Snodda hojar.

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Hej alla.
Nu under natten till idag förmodligen så är där någon trevlig människa som velat låna min och farsans hoj på obestämd tid.

Dem stod inlåsta på ett område som hade stängsel runt och man är tvungen att ha en nyckel för att komma in på området förutom under dagen då där står öppet. Det ligger företag som har lokaler precis brevid där farsan hade sin lokal. Det var en av dessa grannarna som upptäckte att vi hade haft inbrott.

Hojarna som "lånats" (stulits) är:

En Suzuki Gsxr 750 -97 Svart/Silver ca 1800-1900 mil på mätaren.
Kännetecken om där nu finns några speciella är väl följande:
Den har ett kolfiber slip-on på. Märke okänt.
Annat ruta än orginal, lite högre.
Den hade inte passagerar sadeln på när den stals.
Dekalerna på vänster sida har några bubblor i sig.
Reg nr kommer upp snart.

andra hojen är en:
Kawasaki Zx12r - 01 (ninja) ca 800 mil på mätaren
Hojen är grön med "flames" på sidan så som orginal också är.
Hojen är 100% orginal. Det enda man kan se är att den har en MYCKET liten och ytlig repa bak till höger, precis under passagerar cutsen.
Reg nr kommer även här upp så snart jag tittat i papperna som jag inte har tillgängliga just nu.

Hojarna snoddes I Svedala. Som ligger 2 mil utanför Malmö.
Jag ska själv ner till lokalen som förövrigt ligger mindre än 100m från polisstationen här. Den ligger på baksidan av deras station så dem kan nästan se lokalen från sitt fönster.
Båda hojarna var låsta med styrlås och Abu's granitlås. Förutom detta förvarades dem i en industrilokal med Tjock ståldörr och port och lokalen är inhängnad.
Ser någon någonting så hör mer än gärna av er:

För att göra det hela ännu mer jävligt hade hojen (gixxern) precis genomgått den stora servicen och kamkedje sträckare etc bytat. Hojen hade gått 1800 mil.
Magnus Mårtensson
0732 008 362 är mitt nummer.
Bilder kommer under dagen

Edit: har nu varit nere och kollat där inbrottet har skett.
Upptäckte då med att dem förutom Hojarna har stulit följande: 2 styck Rev'it allväders ställ köpta förra året. Ett blått/svart och ett Gul/svart. Det blå/svarta var jackan av Kort modell. På det Gul/svarta var den av längre modell.

Förutom det hade dem även stulit följande:

Min Splitternya Aldrig använda Dainse Hjälm, dock har dem lämnat påsen som hjälmen förvaras i, OHH TACK så snälla dem är.

Och inte kunde de heller låta mitt Dainse ryggskydd (safetywest, eller safety jacket heter modellen har jag för mig)

En batterieladdare till mc och bil. Helt nyköpt.

Diverse verktyg.

2 styck borrmaskiner.

Tilläggas bör att hojarna förutom att vara inlåsta båda hade abus granitlås och styrlåsen låsta.

Finns en litet märke i golvet som verkar vara gummi. Så förmodligen har dem dragit hojen åt sidan och sen släpat hojen i sidled och då har framhjulet gjort lite märke..

Edit 2: Farsan har precis kommit av telefonen med försäkringsbolaget som tyckte det var konstigt att dem hade snott dessa hojarna och inte någon harley eller liknande..

Slänger upp en bild på Gixxern, en bild på ninjan kommer snart.

Bifogat

• GSXR 750 -97.jpg
    GSXR 750 -97.jpg
    69.6 KB · Visningar: 243
Last edited:
Det är för jävligt att inte idioter kan hålla sina händer istyr...det är mycket tack vare dom som vi får försäkringspremier som heter duga.
Tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig eftersom att jag bor en bra bit därifrån men vill bara säga att jag hoppas att ni får tag i hojarna eller dom som har "lånat" dom, det kanske kan va kul det mé...

Jag håller koll i kävlinge/furulund/stävie trakterna, här bor ju ett par hojtjyvar! :mad:

Dom snor hojar till höger o vänster i furulund (där jag bor).

Lider med dig grabben. :(

Men bara en tanke jag fick:
Om det är inhägnat område, borde det inte vara åverkan på grind eller staket?
Om det är ett stort område så kanske era cyklar finns kvar där!? Så sök igenom skiten.

Lycka till.

kolla blocket med jämna mellanrum. mycket nötter det finns :kocko
har en likadan. synd att du skulle bli av med den roliga och snygga som fan.

Last edited:
FÖR FAN STICK NER DÄR IGEN... NU

Om dte finns andra företag så
DELS kolla alla "lager" som sagt de kan vara kvar o för det andra någon kan ha sett något,......
FRÅGA ALLA DÄR INNAN DE GLÖMMER

HoOmer skrev:
Lider med dig grabben. :(

Men bara en tanke jag fick:
Om det är inhägnat område, borde det inte vara åverkan på grind eller staket?
Om det är ett stort område så kanske era cyklar finns kvar där!? Så sök igenom skiten.

Lycka till.

Jo Grinden hade dem klippt av hängelåset som kontrollerar frikopplingen av motorn till denna och därefter kunnat putta upp grinden.
Jag har kollat hela området som är ca 300*300 m och inget där mer än lite spännband och Plexiskivor som ligger där utanför vår lokal som inte funnits där innan.

Wassup skrev:
kolla blocket med jämna mellanrum. mycket nötter det finns :kocko

Har kollat 3 ggr redan idag, men dröjer nog några dagar innan de isåfall kommer upp där. Men har tyvärr inget större hopp om att få tillbaka dem :mad:

AleX skrev:
FÖR FAN STICK NER DÄR IGEN... NU

Om dte finns andra företag så
DELS kolla alla "lager" som sagt de kan vara kvar o för det andra någon kan ha sett något,......
FRÅGA ALLA DÄR INNAN DE GLÖMMER

De andra företagen är människor vi känner så det är inte dessa som har gjort det. Och vi har även frågat alla där nere och det är ingen mer än en som har sett något. Det han såg var att det igår var en bil med Zigenare där nere som hade kört omkring. När han frågade dem vad fan dem gjorde där inne så frågade dem om dem kunde köpa något skrot av han. Men han visade ut dem från området. Det kan ju vara dessa som har gjort det. Trodde också det var så först men vet inte riktigt vad man tror. Men förmodligen är det dessa som är dem skyldiga. Tyvärr så tog inte reg numret.

Iceman1975 skrev:
Verkar vara mer stölder än vanligt nu..?

Lider med dig!

Jo jag håller med. Har själv blivit förvånad av alla nystartade trådar om stulna hojar. Men dum som man var trodde man inte att man kunde bli drabbad när man hade dem så bra inlåsta som man hade.

Fick igår reda på att dem hade stulit grannlokalens lastbil så det är den de har användt till att få iväg hojarna.
Inga spår än och tror inte ett dugg på att hojarna kommer komma tillbaka. :mad:

Förbannade idioter! ! ! blir lika arg varenda gång man läser om en stöld! Det är fööör mycket sånt skit!! :mad:
Håller koll här uppe...
hoppas de åker fast..!

Så... Nu har dem hittar Kawasakin.
Den är i enligt vad polisen eller vem det var som ringde hem idag i "Bedrövligt skick" och den är så att vi kan åka och kolla på den, så imorgon förmodligen så ska vi åka och kolla den, men det blir väl skroten nästa..
Den hittades vid kolonierna vid Almåsa om det är någon i eller runt malmö som nu vet var det är. Det är lite kolonier och liknande, vad jag förstod så låg den i diket där men vet inte säkert.

Fan vad kass folk är!

Funderar skarpt på att aptera en sprängladdning på min hoj :kulspruta

Vad får man ut av att sno en hoj och sen risa den....??? Först lägga ner jobb på porten och sedan låsen..eller hade dom slaktat ner hojen och dumpat resterna?

Var och kollade på den idag och det var positiva saker jag såg. Hojen var inte alls som polisen hade sagt i något bedrövligt skick utan den var i samma skick som den stals förutom att den var fulltankad när den blev snodd och nu halvtank så dem har kört lite med den och styrlåset var uppslaget och den var tjuvkopplad. Men det är ju ändå rätt bra jämfört med vad man hade trott.
Nu ska dem bara hitta Suzukin i lika bra skick så blir jag lycklig.

Tur att dom hittade den ene hojen iaf, jag håller fortfarande koll här i kävlingetrakterna! :tummenupp

cRoC skrev:
Vilken jävla tjuv drar sig till kävlinge? :lol

Är det därför dom har hittat många stulna i kävlinge då? :fatta!

Dom har även hittat många i furulund. :fatta!

Fast dom flesta kanske drar sig till lödde. :arsele

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...