Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rigge skrev:
Qwerty skrev:När jag hyrt/lånat lite olika brädor så har jag fortfarande kännt att min är vassare. Vad ska man leta efter?

ozeo skrev:hur mycke tål en bräda igentligen. min tycker jag e mjuk men jag väger en hel del oså..
har hoppat o landat på baktippen nångång o åkt så men de verka inte gå o knäcka den![]()
korvgubbe skrev:De håller för en hel del men självklart är det ju skillnad mellan olika modeller och märken...
Om din bräda däremot är av modell lite billigare är det risk att du fått en bräda med skumkärna. Skumkärnor tappar flex snabbare än brädor med träkärnor. Äldre brädor tappar styvhet snabbare än nyare brädor..
För att knäcka en bräda krävs rätt mycket våld och under mina tio år på bräda har jag nog bara varit med om att en bräda knäckts i mitt gäng.. Det var en riktig skitbräda som gick av första dagen.
Däremot har det slitits loss en och annan stålkant och några brädor(främst avd e äldre sandwish-modellerna) har delat på sig efter smällar på nos eller tail.. Brädor med cap-konstruktion klarar den typen av smällar bättre..
ozeo skrev:tro nog bindningarna ryker först![]()
korvgubbe skrev:De håller för en hel del men självklart är det ju skillnad mellan olika modeller och märken...
För att knäcka en bräda krävs rätt mycket våld och under mina tio år på bräda har jag nog bara varit med om att en bräda knäckts i mitt gäng.. Det var en riktig skitbräda som gick av första dagen.
Däremot har det slitits loss en och annan stålkant och några brädor(främst avd e äldre sandwish-modellerna) har delat på sig efter smällar på nos eller tail.. Brädor med cap-konstruktion klarar den typen av smällar bättre..
korvgubbe skrev:
Qwerty skrev:...dojjor...
ozeo skrev:dom funka bättre en dom andra iaf![]()
Erik-Ducce skrev:Bättre grejer än det där finns nog inte.....
korvgubbe skrev:Personligen tycker jag ett bra hälgrepp är det absolut viktigaste... Därefter måste man tänka på att de inte är för smala.. annars är risken att man får krampkänning när man åker. Dessutom bör man ha ett par stabila skor. Jibbingvågen och de katastrofalt instabila och låga skor(burton med neoprensocka inuti) jag hade då är lyckligtvist ett minne blott...
ozeo skrev:varför e vissa låga o vissa höga?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |