Snubbe köpte min Cagiva, nu ligger den falskt ute på blocket?

MBN_MAN

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
Yamaha TTE 1996
Alltså jag sprängs av ilska. FY HELVETE!!!

Jag hade min ögonsten, en Cagiva Freccia C12R från 1989 (se profilbild). Sedan sålde jag den för köp av större hojj. Jag sålde den för 8500kr.

Sedan nu när jag kollade blocket så ligger den uppe där bara 2 månader efter jag sålt den! Det är samma ägare som köpte min hojj, han bor på samma plats som han sa att han bodde på, och många grejjer på hojjen ser jag är mitt verk, t.ex. reg.skylts-hållaren och nyckelknippan.
När han köpte hojjen så sa han att han skulle trimma och lacka om den, vilket även stämmer in på annonsen (min gick i 140km/h, lacken var också hyffsat bra). Grejjen är att den nu är annonserad som årsmodell 1994. Min hojj var från 1989, och hade regnummer OLR456.

Visst, han kanske har tagit kåpor och allt och tagit en annan ram, MEN, om någon får för sig att kolla på hojen så skulle jag vara ytterst aktsam (kolla chassinmr). Att han sen säljer den för 18000kr är helt sanslöst.

Ilskan kan alltså vara obefogad, jag har inte ringt och frågat efter regnummret, men det svider i hjärtat när man ser ens ögonsten bli offer för nåt pucko..

http://www.blocket.se/stockholm/Cagiva_freccia_125cc_29313502.htm?ca=11&w=1&last=1

Skickade ett mail till honom där jag frågade om regnummret undra om han svarar...

Cagiva Freccia C12R finns väl inte som årsmodell 1994?,finns bara som 89-90 men kan vara uttagen 94..

Det som är mest beklämmande är att han påstår att den gör 180.
Undra om det är mätarfart eller vadå liksom :rolleyes:

Det som är mest beklämmande är att han påstår att den gör 180.
Undra om det är mätarfart eller vadå liksom :rolleyes:

Det är väl det tilltänkta köpare i 15-16 års åldern ser som viktigaste faktan...

Jäkla fult om inte annat, men bluffen synas ju väldigt lätt om man kollar upp hojen lite innan köp som jag antar att de flesta gör?
Sen är jag också mycket tveksam att han nu skulle lyckas få i närheten av 18 papp för den. Man får en Cagiva Mito för mindre pengar med nyare modell om man söker lite. Kidsen är ju inte dumma.

T ex: http://www.blocket.se/stockholm/Cagiva_Mito_30030752.htm?ca=13&w=3

-"Snubbe köpte min Cagiva, nu ligger den falskt ute på blocket?
Alltså jag sprängs av ilska. FY HELVETE!!!"

Du tror att det är din hoj och att säljaren i så fall skrivit fel årsmodell?
Dags att sprängas av ilska. :rolleyes:
Dessutom står det ju tydligt i regbeviset som ju ändå måste fram vid affär.
Inget problem, har han ljugit visar det sig.

Han säger att den gör 180.
Han har kanske drevat den och satt sin anorektiska lillasyrra på den för en bra mätartoppfartsnotering?
Det har du ingen aning om.
Visar sig dock vid provkörning.

Han går ut med 18".
Han kan väl gå ut med 18 miljarder om han vill?
Det skall väl du skita i?
Eller har jag missat något? :rolleyes:

Vem vet, han äger kanske 8-10 "Pilar"?
Själva har jag 6 hojar, varav 2 CB500 av olika årsmodell.
Skall passa mig vid en eventuell försäljning så att jag inte får onda ögat från tidigare ägaren.:gnissla

Hade det varit din förra tjej vi snackade om hade man väl kunnat ha viss förståelse, men nu....nja...:confused:
/e

edit=>Enligt motorcyclespecs.co.za är topspeed 165.9 km/h,
plus mätarmissvisning på 8.5% blir, tadaa 180.0 km/h. :tummenupp
(Ostrypt med 28.8hp.(vilket förutsätter fräsch kolv, ringar etc...:rolleyes:))

Last edited:
Bara han nu inte hade en nyare hoj med kass plast, för det vore ju nästan dödstraff på att skrota ner din ögonsten och använda delarna till att förbättra en annan hoj.:rolleyes:

edit. var din 7-vxlad:confused:

Last edited:
Jag fattar inte vad problemet är!
Du sålde hojen och fick vad du ville ha. Fine

Vad nu nästa ägare gör är väll skit samma.

Om nu en dum jävel köper hojen för 18000 kr så har han gjort en fin affär.
Ser inte problemet.

Vad fan de är ju bara prylar /järnskrot

Last edited:
Tjejkörd = Kört för sakta och vurpat på något vänster varje tionde meter :va

Nej, kört på varvstoppet hela tiden, helst på 2 växeln hela tiden. :D Sen heter det TAPPAT den, inte vurpat. :tummenupp

Eller att de stegrat över pga full gas och släppa koppling för snabbt :).

Tur att det finns tjej hojar och pojk hojar :tummenupp

Och köra på varvstoppet på 2:an så går det för fort!

Du har sålt din hoj och allt ditt ansvar är över, sen om nya säljaren vill ha överpris, skarvar om hastighet och försöker lura någon så är det HANS ansvar, likaväl som en pressumsiv köpare har en UNDERSÖKNINNGSPLIKT så är allt stämmer.

Säljer han den som en 1994 och någon går på det och köper=ha ha 2 "åsnor" i den affären, båda kanske lika omedvetna om sin okunskap i ämnet att sälja och köpa vem vet:D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra