Snart vår!!!

Det ska komma 30cm snö till i morgon kväll. Eller ännu värre så kommer det som regn
Hahaha... så du tycker det är värre att köra i regnväder än i snöfall? 30 cm snö motsvarar väl 30 mm regn. På med det regntäta textilstället och vad glad för att du lever i (nordligaste) Sverige. :tummenupp

Hahaha... så du tycker det är värre att köra i regnväder än i snöfall? 30 cm snö motsvarar väl 30 mm regn. På med det regntäta textilstället och vad glad för att du lever i (nordligaste) Sverige. :tummenupp

Jag tillhör den bekväma skaran människor som inte skulle drömma om att köra hoj så länge det inte är minst 18 grader i luften och torrt väglag. Så nej jag skulle aldrig köra hoj i full snöstorm.

Snöskoter däremot det är en helt annan sak. Nu kom det aldrig några 30cm snö utan det regnade mest i typ 2 dygn så snart är det barmark även här.

Du måste skaffa dig bättre kläder! Underbart att köra hoj när det är riktigt jävligt, det innebär ett fokus som man sällan når på annat sätt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Om några timmar börjar våren på riktigt, då hämtar jag hem min nya MT-09 från Lillemans :)

Du måste skaffa dig bättre kläder! Underbart att köra hoj när det är riktigt jävligt, det innebär ett fokus som man sällan når på annat sätt.

Jag är inte tillräckligt motiverad att köra i dåligt väder för jag tycker inte mc åkning är lika kul längre. Men när jag var yngre spelade vädret mindre roll.

Instämmer till 100 - även den mest tråkiga resan kan bli till ett äventyr.

( Säger jag som valde mellan bil och mc i morse - blev bilen, varmare...)

Då vart premiärturen avklarad, såväl för säsongen som den nya hojen. Det var lite som att förlora oskulden: man är väldigt exalterad, rädd att göra fel, otroligt fokuserad på vad man håller på med och sedan förvånad över att det var så snabbt avklarat.

Stämmer!

Jag bor närmre dig än du tror :hihi

Sitt inte hemma hela dagarna då ;) för lite duccar ute på vägarna här. Polaren har skaffat en Scrambler (han bor osså i hofterup) så den kanske du också ser när du vågar dig ut på vägarna igen :D

PS kom just att tänka på att åtminstone förra säsongen brukar det köra förbi en röd ducati på gatan utanför föräldrarnas hus. Kanske är du. Gatan de bor på är Nat...vägen ;)

Var ute och körde hoj en sväng nyss. Fyfan i helsike så kallt. +3.4grader. Men kul var det.

Nu snöar det... Trots att Rossi vann nyss.:död

Detta måste vara den sämsta våren någonsin? Så kylig mars och april tror jag inte att jag har varit med om. Får hoppas att det blir en suuuuperbra sommar istället :gnissla

Detta måste vara den sämsta våren någonsin? Så kylig mars och april tror jag inte att jag har varit med om. Får hoppas att det blir en suuuuperbra sommar istället :gnissla

Håller med. Jag kör mössa-vantar-halsduk trots att det är maj om en vecka!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman