Snorungar (eller vilka de nu är)!

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Måste bara skriva av mig lite ilska. Har par snorungar som just nu sett till att jag får vänta med att införskaffa min efterlängtade pc III:a till hojen ett tag till :mad:

De har fått för sig att min brevlåda inte ska sitta utanför huset utan har vid flera tillfällen saboterat den (tre för att vara exakt). Första gången var några dagar efter nyår, hittade lådan och efter en grovriktning så funkade den igen. Dagen efter så hade de slitit av lådan och hoppat på den så tjockleken kunde mätas i milimeter.
Ny låda införskaffades (en billig en, om nu 350 :- är billig). Den fick sitta till i går :huvet Har knatat runt kvarteret men kan inte hitta den i något dike, idioterna måste ha sprungit iväg med den en bra bit.

Nu tröttnade jag och köpte en stor jävla låda som jag håller på att gjuta fast i backen, svindyr var den oxå så min efterlängtade pc III:a får tyvärr vänta i affären ett tag till :mad:

Har f--n ingen lust att sitta och vakta en brevlåda dagarna i enda, vad gör man? Koppla svagström på den? (brevbäraren skulle nog inte uppskatta det iof).
Idioterna har gjort detta på dagtid, i går mellan fem och nio på kvällen när vi var hemma. Därav uppfattningen om att de är snorungar, äldre idioter skulle göra detta senare på kvällen.
 

Gabor

Guest
Du har säkert retat upp någon. Risken är att de kommer att fortsätta, fast du har en stor låda..den fyller dom med byggskumm redan i morgon..:näsblod
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Måste bara skriva av mig lite ilska. Har par snorungar som just nu sett till att jag får vänta med att införskaffa min efterlängtade pc III:a till hojen ett tag till :mad:

De har fått för sig att min brevlåda inte ska sitta utanför huset utan har vid flera tillfällen saboterat den (tre för att vara exakt). Första gången var några dagar efter nyår, hittade lådan och efter en grovriktning så funkade den igen. Dagen efter så hade de slitit av lådan och hoppat på den så tjockleken kunde mätas i milimeter.
Ny låda införskaffades (en billig en, om nu 350 :- är billig). Den fick sitta till i går :huvet Har knatat runt kvarteret men kan inte hitta den i något dike, idioterna måste ha sprungit iväg med den en bra bit.

Nu tröttnade jag och köpte en stor jävla låda som jag håller på att gjuta fast i backen, svindyr var den oxå så min efterlängtade pc III:a får tyvärr vänta i affären ett tag till :mad:

Har f--n ingen lust att sitta och vakta en brevlåda dagarna i enda, vad gör man? Koppla svagström på den? (brevbäraren skulle nog inte uppskatta det iof).
Idioterna har gjort detta på dagtid, i går mellan fem och nio på kvällen när vi var hemma. Därav uppfattningen om att de är snorungar, äldre idioter skulle göra detta senare på kvällen.


Nån måste ju ha sett något om det var på dagen ?

Annars gör du en jävligt stabil låda som du gjuter fast i backen, vilket du verkar ha gjort. Tar dom bort den, tjaa. Gjuta en brevlåda helt i betong kanske ?
 

Dominator-Rocks

Guest
Den nya stora fastgjutna lådan kommer dom bara se som en utmaning..........
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Du har säkert retat upp någon. Risken är att de kommer att fortsätta, fast du har en stor låda..den fyller dom med byggskumm redan i morgon..:näsblod

Tja, kan vara ungarna som retat upp någon, har iof frågat dom men de kan inte komma på någon.


Den nya stora fastgjutna lådan kommer dom bara se som en utmaning..........

Troligtvis men den kommer att ta längre tid att få loss och då hoppas jag att jag eller grannen ser dom (grannen är pensionär och är hemma på dagarna) Tycker synd om dom om vi får tag på dem. .:cdevil


Med tanke på att jag var den enda på gatan som hade en "vanlig" liten låda när alla andra grannar har stora "säkerhetslådor" och deras har fått vara ifred så får jag hoppas på att nu när jag oxå skaffat mig en stor jävel får vara i fred. :6surkart
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Med tanke på att jag var den enda på gatan som hade en "vanlig" liten låda när alla andra grannar har stora "säkerhetslådor" och deras har fått vara ifred så får jag hoppas på att nu när jag oxå skaffat mig en stor jävel får vara i fred. :6surkart
Aha! Det är grannarna som gjort det...

Du har avvikit från kollektivets beslut att använda säkerhetslåda. Därför har de saboterat din låda för att du ska se fördelarna med en säkerhetslåda och ansluta dig till kollektivets likriktade estetik.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bygg en i 6mm stålplåt, även locket, fäst locket med rejäla bultar som du desssutom svetsar så att dom inte går att skruva loss igen.

Glöm inte att göra en motvikt på locket så att det inte går tungt att öppna, det tycker nämligen inte brevbärarn om.

Måla den sedan fjolligt så att det ser ut som en vanlig tunnplåtslåda och sätt dig och hoppas på att ungdjävlarna kör förbi med moppen och bestämmer sig för att sparka bort den. :D
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Aha! Det är grannarna som gjort det...

Du har avvikit från kollektivets beslut att använda säkerhetslåda. Därför har de saboterat din låda för att du ska se fördelarna med en säkerhetslåda och ansluta dig till kollektivets likriktade estetik.

Tja, var inne på att de var damen som gjort det.
Hon har tjatat om en stor låda sen vi flyttade in här :tungan .
Nu har hon äntligen fått det (på min pc III:s bekostnad :gnissla ).

Rigga en webcam..........

Tanken har slagit mig, får bli nästa steg :tummenupp

Bygg en i 6mm stålplåt, ...

.. ungdjävlarna kör förbi med moppen och bestämmer sig för att sparka bort den. :D

En sådan låda har jag oxå funderat på att bygga, problemet är att jag inte hinner göra det på en dag. Posten kommer ju även fast man inte har en låda.

Tror inte snorungarna är i moppeåldern, jag hade hört dom om de åkt moppe utanför. Kul syn annars :D
 
Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Du borde ha försåtsminerat. Sådana där hockeytutor kan användas till mycket...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du borde ha försåtsminerat. Sådana där hockeytutor kan användas till mycket...

Eller ett billigt överfallslarm med sån där stopp man drar ut...

Det fungerar bra om inte skylten "Ingen reklam" på brevlådan fungerar.
Direktrekamsnubbarna försöker aldrig mer, jag lovar.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Aha! Det är grannarna som gjort det...

Du har avvikit från kollektivets beslut att använda säkerhetslåda. Därför har de saboterat din låda för att du ska se fördelarna med en säkerhetslåda och ansluta dig till kollektivets likriktade estetik.

Ja, det är märkligt att konflikten inte redan utökats med en sympatiblockad från brevbärarförbundet.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Erkänn att det var detta du ville skriva. :D

Haha, ja jävlar... vem är du och hur känner du mig?! :D

Men du har ändå fel. Det jag ville skriva var truppmina 12... men jag har hört att Haag är en rätt tråkig stad så för all del... ;)
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Ja, det är märkligt att konflikten inte redan utökats med en sympatiblockad från brevbärarförbundet.

Hmm, undra om det inte ÄR postens okända militanta falang.
Jag kan redan höra skallropen på deras möten:

SAMLA ER ALLA FÖR PÅTVINGANDE AV STORA POSTLÅDOR TILL FOLKET!!!
VI VILL INTE LÄNGRE STOPPA POST I SMÅ SKITLÅDOR!!!


He he :D
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Haha, ja jävlar... vem är du och hur känner du mig?! :D

Men du har ändå fel. Det jag ville skriva var truppmina 12... men jag har hört att Haag är en rätt tråkig stad så för all del... ;)

Det känns som det är dags att sluta surfa SH när man kommer ihåg mer om användarna som man läst i olika trådar än vad man gör på dem man träffar i verkligheten.:gnissla :näsblod
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Det känns som det är dags att sluta surfa SH när man kommer ihåg mer om användarna som man läst i olika trådar än vad man gör på dem man träffar i verkligheten.:gnissla :näsblod

Näe, jag ser ingen orsak att sluta hänga här.

Vad är det där Verkligheten som en del pratar om hela tiden... ?


;)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top