Sneda gaffelben - hur göra?

Såg i PB att en firma i England säljer "piratinnerben" till en betydligt billigare slant än orginal. Kommer inte ihåg vad de hette bara.

hajen5 skrev:
Såg i PB att en firma i England säljer "piratinnerben" till en betydligt billigare slant än orginal. Kommer inte ihåg vad de hette bara.

Kommer du på det får du gärna hojta till. Har sökt runt på nätet men inte hittat något...

Nu har jag varit i kontakt med ett par hojmekar och de säger bestämt nej till att rikta benen, de är för klena för det enligt dem.
Är det den universiella sanningen? Ska jag gråtandes köpa nya innerben eller ska jag försöka rikta dem ändå? Vad riskerar man om man slänger på riktade ben, gaffelbrott när man är i färd med en stoppie, eller vid inbromsning efter flygrakan på Anderstorp?

/V. Illrådig

Mitt råd är: Byt innerben. Det är inte värt chansningen. Föreställ dig att dom går av i infästningen längst ner när du pallnitar inför kurvan....eller impar på brudar med en stoppie.

Marcus skrev:
Kommer du på det får du gärna hojta till. Har sökt runt på nätet men inte hittat något...

Nu har jag varit i kontakt med ett par hojmekar och de säger bestämt nej till att rikta benen, de är för klena för det enligt dem.
Är det den universiella sanningen? Ska jag gråtandes köpa nya innerben eller ska jag försöka rikta dem ändå? Vad riskerar man om man slänger på riktade ben, gaffelbrott när man är i färd med en stoppie, eller vid inbromsning efter flygrakan på Anderstorp?

/V. Illrådig

De heter ABE och har tel 020-88589052. Allt enligt PB.
Skall kosta c:a 80 pund per ben.

Har du kollat med SuperBike? Har för mig att Mathias sa att han kunde få tag på ben från Holland (?)

Classe på Bikestop kan fixa billiga och lite dyrare gaffeltuber från en av sina leverantörer, fast det vet han nog inte om själv. Jag tänkte låta honom beställa åt mig så om det är någon mer som är intresserad så säg till så tar vi det samtidigt. Priset ligger runt 80€ + moms per tub.

/ HW

Back