Snedsliten lamell

KRILLE

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Retta -03
Bytte lameller och blästrade stålskivorna för ett litet tag sen.Funkade kanon ett tag,slirande inte längre på höga varv..
men häromdan började det dumma sig när man skulle koppla upp den på bakhjulet...slirade till liksom.
Rev kopplingen o såg att den yttersta lamellen vad duktigt "snedsliten"....kan det vad stålskivorna som har slagit sig och var köper man nya såna isf.

Lamellerna är av den billiga typen (Touringbutiken)....
 
Kollade du även alla andra lameller? Var de oxå "duktigt" nedslitna?

Nästa gång du finner att kopplingen slirar, byt allt.
 
Kopplingskorgarna är inte världens bästa på bladen. De slits både här och där. Mest vid ryckutjämnaren men även ingreppsklackarna blir "spåriga". Prova att sätta två stållameller längst in (dvs en extra) så att klackarna inte hamnar på samma ställe som tidigare.
 
andersbrink skrev:
Kopplingskorgarna är inte världens bästa på bladen. De slits både här och där. Mest vid ryckutjämnaren men även ingreppsklackarna blir "spåriga". Prova att sätta två stållameller längst in (dvs en extra) så att klackarna inte hamnar på samma ställe som tidigare.

Får nog inte plats på Bladen,tror "ambulans" här på SH hade testat det.
Men var köper jag nya stållameller...o bör jag byta ut dom billiga lamellerna mot high perfomance och hårda fjädrar?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top