snorungar

hojjbjörn

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2008
Hoj
07,triumph speedmaster
ute o åkte en skön sväng igår!Lite kall stannar vi till på mc-donalds o beställer lite gött kaffe men efter man druckit ur o ska ta o dra iväg ser ja att vetilhatten på bakdäcket e borta,fan tänkte ja ha skiten vibrerat av.Kikar på framdäcket med,och fattar någon jävel har snott dom.FAN kan ju inte lämna något ifred. :gnissla (tippsa gärna om bra sida för nya sjysta)

biltema billiga och bra

ja säkert något moppefucko som ville ha tllbaka sina ventilhattar med lull lull....

Äh, nån har ju bara varit snäll och trimmat hojen åt dig. odämpad extravikt klarar man ju sig utan ;)

Äh, nån har ju bara varit snäll och trimmat hojen åt dig. odämpad extravikt klarar man ju sig utan ;)

du menar att plupparna på däcken stoppar vindflödet så hojen går saktare? typ som med bakre fotpinnarna då. ahh okej, got it! måste skruva bort mina med. :tummenupp

Du vet väll att ventilhattar gör mer än att hålla smuts ute o se balla ut? Centrifugalkraften gör att ventilen öppnar sig i höga hastigeter så ventilhattar med tätning håller då tätt :)

centrifugalkraften gör att ventilen går in i däcket o gör punktering . stålhatt

Skippa bling bling-ventilhattar om du vill ha dom kvar är mitt tips eller håll hojen under uppsikt jämt och ständigt :tummenupp Det går också att köpa vanliga gummi och spreja dom i valfri färg så har du lite bling bling utan att det kosta särskilt mycket eller köper ett par uppsättningar att ha i reserv :yoparty

Köp på OK/Q8, där finns de en variant med inbyggd ventilnålsborttagare. Kanske inte så bra om snorungarna är framme för då kanske man är utan ventilnålar också men jäkligt bra om man lägger om däck själv lite då och då.

Jag slarva bort mina när jag pumpade däcken, gick in på OKQ8 och fick nya gratis =)

jag satt på biltemas hattar på bilen det blev inte bra. det blev någon sorts reaktion i metallen så att dom gick ej att skruva av, sluta med att ventilerna pajja när jag tog loss dom med våld.:mad:

Jaha, då är man inte ensam om det då. Har 4 st som sitter där de sitter på Toyotan. Blir till att kränga av däcken och sätta i nya ventiler då.

Det är dom inte, du kan ju gå ut och prova att röra ventilnålen i sidled och se vad som händer...

Metallhatt med tätning!

Vet inte, men vanliga raka brukar väl pysa ur litet runt 200-250 km/h, jag har inte haft några problem med de vinklade, men de kanske läcker vid 300+ eller nåt då? Nu kör jag iofs med metallhatt och vinklade, hängslen och livrem skadar inte :)

Vet inte, men vanliga raka brukar väl pysa ur litet runt 200-250 km/h, jag har inte haft några problem med de vinklade, men de kanske läcker vid 300+ eller nåt då? Nu kör jag iofs med metallhatt och vinklade, hängslen och livrem skadar inte :)

Rent spontant så känns det som att en vinklad ventil skulle läcka snabbare eftersom du får längre hävarm på pinnen, om du förstår hur jag tänker? Jag har nog överanalyserat detta färdigt nu :brinnerup

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph