Snart vinter, vad hittar vi på då?

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Ja, som alla vet har det roliga ett slut.....höst & vinter ( :tomten ) väntar oss, så vad hittar vi på då för att fortfarande hålla kontakten?

Tips på aktiviteter, fester eller annat skoj kan vi dela med oss av här.

Kan börja med att tala om att på lördag, den 4 sept, är det fest på Björkängen i Ljustorp.
Det är innebandyklubben från Söråker (tror jag) som anordnar den & den har de eminenta namnet Askalas :yoparty

Det hela börjar kl 17, & det kostar 200.- för de som vill deltaga i tävlingarna & 100:- för dem som bara vill titta på & vara med på resten av festen

Det är spritlekar, som t.e.x skottkärrekörning med bindel, snurra pinne, åka skidor, bygga klädlina mm. Lag delas upp på plats varefter men dyker upp.

.

No Comments kommer att spela & det är hamburge/öl försäljning på plats.

P.S Ett bra tips är att ta med sej lite varmare kläder inför kvällen/natten

Ullis skrev:
Kan börja med att tala om att på lördag, den 4 sept, är det fest på Björkängen i Ljustorp.
Det är innebandyklubben från Söråker (tror jag) som anordnar den & den har de eminenta namnet Askalas :yoparty

Det hela börjar kl 17, & det kostar 200.- för de som vill deltaga i tävlingarna & 100:- för dem som bara vill titta på & vara med på resten av festen

Det är spritlekar, som t.e.x skottkärrekörning med bindel, snurra pinne, åka skidor, bygga klädlina mm. Lag delas upp på plats varefter men dyker upp.

.

No Comments kommer att spela & det är hamburge/öl försäljning på plats.

P.S Ett bra tips är att ta med sej lite varmare kläder inför kvällen/natten
Vilka blir det mer än du???? Synd att jag ska på 50års firande, ni hade det ju rätt kul i fjol med tanke på vilken tid jag hämtade min sambo....

gixxer A skrev:
Vilka blir det mer än du???? Synd att jag ska på 50års firande, ni hade det ju rätt kul i fjol med tanke på vilken tid jag hämtade min sambo....

ha ha, du menar när du hämtade upp...jag citerar: Jag leeever!!!

Det är Superbeasten (Henke B), Anders Backlund, Anna, Helene (min arbetspolare) & Johanna som kommer upp från S-holm. Vi ska ta en fördrink hos mej kl 15 & drar vidare upp vid 16-16,30 tiden. Sen skulle ev Peppson komma upp med, inte omöjligt att Allan hakar på då med.

Synd att du inte kan va med, det e ju himla skoj :D

Ullis skrev:
ha ha, du menar när du hämtade upp...jag citerar: Jag leeever!!!

Det är Superbeasten (Henke B), Anders Backlund, Anna, Helene (min arbetspolare) & Johanna som kommer upp från S-holm. Vi ska ta en fördrink hos mej kl 15 & drar vidare upp vid 16-16,30 tiden. Sen skulle ev Peppson komma upp med, inte omöjligt att Allan hakar på då med.

Synd att du inte kan va med, det e ju himla skoj :D
Millan påminde honom senast i dag att han har ett märke kvar på ryggen sedan han ramlat utför trappan!!!!!!! Hon vill inte att han ska dit: EN GÅNG TILL!!!! Man kan ju dö nästan.*asg*

Är som vanligt fullbokad i helgen. Men varför inte en Sporhojsfest i Sundsvall närmare vintern. Vi som är med i SMCC har ju tillgång till "hojkåken" med bar o grejer :) Vi kanske till och med skall samköra en fest med SMCC ?
Sug på den karamellen

/ Kenneth

Ja här blir det ju inget heller..
Hade ju ingen koll på vilka som skulle dit osv. Hade ju ingen större lust att åka dit själv heller. Så jag har bokat in mej på annat i helgen.. :martialar

KennethN skrev:
Är som vanligt fullbokad i helgen. Men varför inte en Sporhojsfest i Sundsvall närmare vintern. Vi som är med i SMCC har ju tillgång till "hojkåken" med bar o grejer :) Vi kanske till och med skall samköra en fest med SMCC ?
Sug på den karamellen

/ Kenneth

Tycker det låter som en strålande idé!!! :martialar

Vi kanske till och med skall samköra en fest med SMCC ?
Sug på den karamellen

/ Kenneth[/QUOTE]

Då får vi hoppas att de e mer drag på de medlemmarna än vad de visat upp tidigare.

Och givet skulle de va skitskoj med en kväll där, & varför inte samla ihop oss längre fram & dra en paintball kväll :kulspruta

Ullis skrev:
Då får vi hoppas att de e mer drag på de medlemmarna än vad de visat upp tidigare.

Och givet skulle de va skitskoj med en kväll där, & varför inte samla ihop oss längre fram & dra en paintball kväll :kulspruta

Kungligt förslag :tummenupp
Men inte innan November för jag är fullbokad med göra :(

KennethN skrev:
Kungligt förslag :tummenupp
Men inte innan November för jag är fullbokad med göra :(

samma här, drar iväg på jobb i 5 veckor & är åter i mitten på okt. Så, runt nov skulle sitta som köttbullen på gaffeln :tummenupp

Last edited:
Ullis skrev:

Eller minimoto :squid men det är klart de vore ju fint och få :kulspruta några stycken som man har blivit förnedrad av på banan i sommar :hihi

Ut och åker såklart! Finns inget bättre än is och snö :yoparty

Ullis skrev:
Jasså, det blev en KTM ist. Dog hojen din eller?

Aha så de är du! Jo tyvärr så dog den av ren klantighet från mig:(

Vill bara tacka en gång till, skitschysst det du gjorde! :tummenupp

AtlantiZ skrev:
Aha så de är du! Jo tyvärr så dog den av ren klantighet från mig:(

Vill bara tacka en gång till, skitschysst det du gjorde! :tummenupp

Det var så lite så. Inte omjöligt att man själv får hål i huve & står efter vägen en dag. :huvet Kan bara hoppas att någon vänlig skäl stannar & hjälper mej den gången. Synd på hojen din bara :(

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT