Snett tanklock?

Mange.H

Ny medlem
Gick med
6 May 2011
Hoj
Kawasaki z750 -04
Tanklocket på min kawa z750 04 stänger aningen snätt. (det står upp typ 3mm på sidan borfrån gångjärnet)
Nån som har någon ide om hur det kan bli så?

Locket går att trycka till rätt nivå men det fjädrar upp igen.
hadde bort locket plockat tidagare idag men hittade inget fel på det.
Allt ser rakt och bra ut tycker jag.
Går locket att justera på något vis?

tackar på förhand :D

Låter som att själva låsmekanismen är skev/inte går helt ut när du låser locket, kanske kolla till den och smörja upp?

Har den varit stulen någon gång?

Inte ovanligt att det blir så om kanten nere i tanken (som "låskolven" går under) blir skadad och det är ganska svårt att bocka till så det blir bra.

Är det tätt så spelar det ingen roll, vattnet finner ut genom dreneringsslangen.

/Fredde

Låter som att själva låsmekanismen är skev/inte går helt ut när du låser locket, kanske kolla till den och smörja upp?

Jag tycker den ser ut att komma ut helt, men den är ju något trög så jag kan ju alltid prova! det kan ju inte direkt skada :D

Har den varit stulen någon gång?

Inte ovanligt att det blir så om kanten nere i tanken (som "låskolven" går under) blir skadad och det är ganska svårt att bocka till så det blir bra.

Är det tätt så spelar det ingen roll, vattnet finner ut genom dreneringsslangen.

/Fredde

Jag vet faktiskt inte om det varit stulen någon gång, bara ägt den nån vecka. Men tät är den nog! mest ögat det stör :D
Ska försöka känna under kanten men jag tyckte det såg rakt ut när jag tittade meeen man kan ju ha missat något!

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd