Snowjoggings!

Pannband var väll ganska hett, eller var det början på 90 kanske ? kommer inte riktigt ihåg men jag stormtrivdes i det iallafall hehe.

converse dojjor.
Mockasiner haha
Jeansjacka prydda med lappar :)
Musse pigg på tröjjor var väll ganska vanligt också

80 tals bruds skor eller liknande måste väll vara Pumps ilrosa, eller gröna :hihi

floodi skrev:
converse dojjor.
Mockasiner haha
Jeansjacka prydda med lappar :)
Musse pigg på tröjjor var väll ganska vanligt också
Cons glider ju vartenda popsnöre runt i.
Mockasiner på vintern???
Jeansjacka med lappar (eller tygmärken) ser man ibland vissa övervintrande rockers som fortfarande använder.
Mmm... Musse Pigg ägde. Och allt var säkert Lasse Åbergs fel. Själv hade jag en lila siden slips med Musse Pigg på.

Mjao, snowjogs minns man ju. På lågstadiet hade alla det. På gymnasiet var det bara en kille som hade det. Den killen var lätt utvecklingsstörd, bytte aldrig kläder och hade tidigare varit mycket mobbad.

När du hittat dina snowjogs ska du gå på Myrorna eller något och leta efter en såndär sidoverall som alla kärringar hade på 80-talet (kolla på damerna i Snowroller). Typ i färgkombinationen rosa/turkos eller något annat lika smakfullt. Dylika utstyrslar händer det fortfarande att man kan få syn på i den svenska fjällvärlden. :3freak

oohh.. the nightmare is comingback!!

saker jag fortfarande lider av:
snowjoggings
converseskor
manchesterkläder
öronmuffar
spandexbrallor :hihi

Jag glömmer aldrig när min chef kom pölsandes i snöovädret innan nyår förra året i slips, vit skjorta, finbyxor och just snowjoggings... så jävla fränt :rofl

HanneZ skrev:
Jag glömmer aldrig när min chef kom pölsandes i snöovädret innan nyår förra året i slips, vit skjorta, finbyxor och just snowjoggings... så jävla fränt :rofl

fränt? du e sjuk.. de e som nån skrev tidigare.. de kan vara ett bra mått på utvecklingsstördhet

Nitrogen skrev:

ska genast lägga in de på min lista..

iofs så e de bara kolla på miami vice edyl så ser man genast minst 15 saker som e förskräckliga

Esquire skrev:
Cons glider ju vartenda popsnöre runt i.
Mockasiner på vintern???
Jeansjacka med lappar (eller tygmärken) ser man ibland vissa övervintrande rockers som fortfarande använder.
Mmm... Musse Pigg ägde. Och allt var säkert Lasse Åbergs fel. Själv hade jag en lila siden slips med Musse Pigg på.

den svenska fjällvärlden. :3freak

Menade bara att mockasiner var en riktig 80 tals grejj.
Och Cons också är riktigt 80 tal även om det används nu .
twosaint undrade ju lite vad mer som var hippt in the 80´s

Last edited:
Esquire skrev:
När du hittat dina snowjogs ska du gå på Myrorna eller något och leta efter en såndär sidoverall som alla kärringar hade på 80-talet (kolla på damerna i Snowroller). Typ i färgkombinationen rosa/turkos eller något annat lika smakfullt. Dylika utstyrslar händer det fortfarande att man kan få syn på i den svenska fjällvärlden. :3freak
Jag ska till myrorna i eftermiddag tänkte jag.

Under "Halloween" 2004 klädde jag och mina tre polare ut oss till "backens skräck" a.k.a Jylland Ski Club. Då var vi iklädda overaller a'la snowroller som inköptes på Myrorna. Rockar stenhårt. Vi körde även en dag i Val'Disere med våra overaller i vintras. Alla skanderade danska ord och gick in flr att vurpa så hårt som möjligt när så många som möjligt såg på.

Det var festligt.

Last edited:
Goodstuff skrev:
Snowjoggers hette de väl ändå? Snowjoggings - vad fan är det?

Det är en alltför ung mans dåliga barndomsminne som spelar honom ett spratt, tror jag.

(fast jag tror iofs vi sa snowjoggings på dagis också)

I engelskan särskriver man nog detta:
Snow Joggers borde vara det mest korrekta.
:fakta

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...