Snubben i Beck filmerna

Dainese skrev:
2485206 Varför är den tunnhåriga äldre snubben i Beck gänget Dubbad för?? D är så jävla irritersamt:mad:
Han är från tyskland, ja det är sant. Det är en "känd" tysk skådespelare som får vara med då tyskarna satsar pengar i Beck produktionerna (samproduktion).

Då kommer min naturliga följdfråga: Varför kollar folk på Beck-filmerna? Jag har sett EN och det var en av de sämsta produktioner jag någonsin har sett i den genren. Nu finns det iofs bara en enda svensk film som skulle få mer än 2+ på en 10-skala och det är "Ondskan".
I förrgår kollade jag på "Frostbiten" och jag hoppas verkligen att det var tänkt som en komedi. Iofs så skrattade jag bara 2 ggr och resten av filmen borde man kunna kräva betalt av regissören för bortkastad tid.

Svensk film behöver inte mer pengar, de kan lika gärna lägga ner :mad:

Dee_cati skrev:
2485554 Då kommer min naturliga följdfråga: Varför kollar folk på Beck-filmerna? Jag har sett EN och det var en av de sämsta produktioner jag någonsin har sett i den genren. Nu finns det iofs bara en enda svensk film som skulle få mer än 2+ på en 10-skala och det är "Ondskan".
I förrgår kollade jag på "Frostbiten" och jag hoppas verkligen att det var tänkt som en komedi. Iofs så skrattade jag bara 2 ggr och resten av filmen borde man kunna kräva betalt av regissören för bortkastad tid.

Lite inside information här. Beck - Storbudget smart regisör - bra film (dom nyaste) Wallander 6 filmer och budget för 4 svinig regisör som har lykats göra så dom varken får ha pikadoler eller polisbilar - Riktigt dåliga

Dee_cati skrev:
2485554 Då kommer min naturliga följdfråga: Varför kollar folk på Beck-filmerna? Jag har sett EN och det var en av de sämsta produktioner jag någonsin har sett i den genren. Nu finns det iofs bara en enda svensk film som skulle få mer än 2+ på en 10-skala och det är "Ondskan".

Håller med till 100%. Majoriteten av svenska film är pinsamt usel. Låt mig förtydliga: pinsamt usel!

Dainese skrev:
2485206 Varför är den tunnhåriga äldre snubben i Beck gänget Dubbad för?? D är så jävla irritersamt:mad:

Som folk säger är han med för att filmerna ska kunna sändas i Tyskland. Gubben är nån kändis där så med honom som dragplåster räknade man med att få lite extrasälj..

Men att ha med tyskar är ju ingen nyhet. Prussiluskan i Pippi Långstrump var tysk hon med och även i Lindgrens övriga filmer fanns det med dubbade tyskar. Just för att göra det enklare att sälja in dem i Tyskland.

Zee skrev:
2485833 Håller med till 100%. Majoriteten av svenska film är pinsamt usel. Låt mig förtydliga: pinsamt usel!
Av någon anledning så verkar svenska skådisar ha svårt för det där med inlevelse, ofta låter det de säger så jäkla fejkat.

korvgubbe skrev:
2485958---Prussiluskan i Pippi Långstrump var tysk hon med och även---
Enligt mina gamla tüskakunskaper borde det heta "die Prussiluskan"? :va :D

Är jag ensam här att tycka mycket av svensk kriminalfilm/serier är bra? Gillar Beck skarpt och tycker även att Wallander har ett underhållningsvärde trots att den känns lite "bantad".
Svenska serier som Zonen och Insider tycker jag är skitbra.

Amerikanskt dussin-bjäffs tycker jag däremot mindre och mindre om. Tycker det mesta känns som ytligt rädda-världen-och-spränga-allt-annat propaganda. Undantag finnes, men inte mycket inom action-/kriminalgenren.

timm skrev:
2486061

Är jag ensam här att tycka mycket av svensk kriminalfilm/serier är bra?

Du kanske inte är ensam men ni är nog inte så många.

Beckfilmerna duger bra en söndagskväll när man är bakis. Alltså skall de serveras som de gör nu, på söndagar. Det är lättuggad underhållning som man är helt likgiltig till om man somnar ifrån. Alltså ännu bättre på söndagar då man kanske väljer att släcka lampan efter 22-nyheterna för att vara utvilad till måndagsens sporthojande... Flåt.. Förvärvsarbetande menar jag såklart!

timm skrev:
2486061 Enligt mina gamla tüskakunskaper borde det heta "die Prussiluskan"? :va :D

Är jag ensam här att tycka mycket av svensk kriminalfilm/serier är bra? Gillar Beck skarpt och tycker även att Wallander har ett underhållningsvärde trots att den känns lite "bantad".
Svenska serier som Zonen och Insider tycker jag är skitbra.

Amerikanskt dussin-bjäffs tycker jag däremot mindre och mindre om. Tycker det mesta känns som ytligt rädda-världen-och-spränga-allt-annat propaganda. Undantag finnes, men inte mycket inom action-/kriminalgenren.

Du är garanterat inte ensam om att gilla dessa filmer, av någon konstig anledning :D De säljer ju tydligen, annars skulle de inte göra dem.
Och Amerikansk dussin-bjäffs är riktigt dåligt det med, det håller jag med om.
Jag kollar på ca 5 filmer per vecka i snitt och ungefär en gång i månaden råkar man hitta något som man verkligen gillar. Igår blev det "Lake house" och den var riktigt bra.
Men väljer man att kolla på Beck-filmerna så kammar man noll i mitt fall :)

Ja, det är sant!
Han är tysk, och pratar tyska. Hans svenska var alldeles för dålig för att förstå -så igentligen sitter han och mimar sig igenom hela filmen!

Konstigt men sant!

Dee_cati skrev:
2486082 Du är garanterat inte ensam om att gilla dessa filmer, av någon konstig anledning :D De säljer ju tydligen, annars skulle de inte göra dem.
Och Amerikansk dussin-bjäffs är riktigt dåligt det med, det håller jag med om.
Jag kollar på ca 5 filmer per vecka i snitt och ungefär en gång i månaden råkar man hitta något som man verkligen gillar. Igår blev det "Lake house" och den var riktigt bra.
Men väljer man att kolla på Beck-filmerna så kammar man noll i mitt fall :)

Håller med dig.
Rekommenderar också asiatisk film, där det finns en hel del guldkorn för de som gillar när folk slåss och mördar på film. :tummenupp Finns säkert andra filmer också men jag gillar när det är lite action.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti