Snittförbrukning på din hoj ?

Blitzen skrev:
2448995 Allt under 1 liter/mil är fiskörning :rolleyes:
Jag ligger mellan 0,8-1,0

Hehe samma här. Men gsxr inbjuder ju lite mer till sportig körning mot vissa andra märken såsom Yamaha r1 och honda cbr som är mer touringaktiga!

FZ1 -06 0,62 liter/mil i stort sett oberoende av körstil.

Hoztic skrev:
2449104 Min GSX-R750 -98 drog ca 0,65 oavsett vad man gjorde med den, 0,75 vid hårdare bankörning. Min -99'a drar 0,8, oavsett vad man gör med den! Å det sitter exakt samma prylar på den, överflyttade. Ska bli kul att se vad den drar efter bänkningen :)

Jag hade en gsxr 750 -98 förut. Vid extrem snålkörning fick jag ner den på 0,4 och vid extrem hårdkörning 1,2 l/mil.

Min GSXR 1000 -02 ligger på ungefär samma nivåer beroende på hur jag gasar. Den ligger oftast strax över litern på bankörning och runt 0,6 vid landsvägskörning.

NSR 250, smått trimmad, 1,4 l/mil på bana, strax under 1 l/mil på gatan.

KTM 620, stort sett original, drar 0,6 l/mil när jag kör snällt, annars mer pga drevning och skogskörning.

cbr900rr -96 med slipon. :) ligger på 0,7-0,8 har lyckats få den att dra 1,0 :yoparty
Inte direkt "gubbkörd" :såjaponken

Kawa GPZ 900 r -86 slipon drog ca 0,8 vare sig lugn eller hård körning.:confused:

Läste om siffror som 0,4 eller däromkring , låter ju fantastiskt , men va fan körde raggarbilar innan man började med hoj och dom låg runt 2 liter/milen och då klaga man ju inte :huvet (0,4 var oljeförbrukningen i bästa fall:hihi )

orkar inte räkna ut det... men skulle tipa på att jag hade kommit 30 mil på 18 liter med en gsxr 1000 01/03. Körningen var väl hyffsat inspirerad.

Kollade idag ... marschning runt 140 km/h och blandade småvägar med mycket växling ... 0.42 :)

kraschandburn skrev:
2449108 Hehe samma här. Men gsxr inbjuder ju lite mer till sportig körning mot vissa andra märken såsom Yamaha r1 och honda cbr som är mer touringaktiga!

Vadå touring, det märkte jag inte idag :hojcbr

Blandad körning drar den runt 0.5l/mil.

0.85l/mil på storbana och att köra gokartbana tycks inte påverka förbrukningen speciellt.

Rekordet neråt är 0.27l/mil, tankade runt 5.5 liter efter 20 mil. :tomten

Har precis varit o tankat.. 0,75 vid ganska aktiv körning.
Hade en ZX-10 -88 tidigare den drog mellan 0,4 och 1,0 beroende på körsätt.

Lindén skrev:
2449033 Strax under litern milen beroende på körsätt.
Men kört slut på en fulltank på 12 mil så den drar lite väl mycket o har lustiga register. Funderar på o ta bort ss mappningen:)

Du då drar den fruktansvärt mycket. Jag har ägt en ZX-6R 98 och jag körde mycke på bana med den och lyckades ALDRIG komma över litern. Nu ligger min CBR 600 på mellan 0,6-0,8 L /mil beroende på hur aktiv körning jag gör..

Runt litern, men spela roll. Till skillnad från när man tankar bilen så tankar jag hojjen med ett leende!

häromdan kom torsken krypande redan efter 24 mil på full tank.. måste kolla mina gasare, det smäller nåt djävulskt när man slår av(slå av?)..
börjar på 06 o går upp, upp.. 21l i burken..

Oftast tankar jag 0.75 och jag har varit över 0.8 nå'n gång. Mycket stadskörning och accande =) Tycker den tar lite mycket för att vara 78 hk 600, men CBR 600F-motorn verkar gilla såsen.

Drar ca: 0,55 vid blandad busig körning. Hade en Hornet 900 innan som jag lyckades få upp över litern : )

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT