Snell oljefilter .

bomber1986

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2006
Hoj
CBR1000RR
Hejsan ny här och har precis köpt mig en zx636r 2003.
Jag ska byta olja och filter på hojen men är det någon här som kör med snell filter? Är det bra grejer? Eller några tips på vad jag ska ha. Med vänlig hälsning, Tobbe

kan ej svara på din fråga. dock har jag en fråga till dig. hur länge räknas man som ny på detta forum???.
du skriver att du är ny här. men ditt reg datum är februari 2006....

Jag reggade mig på fyllan och var inte äns i närheten av att åka hoj då och inte varit aktiv sen dess.

Det finns många mc-pryttlar där man har orsak att leta högre kvalitet och/eller lägre pris men oljefilter...
Gör det enkelt för dig och köp "original"!

Passar jag på att fråga om Nån har nån åsikt om oljefilter från Mann?

Köpte på mig mycket delar till alla våra bilar hos den lokala Mekonomenbutiken och fick veta att dom hade lite servicedelar till hojar med. Så det blev ett Mann oljefilter Made in Germany för 66kr eller nåt sånt.

Finns ingen anledning att köpa billig kinaskit om man kan köpa tyskt för 66kr. Men det kanske inte finns nån anledning att köpa tyskt för 66kr när man kan italienskt original för 160kr?

När jag inventerade så hittade jag ett nytt Ducati original så Mann-filtret är fortfarande omonterat..

Jag är en snål jävel men vad kostar ett oljefilter? Motsvarande 2 öl på krogen!

Passar jag på att fråga om Nån har nån åsikt om oljefilter från Mann?

Köpte på mig mycket delar till alla våra bilar hos den lokala Mekonomenbutiken och fick veta att dom hade lite servicedelar till hojar med. Så det blev ett Mann oljefilter Made in Germany för 66kr eller nåt sånt.

Finns ingen anledning att köpa billig kinaskit om man kan köpa tyskt för 66kr. Men det kanske inte finns nån anledning att köpa tyskt för 66kr när man kan italienskt original för 160kr?

När jag inventerade så hittade jag ett nytt Ducati original så Mann-filtret är fortfarande omonterat..

Man filter är mycket bra filter sitter ofta på stora dyra entreprenad maskiner o traktorer använde alltid man när jag åkte turbomatad volvo med oförskämt högt ladd tryck o kunde aldrig märka stt det skulle vara något fel.. Visserligen byter jag olja var 500 mil på bilarna så det blir några gånger om året.. Kör ca 6000 mil om året..

Men dit man behöver du inte vara oroligför att använda.

Mvh

Man filter är mycket bra filter sitter ofta på stora dyra entreprenad maskiner o traktorer använde alltid man när jag åkte turbomatad volvo med oförskämt högt ladd tryck o kunde aldrig märka stt det skulle vara något fel.. Visserligen byter jag olja var 500 mil på bilarna så det blir några gånger om året.. Kör ca 6000 mil om året..

Men dit man behöver du inte vara oroligför att använda.

Mvh

Pratar vi om samma sak här? MAN vs. MANN?

Ja men kallar ni det att vara aktiv så vist, då vet jag att det kan ta väldigt långtid att få ett svar här��. Hursomhelst tack för svaren på min fråga.

Någon som kan tipsa om vart man kan köpa k&n oljefilter till r1?
Bara sett hi-flo senaste tiden.

hi-flo verkar ju ökat rejält inom mc. Av ren nyfikenhet. Varför just k&n?
Aha svaret fanns nedanför. mutter + najning. Men kvaliten verkar ju vara kass?

Last edited:
Last edited:
Jag blev lite fundersam på det där med att najja ett oljefilter. Brukar man göra det i samband med bankörning?
Annars, finns det ett krav på att säkra oljefilter i nåt samband?(typ racing)

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025