Snowjoggings!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Japp, precis som topicen lyder. Jag är på jakt efter snowjoggings. Dessa beryktade grymmedojor som man växt upp med!

Tänkte dra iväg till Myrorna och kolla om de har några inne, det börjar ju bli kallt om fötterna. Finns det inga där kanske någon av er har ett par liggandes eller vet var man kan hitta?

Färg spelar ingen roll, storlek 40-42.

Vielen dank!

/hd

Edit: Ovanstående inlägg är skrivet med största seriositet och jag vill verkligen ha ett par sådana dojor! :hihi

Tror faktiskt att sånna brukar dyka upp på coop forums klädavdelning på vintrarna. Inte samma rosa och lila färger som en gång i tiden, utan mer gortex-stuk på dem.

Chris Ash skrev:
Jag har ett par svarta, inköpta rätt nyligen :)
Klockrent! Var köpte du dom?

lilltryne skrev:
Tror faktiskt att sånna brukar dyka upp på coop forums klädavdelning på vintrarna. Inte samma rosa och lila färger som en gång i tiden, utan mer gortex-stuk på dem.
Får kolla! Jag vill dock ha "originalet" :)

Twosaint skrev:
Jag måste bara få fråga varför ?
Tja, det var ju dom optimala vinterdojorna när man var liten. Varför skulle dom inte kunna vara det nu också? Iofs var/är de rätt lätta att vricka fötterna i samt helt bedrövliga när det regnar, men ändå.

Om vi säger såhär; att sticka ut lite från mängden, köra sitt eget rejs och skôja med sig själv är rätt målande ord om mig som person. Jag tycker det hade varit skitball att glida runt i sådana dojor igen helt enkelt.

hållundan skrev:
Om vi säger såhär; att sticka ut lite från mängden, köra sitt eget rejs och skôja med sig själv är rätt målande ord om mig som person. Jag tycker det hade varit skitball att glida runt i sådana dojor igen helt enkelt.

Då tror jag att det vore ännu bättre om du gick barfota i vinter :tungan

Coop forum kränger snowjoggers har jag för mig. Fast med tanke på mängden slött folk som satt och pressade fötterna i dessa fotbeklädnader lär du inte bli unik.

Jag skulle glidit runt i ett par graningekängor elr tretorn gummistövlar och ägt vintern om jag var du!
/F

Felix skrev:
Coop forum kränger snowjoggers har jag för mig. Fast med tanke på mängden slött folk som satt och pressade fötterna i dessa fotbeklädnader lär du inte bli unik.

Jag skulle glidit runt i ett par graningekängor elr tretorn gummistövlar och ägt vintern om jag var du!
/F
Jo det är sant. Unik blir man nog iofs inte. Är nog ändå rätt säker att jag är nog ändå relativt ensam om att bära dessa tingestar iallafall i "mina kretsar".

Tretornstövlar hade vart tjusigt det också, de är dock lite kallare och kräver rätt tjocka strumpr. Klart, det funkar ju det också...

Chris Ash skrev:
Kommer inte ihåg faktiskt, men kan nog ta reda på det....
Vore finfint om du kom på var det var någonstans. :tummenupp

Jag som hade hoppats på att dom hade dött ut på allvar , att alla
var brända på bål . Grejjen var ju att man blev ju fan skitblöt om fossingarna
när man gick i dom , iallafall runt tårna , har för mig att dom inte var särskillt
fodrade där. Hade ett par som man kunde välla ut nån hasp under så man fick halkskydd , snacka om att det var kul att repa golvet i skolmatsalen. :rofl
jävlar tur dom icke existerar längre. Så jäkla fula.

Jag har ett par viking gummistövlar och senast idag knatade jag runt i blötsnö i skogen med en 15 kilos dotter på ryggen utan besvär av vara sig köld elr halka så gummistövlar äger. Extra strumpor är dock ett måste.

På vintern föredrar jag Lundhagskängor med då mina skor är size 47-48 så får jag allt som oftast välja det som passar - inte det som är snyggast...

hållundan skrev:
Tja, det var ju dom optimala vinterdojorna när man var liten. Varför skulle dom inte kunna vara det nu också? Iofs var/är de rätt lätta att vricka fötterna i samt helt bedrövliga när det regnar, men ändå.

Ja visst den var optimal, varför ? Jo för att dagisfröknarna skulle få göra annat på vintern än knyta och knyta upp knoddarnas dojor. Och när du stod där på gården iklädd bävernylon overall ett par blåa snowjoggings och skrek "Jag måste pilla" då handlade det om sekunder för att få in dig till porslinet innan bävernylonet ändrade färg till en mörkare nyans.

Om du är lätt utvecklingsstörd så har jag överseende med att du ska "snetrampa" runt i ett par dojor med kardborre.

Nä ska du sticka ut i dina trakter så på med graningekängorna, hängselbyxor från blåkläder, en orange helly hansen och toppa det med en "skärmmössa" med öronlappar. Här uppe finns det gott om sånt folk så ska du komma hit får du hitta din egen nisch.

floodi skrev:
Jag som hade hoppats på att dom hade dött ut på allvar , att alla
var brända på bål . Grejjen var ju att man blev ju fan skitblöt om fossingarna
när man gick i dom , iallafall runt tårna , har för mig att dom inte var särskillt
fodrade där. Hade ett par som man kunde välla ut nån hasp under så man fick halkskydd , snacka om att det var kul att repa golvet i skolmatsalen. :rofl
jävlar tur dom icke existerar längre. Så jäkla fula.
Nu tycker jag att du är lite kraftfull.

Twosaint skrev:
Ja visst den var optimal, varför ? Jo för att dagisfröknarna skulle få göra annat på vintern än knyta och knyta upp knoddarnas dojor. Och när du stod där på gården iklädd bävernylon overall ett par blåa snowjoggings och skrek "Jag måste pilla" då handlade det om sekunder för att få in dig till porslinet innan bävernylonet ändrade färg till en mörkare nyans.

Om du är lätt utvecklingsstörd så har jag överseende med att du ska "snetrampa" runt i ett par dojor med kardborre.

Nä ska du sticka ut i dina trakter så på med graningekängorna, hängselbyxor från blåkläder, en orange helly hansen och toppa det med en "skärmmössa" med öronlappar. Här uppe finns det gott om sånt folk så ska du komma hit får du hitta din egen nisch.
:hihi

Klockrent att kunna slänga av sig dojorna när man måste in och pissa snabbt.

Jag tänkte köra med snowjoggings och hörselkåpor på krogen nästa gång. Med risk för att få stämpeln, "lätt utvecklingsstörd"...

hållundan skrev:
Nu tycker jag att du är lite kraftfull.

:hihi

Klockrent att kunna slänga av sig dojorna när man måste in och pissa snabbt.

Jag tänkte köra med snowjoggings och hörselkåpor på krogen nästa gång. Med risk för att få stämpeln, "lätt utvecklingsstörd"...

Iofs varför inte löpa linan ut, tjacka en bävernylonoverall i strl L (eller vad du nu kan ha) ? Kolla om du kan leta fram nån sån här mössa som man hade med en GIGANTISK toffs på som man kunde slita trådar ur.

Twosaint skrev:
Iofs varför inte löpa linan ut, tjacka en bävernylonoverall i strl L (eller vad du nu kan ha) ? Kolla om du kan leta fram nån sån här mössa som man hade med en GIGANTISK toffs på som man kunde slita trådar ur.
Skulle man absolut kunna göra.

Har nog fan en sådan mössa liggandes hemma hos morsan & farsan. Bävernylonoverallen blir nog svårare iofs. Är väl bara ta en sån däringa skoteroverall?

Skeebum skrev:
Varför inte att par Moonboots?!
Dom är fräcka också, men skulle lätt kunna användas av nån jäkla fjolla som är med i Dolce Vita med töntbruden från Skåne. Känns som att ett par begagnade eller iallafall originalsnowjoggings inte kommer att komma tillbaka. Iallafall inte som någon kändisfluga.

Våga vara egen, typ, änna.

WCTovarallOKEJnr8-85.jpg

Lejonskor2.jpg

snowjoggers.jpg

Fanns mycket fint då. :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...