Snooker!

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Någon som är intresserad av sporten? :confused:

Last edited:
PlastRaketen skrev:
Någon som är intresserad av sporten? :confused:

Inte annat än att spana in det hela på Eurosport. =)
Tycker det kan vara grymt spännande att sitta och
spana in en direktsänd match en hel kväll!

Kan dock säga att min kära flickvän verkligen inte står
ut. Antingen så somnar hon direkt, eller så håller hon
på att dö av tristess efter 1/10 frame ;)

visst har man suttit och kollat på det.
kanske inte min sport men varför inte?
dricka bärs och spela "biljard" :banana

Brukar kolla på Eurosport, inte direkt så flickvännen blir helt lyrisk då man zappar och skriker till då man hittar snooker på Eurosport..

Det är ju en perfekt bakfylle sport, inga höga ljud, inte för snabbt och man fastnar för att det blir så spännande... :tummenupp

BTW: någon som förstår sig på den där nya sporten på ES, den som är som en blandning mellan Curling och Boule? :va

Johan_finsp skrev:
Det är ju en perfekt bakfylle sport, inga höga ljud, inte för snabbt och man fastnar för att det blir så spännande... :tummenupp

BTW: någon som förstår sig på den där nya sporten på ES, den som är som en blandning mellan Curling och Boule? :va

nix har kikat lite lätt på den men har inte riktigt hajat..."kloten" är ju inte riktigt runda...lägger sig på sidan när dom stannat osv..

Johan_finsp skrev:

Ja den heter Bupa. Helt sanslöst vilken precision grabbarna har asså!

Annars så är snooker helt ok att titta på.
Att spela däremot är helt omöjligt som en medioker biljardspelare.
Bordet är så stort så man fattar inte genom tv-bilden. Första gången jag lirade på ett snookerbord så slog det mig att hålen är väldans små jämfört med poolbordets och man fick använda kratta mycket oftare pga bordets storlek...

det där bupa fastnade jag för en kväll, det hade jag aldrig hört talas om förr... Men av de program som eurosport visar, så är jag mest intresserad av motogp och trial!

Tycker det kan bli jävligt spännande om man följer en hel match och när man börjar fatta reglerna.
Och om det är några av de bättre spelarna som möts.
De har ju djävulsk känsla när det gäller valla kloten osv. :yoparty

Trallhusbjörn skrev:
Ja den heter Bupa. Helt sanslöst vilken precision grabbarna har asså!

Annars så är snooker helt ok att titta på.
Att spela däremot är helt omöjligt som en medioker biljardspelare.
Bordet är så stort så man fattar inte genom tv-bilden. Första gången jag lirade på ett snookerbord så slog det mig att hålen är väldans små jämfört med poolbordets och man fick använda kratta mycket oftare pga bordets storlek...

Jo en annan skulle väl sluta i den där "vallgraven" i slutet av banan...

Hörde komentatorerna(stavning?) sa något om att dom bästa spelarna hammnade 10 cm från lilla klotet hela 93-96% av "kasten"... :yoparty

Klart man kollar på Snooker! först tyckte jag att det var mest segt, men efter ett tag så började man gilla det mer och mer och nu är jag fast! :)

Johan_finsp skrev:
Det enda roliga med snooker det är kommentatorn på Eurosport.
Jag menar:

"Ja då ska Sullivan försöka stöta på den röda bollen nere i högra hörnet. Och för er som inte har färgteve så är det alltså bollen bredvid den gröna."

"Sullivan... 4 mins tystnad... det var ju misslyckat... 5 mins tystnad"

ha ha ha, började skratta här framför skärmen, inte heller alltid så lyckat när man skall pyssla med annat :D

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år