska det nog gå bättre nästa gång.

Kul att det kan gå bra för vissa iaf.

Vad alla gnäller på hans körning, själv tycker jag han var en cool kille som körde fort o var macho......

Tillhör dem som behöver öva, precis som ni säger så tror jag inte hojen/däcken klarar mer när jag i era ögon inte lägger ner mycket alls. Får bli övning till våren och hoppas man slipper möta någon på det sättet.

Visst är det ovana, bättre spårval och liknande och det hade aldrig hänt, men jag tycker dock jag ser en "wobblings" tendens strax innan han glider över på fel körbana... typ som att bakhjulet eller nått precis ligger på gränsen till att släppa.... :va

Han/hon ska ha plus för undanmanövern. Det är ju lätt hänt att man hamnar där man tittar...

/Ssss

Det var den värsta "closest call" jag sett!

Den borde fler få se och lära sig av!

//Cel

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma