Snart vår!!!

är väl böter på det där om man inte får upp bilen ?

Det tror jag inte men det kan vara snårigt försäkringsmässigt

Vid det tillfället uttalade sig Hans Frank, kundombudsman för Länsförsäkringar i Helsingborg. Han sa att försäkringsbolaget hade en klausul om att man måste försäkra sig om isens bärighet innan man kör ut på den.

– Full ersättning kan man inte räkna med. I värsta fall blir det ingen alls. Detsamma gäller för bärgningen av bilen, sa Hans Frank i mars 2011.

http://hd.se/skane/2013/03/29/bil-genom-isen/

Man får passa på att köra nu när det är soligt. Dags för att brassa lite!

Blev en halvtimmes sväng i torsdags men fortfarande mkt grus och isfläckar (ca nollgradigt) så vågade mig inte på längre sträckor utan höll mig i "stan". :)

Fy fan var lite kyligare i luften i dag. Kört fem mil hittills och pausar för att värma händerna. Blir nog att avrunda snart.

Nu är det vår! Ställde på precis och det blir nog en liten tur i efm. :tummenupp

min termometer visade 7 grader, blivit två rundor med nyinköpta hojen idag, fast jag egentligen inte skulle. Det enda som saknas är nån att åka med :):fyllisar

538682_555316111167178_779888166_n.jpgBlev en tur på nån mil med Suzukin får börja med den , massa grus på vägarna men nu kan jag sticka in i skogen köra enduro när lusten faller på :tummenuppView attachment 382141

Kör ner till Krstd så tar vi en runda!

Tänkte säga håller SXV att toura till kristianstad :va:rolleyes: Men absolut, inte helt sällan jag är där, finns ju både biltema, min syrra och uppenbarligen en hojbroder att gazza med, fler anledningar behöver jag väl inte i förhandlingarna med min fru.

Tänkte säga håller SXV att toura till kristianstad :va:rolleyes: Men absolut, inte helt sällan jag är där, finns ju både biltema, min syrra och uppenbarligen en hojbroder att gazza med, fler anledningar behöver jag väl inte i förhandlingarna med min fru.

Jag ska ut imorgon och köra runt 14-15 tiden när det är som varmast hör av dig om du vill med, blir mest lite busande i stadskärnan:rolleyes:

3+ och en tio meter lång sträcka med is från garaget ut till vägen. Vinterjävel!:huvet
Vågar fan inte än, men olje och filterbyte klart, nya blinkersar monterade och batteriet fulladdat så det är nära nu.

Ännu en tur idag runt Västervik, mötte EN hoj. Frågan är, vågar man sig på en tur till Vetlanda på Onsdag ... eller blir det snö igen ...

Kan dessa muffar från Biltema vara nått?

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...