Snubben i Beck filmerna

korvgubbe skrev:
2486461 Såg en rätt välgjord och aningen rå, b-thriller. Running Scared. Bättre än väntat.

Ahh, den såg jag för nån månad sedan. Den med den ungen som skjuter sin polares farsa (läs inte detta ni som inte har sett den, då förstör jag hela nöjet :D ) och en maffiasnubbe till egen farsa.
Jag hade inga förväntningar men den var snyggt gjord, väldigt enkel och kändes mer som en serie-produktion men ändå tillräckligt för att man skulle fastna i handligen. Helt klart sevärd :tummenupp

PalleP, Asiatiska filmer har jag däremot inte fastnat för då de oftast är sunkigt filmade och med usla skådisar i huvudrollerna (birollerna är oftast bäst) och sen är de så jävla lika varandra :( Filmerna alltså. Iofs även skådespelarna men ni fattar....

Men att ha med tyskar är ju ingen nyhet. Prussiluskan i Pippi Långstrump var tysk hon med och även i Lindgrens övriga filmer fanns det med dubbade tyskar. Just för att göra det enklare att sälja in dem i Tyskland.

Typ Krösa-Maja och fru Petrell i Emil i Lönneberga, tüskt så det förslår. :fakta

Tengil i Bröderna Lejonhjärta känns också lite tysk men det kanske mer är kläderna...:D

instämmer helt med att svensk film är oftast skräp.

fasen, den bästa svenska filmen jag sett är nog evil ed men det är nog för att de snackar engelska.

svenskan är ju ett så odramatiskt och kallt språk så alla försök känns lite torra och torftiga.

sen finns det ju andra språk som inte lämpar sig alls för vissa typer av filmer..
japanska t ex är ingen hit i kärleksfilmer, låter alltid som att de är asförbannade och ska slå ihjäl folk när de säger att de vill ha en kram, typ.

Av någon anledning så verkar svenska skådisar ha svårt för det där med inlevelse, ofta låter det de säger så jäkla fejkat.
Helt klart, man kan ge sig fan på att det alltod finns minst ett stolpskott som läser replikerna som om dom stod på ett cornflakespaket.

Enda svenska bra filmerna är vissa komedier, fares fares har ju lycket en del ggr.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back